Spring naar inhoud

- - - - -

Onverwachte nieuwe aanwinst

• Log in om te reageren
70 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#31 Geplaatst 24 november 2009 - 20:03

Prachtige kat.
Stond er zo maar eens 1 bij ons in de tuin :)

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#32 Geplaatst 24 november 2009 - 20:04

Knappe kerel met héél véél geluk!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 24 november 2009 - 20:09

Prachtige kat zeg!!!

heeft de DA gecontroleerd op een chip?

Ik moet wel zeggen, nog nooit gehoord van een kat die zo mager was dat de nier uitstak. Arm dutske. gelukkig heeft hij jou gevonden.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 24 november 2009 - 20:19

Die mocht bij mij ook komen aanwandelen!  Echt super van je om hem binnen te nemen hoor ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#35 Geplaatst 24 november 2009 - 20:25

Prachtige kater, die heeft echt wel geluk gehad !! (en jullie ook)
Hij ziet er inderdaad gevaarlijk mager uit. Dit had niet lang meer geduurd....

Ik vind dat hij er echt wel een raskat uitziet. Daarom ook dat hij zo mager is, hij had het waarschijnlijk niet lang meer volgehouden buiten. Een raskat kan heel moeilijk overleven in de buitenwereld. Waarschijnlijk is hij ergens buitengeglipt of uitgezet.

Wij hebben hier ook enkele jaren geleden een birmaantje gevonden op het speelplein in de buurt. Een kitten van ongeveer 4-5 maanden. Hij was ook zo mager en helemaal verwond aan de voetjes. We hebben ook nooit kunnen achterhalen waar hij vandaan kwam.Hier kon hij niet blijven, we hadden toen geen quarantaine plaats en het leek me een groot risico voor onze britten. We hebben hem naar een birmanen fokster gebracht. Omdat wij dachten dat zij hem wel aan een huisje kon helpen. Wel...hij is er gebleven ! Ze hebben hem gecastreerd en geshowt, hij was een Siberische birmaan. Hij heeft op show zeer dikwijls het podium gehaald. Hij is een echte knuffelkater geworden, dankbaar voor zijn redding blijkbaar...

Laat hem niet te veel snoepen hé, voorzichtig voeden. Want zo mager zijn heeft zijn nieren wel belast. Ineens gaan overvoeden kan problemen geven. Bouw het langzaam op en geef hem kittenvoer.
Het birmaantje destijds heeft de eerste weken echt afgezien en veel diarree gehad door het overvoeden. Het is zeer langzaam opgebouwd geweest. Dus voorzichtig zijn...
Heel veel succes met hem !!!!!!!

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#36 Geplaatst 24 november 2009 - 20:27

wea zei:

Prachtige kat zeg!!!

heeft de DA gecontroleerd op een chip?

Ik moet wel zeggen, nog nooit gehoord van een kat die zo mager was dat de nier uitstak. Arm dutske. gelukkig heeft hij jou gevonden.

ja is gecontroleerd.....nikske....

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#37 Geplaatst 24 november 2009 - 20:38

feroesti zei:

Prachtige kater, die heeft echt wel geluk gehad !! (en jullie ook)
Hij ziet er inderdaad gevaarlijk mager uit. Dit had niet lang meer geduurd....

Ik vind dat hij er echt wel een raskat uitziet. Daarom ook dat hij zo mager is, hij had het waarschijnlijk niet lang meer volgehouden buiten. Een raskat kan heel moeilijk overleven in de buitenwereld. Waarschijnlijk is hij ergens buitengeglipt of uitgezet.

Wij hebben hier ook enkele jaren geleden een birmaantje gevonden op het speelplein in de buurt. Een kitten van ongeveer 4-5 maanden. Hij was ook zo mager en helemaal verwond aan de voetjes. We hebben ook nooit kunnen achterhalen waar hij vandaan kwam.Hier kon hij niet blijven, we hadden toen geen quarantaine plaats en het leek me een groot risico voor onze britten. We hebben hem naar een birmanen fokster gebracht. Omdat wij dachten dat zij hem wel aan een huisje kon helpen. Wel...hij is er gebleven ! Ze hebben hem gecastreerd en geshowt, hij was een Siberische birmaan. Hij heeft op show zeer dikwijls het podium gehaald. Hij is een echte knuffelkater geworden, dankbaar voor zijn redding blijkbaar...

Laat hem niet te veel snoepen hé, voorzichtig voeden. Want zo mager zijn heeft zijn nieren wel belast. Ineens gaan overvoeden kan problemen geven. Bouw het langzaam op en geef hem kittenvoer.
Het birmaantje destijds heeft de eerste weken echt afgezien en veel diarree gehad door het overvoeden. Het is zeer langzaam opgebouwd geweest. Dus voorzichtig zijn...
Heel veel succes met hem !!!!!!!

Bedankt voor je goede raad. Ik weet dat je moet oppassen met hem niet teveel ineens te geven daarom krijgt hij regelmatig kleine beetjes....Gisterenavond wou ik een pistolet met preparé eten en voor ik het goed en wel besefte, had hij die gewoon uit mijn hand genomen...ik dacht hij gaat zeker die preparé opeten maar nee, hij heeft gewoon die halve pistolet opgegeten !!!!! Moet je niet vragen hoe hij uitgehongerd was.
Dat je de nieren zo voelt doordat hij zo mager is, heb ik ook nog nooit gehoord ....
Hij is gewoon niet bij me weg te slagen en als ik rechtsta en ergens naartoe ga, is hij er binnen de minuut. De DA zei dat als zo'n verloren kater een warm nestje vindt, ze ongelofelijk dankbaar zijn en ik moet zeggen dat ondervind ik nu echt wel. Als ik eerlijk ben, ik vrees dat ik hem al niet meer zou kunnen missen. :love3: :hart: :hart:
Gelukkig gaat het tot hiertoe ook goed met de andere katten, hij is precies heel zacht van karakter, reageert gewoon niet op de rest..

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 24 november 2009 - 20:42

:trance: hoe kan dat toch dat zo'n lief mooi beestje op den dool geraakt, ik kan er met mijn verstand gewoonweg niet bij!

Ik bouw later in mijn tuin een barak (soort schuur) met voederpunt voor zwervers (aangezien mijn poezen het huis niet uitmogen later kan dat niet veel kwaad) waar ik ze kan vangen en castreren en waar ze bescherming hebben als het zo stormt!

grmbl, elke keer als ik zo'n dingen hoor word ik weer ambetantig :censored:

maar ik ben ZO blij als ik hoor dat er dan toch iemand de deur opendoet voor zo'n beestje :) er zijn er genoeg die hun deur dicht laten als het zo stormt! proficiat met je nieuwe kleine schat!!

Bewerkt door Dier, 24 november 2009 - 20:43.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#39 Geplaatst 24 november 2009 - 21:06

Mooie kater, wat goed dat hij bij jou is terecht gekomen!
Ik lees dat je niet zo ver weg woont van mij en dat je nieuwe aanwinst hongerig is, nu heb ik een aantal maaltijdzakjes die geen groot succes zijn bij mijn katten, maar misschien kan ik jou er een plezier mee doen? Vind het ook zo zonde om ze weg te gooien. Moest je ze graag willen hebben geef je maar een gil ;)

Miamor kitten met gevogelte 6 stuks
Miamor Kitten met rund 6 stuks
Almo Nature Daily Menu kip en zalm 6 stuks
Almo Nature Daily menu kip en oceaanvis 5 stuks

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 24 november 2009 - 21:11

Dat is wel een heel knap loslopend wild

Bewerkt door Spanishke, 24 november 2009 - 21:12.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#41 Geplaatst 24 november 2009 - 21:23

Smitten Kitten zei:

Mooie kater, wat goed dat hij bij jou is terecht gekomen!
Ik lees dat je niet zo ver weg woont van mij en dat je nieuwe aanwinst hongerig is, nu heb ik een aantal maaltijdzakjes die geen groot succes zijn bij mijn katten, maar misschien kan ik jou er een plezier mee doen? Vind het ook zo zonde om ze weg te gooien. Moest je ze graag willen hebben geef je maar een gil ;)

Miamor kitten met gevogelte 6 stuks
Miamor Kitten met rund 6 stuks
Almo Nature Daily Menu kip en zalm 6 stuks
Almo Nature Daily menu kip en oceaanvis 5 stuks

O je bent een schatje !!!!! Vind ik heel lief, als je wil en het komt je eens uit, wil ik het best komen halen.....
Alvast 1000x bedankt !!!!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#42 Geplaatst 24 november 2009 - 21:31

poezenmoeder zei:

O je bent een schatje !!!!! Vind ik heel lief, als je wil en het komt je eens uit, wil ik het best komen halen.....
Alvast 1000x bedankt !!!!!

Geen probleem hoor, ze liggen hier maar en wou ze al lang eens aan iemand geven die zwerfkatjes opvangt ofzo. En aangezien je zo dichtbij woont en dit arme kereltje nu zo grootmoedig in huis haalt, maak je het me natuurlijk heel gemakkelijk, want heb ik er niet eens verzendkosten aan ;)

'k Ga nog eens kijken of er voor de rest nog zakjes of blikjes zijn die onze katten niet opeten, dan mag je die ook hebben voor Socks.
't Is ook te stom om ze hier maar te laten liggen als ze toch niet opgegeten worden ;)

Als je me je adres pm-t laat ik mijn vriend ze na zijn werk eens afleveren. (ben zelf even aan huis gekluisterd, aangezien ik een zwangere poes heb die elk moment kan bevallen)

Bewerkt door Smitten Kitten, 24 november 2009 - 21:32.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 24 november 2009 - 21:43

Wat een prachtige kater!!!

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#44 Geplaatst 24 november 2009 - 22:06

Wat een knapperd zeg ,echt super van je dat hij bij je mag komen wonen :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding

Umbaba
Umbaba
  • 341 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 24 november 2009 - 22:35

Als die er nu al zo goed uitziet, dat gaat wat worden als die opgeknapt is :love3:
Geplaatste afbeelding