Spring naar inhoud

- - - - -

Iemand nog een poesje opvangen?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 24 november 2009 - 19:03

Twee tijgers weggehaald bij circusdirecteur in Bree

De politie en mensen van het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek hebben vandaag bij een circusdirecteur en zijn vrouw twee tijgers weggehaald. De mannetjes 'Tango' en 'Ginger' waren slecht gehuisvest en de situatie was onveilig en gevaarlijk. Burgemeester Jaak Gabriels vond de toestand onhoudbaar. De circusmensen logeerden voor hun winterverblijf op het erf van een boer in Tongerlo (Bree).

Agressief
"Enkele tralies van de kooiwagen waarin de beesten zaten, waren stuk en hersteld door middel van wat ijzerdraad. Een dier verwondde het andere dier gisteren ook, omdat hij door de tralies zijn soortgenoot kon aanvallen. De twee mannetjestijgers gedragen zich zeer agressief tegenover elkaar", stelde Dries Damiaens van het Natuurhulpcentrum.

Degelijke huisvesting
"In twee ritten met onze grote transportkooi brachten we de 250 kilo wegende tijgers naar het Natuurhulpcentrum. Eentje zit in onze leeuwenkooi en de andere verblijft in een andere kooi. Het is afwachten wat de overheid beslist, want de eigenaar wil de dieren terug. Hij zal dan wel moeten investeren in degelijke huisvesting en de nodige vergunningen kunnen voorleggen", luidde het.

De twee tijgers werden sporadisch in een circusvoorstelling opgevoerd. Soms liet hun temmer hen buiten rondlopen op een oppervlakte van vier op vier meter. "De tijgers zijn ongeveer veertien jaar oud en verkeerden niet in zo'n slechte conditie, maar hun huisvesting was allesbehalve", aldus Damiaens nog. (belga/eb)

:(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 24 november 2009 - 19:45

Wat bezielt sommige mensen toch om ergens toch wilde dieren te huisvesten bij hun?? :s :catscratchhead
Kunnen ze die dieren gewoon niet laten waar ze thuishoren en niet opgesloten zitten in kleine gevaarlijke kooien??
Het is zelfs nog gevaarlijk voor de mens ook, beeld u eens in dat je buren zo'n tijger hebben en dat die uitbreekt... brrr mag er niet aan denken.
Ocharme die arme tijgers, ze willen exotische dieren en zetten ze dan in ermbarmelijke omstandigheden. :evil:
Tevens ben ook tegen dieren in een circus. :evil: :evil:

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#3 Geplaatst 24 november 2009 - 21:35

Eind september ging de dierenbescherming een kijkje nemen in het huis van een oud vrouwtje dat opgenomen moest worden in het ziekenhuis en dus niet meer voor haar dieren kon zorgen.In het huis liepen 5 katten rond die door het dierenasiel werden opgevangen.In een aparte kamer echter,zat een wat specialere én wildere kat.Het bleek te gaan om een Aziatische luipaardkat of Bengaalse tijgerkat!

Dit dier is iets groter dan een gewone huiskat en vooral een stuk agressiever.Een gewoon dierenasiel heeft niet de noodzakelijke kooien om dergelijk dier op een goede manier te huisvesten,dus werd de luipaardkat naar ons overgebracht(natuurhulpcentrum opglabeek)

Na een ontwormingskuur en een inenting tegen hondsdolheid en kattenziekte mocht de kat in een grotere kooi met veel takken en schuilmogelijkheden.We zijn ondertussen al druk op zoek naar een dierentuin die een nieuwe thuis wil bieden aan dit prachtige dier!

Dit stond te lezen in het asiel krantje van het natuurhulpcentrum van Opglabeek waar ik al een 10 jaar lid van ben.

Begrijp dit ook al helemaal niet dat oude mensen zulke huisdieren houden.
Gelukkig dat de mensen van het natuurhulpcentrum van Opglabeek en Heusden-Zolder er zijn om zulke dieren op te vangen,deze mensen doen ook wel heel goed werk.

Guest_zoemzoem_*
Guest_zoemzoem_*

#4 Geplaatst 24 november 2009 - 21:48

De mensen van het natuurcentrum leveren prachtig werk!
Jammer genoeg leveren andere mensen zoals die circusdirecteur vervloekt werk!Hij wil ze terug???Straffen moeten hem!!

En het oude dametje wist waarschijnlijk niet waar ze aan begon...zonde van het beest...

Ik heb trouwens ook een hekel aan circussen en die toestanden!
Ik heb een dochter van bijna 3 en ben al bang tegen de tijd dat ze eens gaat vragen om te gaan kijken naar het circus...

Bewerkt door zoemzoem, 24 november 2009 - 21:49.

intu
intu
  • 432 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 25 november 2009 - 03:08

zoemzoem zei:

Ik heb een dochter van bijna 3 en ben al bang tegen de tijd dat ze eens gaat vragen om te gaan kijken naar het circus...

Heb ook een hekel aan circussen met dieren, vooral wilde dieren dan hoewel het voor allemaal erg is.

Je vind tegenwoordig al meerdere cirussen zonder dieren in of in t slechtse geval loopt er een hondje ofzo in mee.
Ben naar zo'n circus jaren terug al geweest met mijn dochter toen en die heeft er meer plezier beleefd dan in het circus van de olmense zoo waar wel een paar dieren in meedoen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 25 november 2009 - 06:18

:censored: :censored: :censored:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 25 november 2009 - 11:11

ik heb het nooit op circussen gehad en kan mij zelfs niet herinneren dat er met dieren gewerkt werd... dus maak je geen zorgen, je kan ook andere leuke activiteiten bedenken voor de kinderen.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#8 Geplaatst 25 november 2009 - 11:18

Ik heb met mijn kinderen nooit een voet in een circus gezet. Mijn kinderen zijn zelf al veel te veel begaan met dieren om dat te willen. Als kind ben ik zelf 1 keer naar een circus geweest, van Bobbejaan Schoepen was dat nog :LOL: , maar of daar dieren in meededen weet ik niet meer.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 25 november 2009 - 14:16

:( :( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag