Spring naar inhoud

- - - - -

partner???

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 24 november 2009 - 22:29

wij zien onze kat even graag :) lien is wel niet echt mijn partner maar alle :) ik denk ook dat we er ongeveer evenveel voor doen, al is de kattenbak wel volledig voor lien :d

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 24 november 2009 - 22:31

Mijne man ziet de poezels hier even graag, alhoewel ik stiekem vermoed dat bébé zijn favoriet is en ons Lily meisje ook.
Maar ze verzorgen, eten geven, kattebak uitkuisen dat doe ik allemaal. :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 24 november 2009 - 22:33

Mijn vriend houdt ook veel van Toulouse maar ik doe er wel het meeste voor.  Als we echter naar de winkel moeten achter kattenzand doet hij dat (15 kg op de fiets lukt niet voor mij)

Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 24 november 2009 - 22:37

denk dat mijn man ze ook wel graag ziet,
maar ik doe hier alles voor de poezen (in feite gewoon alles)

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#20 Geplaatst 24 november 2009 - 22:42

Ik neem ook de volledige verzorging voor de dieren hier in huis...
Mijn vriend zegt dat ik soms overdijf en de dieren op de eerste plaats zet en hij op de tweede komt :louche: :LOL:
Maar ik denk dat hij wel graag zijn plaats deelt hoor, hij zou niet zonder kunnen denk ik :)

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#21 Geplaatst 24 november 2009 - 23:35

Mijn ventje moest vroeger helemaal niet van katten hebben! Zijn haren gingen al omhoog staan van zodra er eentje in de tuin durfde te komen ...
Tot dochterlief begon te zagen voor een poes! Nee, nee en nog eens nee tot ik zei; we zullen eens gaan kijken. ;)
En nu; hij zal ze niet (zichtbaar) aanhalen, ze mogen niet op bed, ... maar als ze bij hem komen zal hij ze wel aaien en hij laat (expres) de deur van de slaapkamer open staan ... ;)
Bovendien toen we Beetle moesten laten inslapen, kon er voor hem niet rap genoeg een andere kat in huis zijn ... met als excuus; ocharme dochter ... :LOL: :LOL: :LOL:
Hij zal het niet toegeven maar hij heeft die beestjes graag.
Maar ik toch liever!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

intu
intu
  • 432 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 25 november 2009 - 03:02

Hier is mijn vriend er even gek van.
Het werk is wel verdeeld, ik zorg voor het eten enzo van de poezels en hij geeft de honden hun eten en laat ze s avonds uit en ik s morgens en overdag.
Ben dan ook fulltime thuis nog door een zware operatie maar als ik vraag van ff te helpen ofzo doet hij het met alle plezier.

Gizmo trekt feller naar hem dan naar mij hoewel Willow het katertje dan weer heel mij gericht is.
Hij speelt met beiden, liggen samen op de bank tv te kijken enzo.
Komen we in een dierenwinkel is hij vaak al sneller bij het speelgoed enzo dan ik of hoor ik al van wauw dat is leuk of zou iets voor hen zijn. :d

Zelfs als ik hem stuur om snel ff grind of eten belt hij nog eens extra in de winkel zelf om te horen of er echt niets is dat ze nog nodig hebben. :LOL:
Hij zal t nooit toegeven moest je t vragen maar ze hebben hem flink rond hun pootje gedraaid. :heart:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#23 Geplaatst 25 november 2009 - 06:21

We zijn allebei stapelgek op poezels!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 25 november 2009 - 07:34

Olivier is even gek op de katten als ik. Moet ook wel, of ik had er nooit zoveel in huis kunnen/mogen nemen. Wat dat betreft, heb ik erg veel geluk, dat weet ik wel! :lachen:
Wat de verzorging van de katten betreft, doe ik wel het meeste, al helpt Olivier me daarbij toch wel. Mijn werk is het kammen/borstelen, de nageltjes bijknippen, eten geven (behalve het versvoer 's ochtends, omdat ik daar misselijk van word), de eet- en drinkbakjes afwassen. Het dagelijks uitscheppen van de kattenbakken doet Olivier, de wekelijkse grondige schoonmaakbeurt is mijn taak. Met de katjes spelen en knuffelen doen we allebei wel evenveel.
We hebben ook allebei "onze" katjes, zo is Willow al van begin af aan mijn ventje, terwijl Pixel dan weer ontzettend op hem gericht is. Voor Axxes en Indy maakt het niet zoveel uit van wie ze knuffels krijgen, voor hen is alles goed.
Op het gebied van spulletjes kopen is hij wel degene die meestal zegt "we hebben dat niet nodig". Ok soms is dat wel eens nodig, maar hij overdrijft er af en toe toch wel mee. Maar dan koop ik dat wel eens als hij er niet bij is. ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 25 november 2009 - 11:02

Simon was eigenlijk de kattenpersoon. Ik was meer een hondenpersoon toen ik nog bij mijn ouders woonde. Heb nooit echt de chance gehad van een superlieve HTK te hebben, vaak krabben en wegwillen als je ze opneemt enz... terwijl bij een hond moet je maar op de zetel tikken met je hand en die springt er al in, ook al is het een overgroeide schoothond zoals onze Enji :lachen:
Sinds ik samenwoon en superlieve katten heb, ben ik beginnen beseffen dat ik eigenlijk altijd al meer een kattenpersoon geweest ben dan een hondenliefhebber, hoewel ik honden ook wel kan appreciëren tenzij ze uren in de wind stinken. Dat heb je bij een kat bv al niet, die zijn veel hygiënischer, want die wassen zichzelf. Als je daarentegen in de regen gaat wandelen met je hond.... en was dan maar zo eens een overgroeide schoothond die alsmaar heen en weer schoddert O:)

Dus door alle miserie die ik vroeger gekend heb met de katjes, dacht ik dat katten niet voor mij weggelegd waren, er moest altijd wel iets misgaan. Maar nu ik alles zelf in de hand heb en ervoor zorg dat ze niet buiten kunnen, geen ziektes kunnen opdoen (ondanks het feit dat ze geënt waren bij mijn ouders), geen gevecht kunnen aangaan met andere straatkatten, .... ben ik helemaal verkocht aan katten :love: :love4:
Een lapjeskat vond ik vroeger zelf nooit echt mooi, maar ik heb hier al zodanig mooie exemplaren gezien, dat ik ze heel erg ben beginnen waarderen. Elke kat is mooi geworden voor mij, ik ben er gewoon echt gek van nu en dit is geen bevlieging, maar echte liefde :love4: Dankzij Fearke ben ik nog zotter van katten, zo'n superknuffelschat :loveshower:

Eigenlijk ben ik nu gekker van katten dan mijn vriend, want dankzij mijn veel en lange gezaag heb ik Mystic mogen houden. Gisteren heeft hij wel gezegd dat hij nog geen seconde spijt heeft gehad dat Fearke nu ook bij ons blijft wonen, we kunnen het ons niet meer voorstellen zonder hem :hart:

De verzorging neem ik vooral op mij, hij doet enkel de kattenbakken als hij thuis is en ik moet werken tussentijds. Hij doet enkel de dingen op aanvraag (waar ik geen probleem mee heb) en de kosten zijn ook 4/5e voor mij.

Bewerkt door Spanishke, 25 november 2009 - 14:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 25 november 2009 - 11:09

Ik ben altijd al een kattentrien geweest, al van kleins af aan was ik de crazy catlady die de zwerfpoezels in huis nam.

Toen ik Jeroen leerde kennen, vertelde hij me dat hij terug een poezeltje wou, nadat zijn eerste britje Iggy was gestorven aan FIP. We waren eigenlijk nog geen koppel maar toch gingen we samen op poezenzoektocht. We werden verliefd op Lily en Onslow EN op elkaar :oops: .
In november vorig jaar mochten Lil en Ons dan verhuizen en ben ik meteen mee verhuisd, we waren dus in één klap een gezinnetje met z'n vier.

We zijn dus allebei dol op poezeltjes, maar ik neem het grootste deel van de verzorging op mij. Jeroen is gemakkelijk 12 tot 15 uur per dag weg van huis, dus als ze op hem moeten wachten, zouden ze nogal honger hebben. Hij draagt wel het vuile kattenzand naar buiten omdat dat veel te zwaar is voor mij.

Bewerkt door Jess, 25 november 2009 - 11:09.

Geplaatste afbeelding

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#27 Geplaatst 25 november 2009 - 11:22

Mijn ventje ziet die 2 echt wel graag hoor! Ookal geeft hij dat niet toe! Hij ververst meestal de kattenbak, kuist braaksel op en is kampioen in spelletjes spelen tot groot plezier van mijn poezeltjes. en knuffelen hoort daar ook bij! hier het bewijs met ons Kitty! :heart:
SL274586.JPG

SL274588.JPG

SL274589.JPG

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 25 november 2009 - 11:45

Melvin is Koen zijn groooooooooote lieveling. Hij speelt met hem, knuffelt, doet zot met hem, neemt hem bijna overal mee...
Melvin kan in Koen zijn ogen niets verkeerd doen. Hij verdraagt daar alles van.
Silas ziet hij volgens mij ook wel graag, maar je merkt toch dat hij een duidelijke voorkeur heeft voor Melvin. Soms vind ik dat wel jammer dat hij Silas een beetje links laat liggen en Melvin voortrekt, maar ja dan geef ik wat meer liefde aan mijn wit ventje.
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#29 Geplaatst 25 november 2009 - 12:32

Mijn man had ooit met z'n eerste vrouw een kat gehad, maar toen die vrouw zwanger was, moest kat buiten slapen :s en is later aangereden.
Hij had wél een hond met zijn ex en dus is onze ene hond officieel zijn hond want hij wou een eigen hond. (we spreken nu niet over wie die hond heeft opgevoed he ;) )
Wat de katten betreft : ik had er dus toen hij bij mij introk en sinds die dag zijn we verhuisd en er zijn poezen gestorven, poezen bijgekomen en hij weet dat ik niet zonder mijn pluisjes kan, hoewel hij vindt dat ik overdrijf.
Hij doet ook helemaal niks voor mijn dieren, tenzij ik weg ben of ik het expliciet vraag. De periode dat ik werkte zorgde hij altijd voor de konijnen en caafjes ook.
Maar hij zal ook wel komen zeggen : "er is gekotst" Ik denk dat hij de keukenrol niet zo goed kan vinden :LOL:
Maar hij zal de eerste zijn die de DA inschakelt als er iets is. En ja, als hij TV gaat kijken en ik niet, liggen er altijd wel enkele bij hem. En als hij opstaat hoor ik hem toch kletsen tegen de katten ook.
Ja stel u voor, ik zou niet kunnen samenleven met een man die mijn dieren niet moet hoor.
De boodschappen doe ik meestal zelf, ik heb al serieuze spierballen want ik koop grote zakken voer voor iedereen, maar als ik vraag iets mee te brengen doet hij dat ook wel hoor.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 25 november 2009 - 12:37

Hier is mijn vriend even zot van de katten als ik :LOL: hij vindt het altijd geweldig hoe ik tegen ze praat en zot doe :oops: maar goed,want anders zou hij ng denken... :gek: