Spring naar inhoud

- - - - -

partner???

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 25 november 2009 - 14:05

Hier is de kattenliefde ook even groot :LOL: Ik doe wel het meeste werk voor de poezen en honden, maar dit ook omdat ik meer thuis ben. Het zwaardere werk, zoals kattengrint aanvullen doet hij wel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#32 Geplaatst 25 november 2009 - 14:10

wij doen alles zo een beetje samen , mijn vriend doet ze in bad en ik borstel ,
kots en de rest is eerder voor mij evenals de pilletjes geven :misselijk: ,
de knuffels zijn dan natuurlijk meest voor hem , hij doet niet zo ambetant en van hem mogen ze zowat alles , maar met 14 coons in huis moet er toch iemand van zijn neus maken , ikke dus , :x

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#33 Geplaatst 25 november 2009 - 14:17

Men ventje ziet Phoebe ook wel graag, maar ik toch nog wel meer, voor mij is ze echt als een kindje en zij hangt ook wel meer aan mij. Men ventje hangt dan meer aan Flapje. :)
De verzorging van beide is voor mij. Ook wel normaal want ik ben meer thuis dan hem. Maar nu in het weekje dat ik weg was hebben ze niets tekort gekomen... :love3:

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#34 Geplaatst 25 november 2009 - 15:00

mijn vriend was geen huisdieren gewend, dus in het begin was het voor hem echt raar. Nu is het echt grappig om te zien hoe graag hij Hobbes nu ziet en hoe hun gedrag naar elkaar toe veranderd is. In het begin vond hij het supergrappig dat ik praat tegen mijn huisdieren (ja ik doe dat ;) ), maar nu doet hij dat zelf ook :LOL:
en toen hij tijdelijk zonder job zat, en dus heel de dag bij Hobbes was, waren het hele dikke vriendjes, was ik ineens niet meer Hobbes' favoriet, maar nu terug wel :d

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 25 november 2009 - 18:56

Wij zijn alletwee even gek op onze poezeltjes én op alle poezeltjes eigenlijk.  We houden allebei van dieren in't algemeen.  
Mijn ventje zegt zelfs dat het best meer poezels mochten zijn, als ze allemaal zouden buitenlopen tenminste.  Met binnenhuispoezels vindt hij 2 deugnietjes in huis genoeg.  
Onze buurt is echter niet poesvriendelijk en daarmee...  

Omdat ik het meest thuis ben doe ik vanzelfsprekend meer voor de poeskes, kattenbakje kuisen, eten, drinken, kammen, nageltjes knippen, knuffeltjes,...  

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#36 Geplaatst 25 november 2009 - 20:36

Ik ben opgegroeid in de hondensport. Mijn ouders hebben altijd politiehonden afgericht. Ik was dus enorm fanatic hondenliefhebber. Daar hoorden dus toen voor mij geen katten bij.

Mijn man wou absoluut katten en de eerste poes Febe kwam dus van een boerderij. Een enorme schat van een poes en ik was helemaal ondersteboven van haar. Zij liep buiten en raakte zwanger (stom, piepjong zijn en dom!!) Gelukkig hebben we hen (5 kittens) wel aan een huisje kunnen helpen en 1 katertje is gebleven, onze Roesti. Febe werd steriel gemaakt en ook Roesti werd keurig geholpen. We hebben 6 jaar van Febe en 4 en een half jaar van Roesti genoten tot ze beiden op dezelfde dag niet meer naar huis kwamen. Wat er gebeurt is hebben we nooit geweten. We hebben maandenlang overal gezocht...En ik mis ze nog steeds...

Toen besloten we voor een raskat te gaan , die nooit meer buiten kwam !!!!!!!! Ons Naomi was onze eerste, dat was in 2002 en is er nog steeds.

We zijn allebei helemaal gek van katten en doen allebei evenveel.
Het enige wat ik meer doe is de vachtverzorging (wassen,kammen,...) en de bevallingen van de kittens en hun verzorging.
Voor de rest doen we alles samen en houden we beiden evenveel van de katten. Al kiezen de katten wel zelf hun lievelingsbaasje. Zo hangt ons Noesy sterk aan mij en de katers vooral aan mijn man. Voor de rest komen ze allemaal bij iedereen evenveel. Elliot is de grote favoriet van ons dochtertje Zjoli. En onze zoon, die interesseert hem niet zo voor de katten. Hij ziet ze graag maar verder houdt hij zich er niet veel mee bezig.

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#37 Geplaatst 25 november 2009 - 21:35

Hier moest hij in het begin niet veel weten van een kat in huis maar nu...... is hij erger geworden als mij haha :) Zo schattig om te zien :)

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#38 Geplaatst 26 november 2009 - 18:49

op vlak van verzorging is het geheel mijn taak die ik met liefde maar al te graag opneem! :) Mijn vriend is even verzot op de katjes als ik tenminste als ze zich gedragen, hij snapt de logica niet echt dat een kat niet op te voeden valt als een hond, maar geeft het echt niet op als hij iets wil aanleren/ verkrijgen ( binnenkort de kerstboom die ik afgeraden had, dat belooft ! ) :oops: . Soms gedraagt hij zich als een kind t.g.o de katjes, eigenlijk heeft hij het vooral op het spelen en hij is toch zo blij als mientje es zijn schoot verkiest boven de mijne :)

groetjes
f&c
mientje en fientje

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 26 november 2009 - 20:25

Normaal gesproken doe ik de verzorging van alle harige dieren hier in huis, ik ben dan ook het meeste thuis. ;) Als ik ziek ben, weg ben of het druk heb dan doet mijn vriend ook alles voor ze. Als ik het gewoon een keer vraag ook.
Ik zou echt niet zonder katten of een hond kunnen, mijn vriend wel maar niet meer zonder die van ons! ;)

Bewerkt door Ester, 26 november 2009 - 20:26.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#40 Geplaatst 27 november 2009 - 01:21

Mijn vriend was oorspronkelijk een 'hondenmens' ik ben altijd beide geweest, honden en katten.Toen ik hem leerde kennen was het van 'katten,daar heb je niet zo veel aan'.Ik zei toen ' nee? Wacht maar tot je de mijn leert kennen, dat zijn geen angstige straatkatjes die alleen hun eetbak leegeten en die je verder nooit ziet ;-) ' En nu , rept hij er geen woord meer over behalve iets postiefs.Ik heb wel een gevoel dat hij ook een lichte voorkeur heeft voor eentje,onze Aiko.Die neemt hij ook altijd als eerste vast,ligt vaak bij hem enz.Maar de andere vind hij ook lief,en zij hem ook.Hij wordt vaak gedwongen om aandacht te geven , Jin haalt vaak al haar verleidingstrukken boven als we in de zetel zitten om toch maar aandacht te krijgen :love3: Hij vind Aiko ook gewoon leuk omdat hij zo groot is(en wordt nog groter).Hier kan ik wel inkomen,mijn vriend is zelf een redelijke reus :p Ik heb geen voorkeur bij mijn diertjes,ze zijn allen uniek en lief,ieder op zijn manier.Dat vind ik net leuk,mensen zijn ook allemaal anders,gelukkig ! Kortom,het is hier 1 liefdesnest in huis ! Ik zou niet eens kunnen samenleven met een man dat geen dierenvriend is,ik denk ook dat deze al bij al gek zou worden van mij en mijn beestjes ! :d Ik doe alles ivm de katten en konijnen enzoverder, mijn beestjes mijn keuze mijn werk.Vind ik ook heel normaal,en heb ik vrede mee...Als ik daardoor gewoon mijn zin mag doen,dan neem ik dat er graag bij :LOL: Als ik vraag om de kattebak eens te doen of eten te geven,doet hij het wel direct.Eten ook soms uit zichzelf,maar hij is meer bezig met zijn eigen eten smorgends :x

Bewerkt door Serenity, 27 november 2009 - 01:22.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#41 Geplaatst 27 november 2009 - 10:08

Mijne man moest vroeger niets weten van katten, hij had zo een beeld dat ze een beetje vals waren zoals de meeste mensen die niets van katten kennen. :(
Toen hij mij ontmoete ja dan moest hij wel katten binnenhouden anders :zweep:
Ik had natuurlijk van die heerlijke knuffelpoezels en toen zag hij in dat hij helemaal verkeerd was.
Nu het heden, hij kan niet zonder meer, hij wilt er altijd 1 om mee te slapen en hij is heel lief met de poezels, hij was vroeger een hondenman en nu een kattenman. :d

Bewerkt door Solotje, 27 november 2009 - 10:09.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#42 Geplaatst 27 november 2009 - 11:03

Helaas ben ik niet zo gelukkig als jullie allemaal met jullie katteminende vriendjes en echtgenoten. Mijn man tolereert de katten omdat ik zoveel van hun hou. Ik doe dus letterlijk alles voor hun, eten geven, kattebakken schoonmaken, knuffels geven, naar de dierenarts enz. Gelukkig heb ik de morele steun van m'n dochter die ook met me meegaat naar de dierenarts en zo.
Mijn man vindt alle huisdieren toch maar een last waar je altijd rekening mee moet houden en die je beletten te gaan en te staan waar we willen.Maar de katten zijn hier in het begin gekomen omdat ik altijd alleen zat, zeker sinds de kinderen de deur uit zijn. Mijn man werkt nl altijd zo'n 14 uur per dag en werkt ook thuis af en toe nog wat. Dus alle zorg komt op mij neer. Het is geweest dat ik al 2 dagen kittens had en hij het nog niet besefde. Hij zal de katten geen kwaad doen maar hij heeft er ook niks mee. Ik vrees voor binnen een paar jaar als hij op pensioen zal zijn. Ik mis dat vreselijk dat ik mijn zorg en blijdschapjes over de katten niet goed met hem kan delen. Gelukkig heb ik m'n dochter. Die is nog meer catminded als ik.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#43 Geplaatst 27 november 2009 - 11:15

WhiteWitch zei:

Helaas ben ik niet zo gelukkig als jullie allemaal met jullie katteminende vriendjes en echtgenoten. Mijn man tolereert de katten omdat ik zoveel van hun hou. Ik doe dus letterlijk alles voor hun, eten geven, kattebakken schoonmaken, knuffels geven, naar de dierenarts enz. Gelukkig heb ik de morele steun van m'n dochter die ook met me meegaat naar de dierenarts en zo.
Mijn man vindt alle huisdieren toch maar een last waar je altijd rekening mee moet houden en die je beletten te gaan en te staan waar we willen.Maar de katten zijn hier in het begin gekomen omdat ik altijd alleen zat, zeker sinds de kinderen de deur uit zijn. Mijn man werkt nl altijd zo'n 14 uur per dag en werkt ook thuis af en toe nog wat. Dus alle zorg komt op mij neer. Het is geweest dat ik al 2 dagen kittens had en hij het nog niet besefde. Hij zal de katten geen kwaad doen maar hij heeft er ook niks mee. Ik vrees voor binnen een paar jaar als hij op pensioen zal zijn. Ik mis dat vreselijk dat ik mijn zorg en blijdschapjes over de katten niet goed met hem kan delen. Gelukkig heb ik m'n dochter. Die is nog meer catminded als ik.

Wat jammer zeg! 2 dagen kittens en hij beseft het niet??? Nee, ook met het fokken heb ik dan nog eens geluk dat mijn vriend mee flest als dat nodig is, mee op staat om de eerste nachten te checken of de kittens het allemaal goed doen etc. Zelfs nu we een zwangere poes hebben die elk moment kan bevallen staat hij mee op om te kijken of ze al bijna gaat bevallen of niet. Als je dat allemaal alleen moet doen, is het toch superzwaar??? Kan zeker inbeelden dat je het mist dat je dat alles niet met hem kan delen!

Neemt hij dan zelf echt nooit de katten/kittens op schoot ofzo? Geeft hij ze nooit eens uit zichzelf eten? En wat, als jij eens ziek bent? Moet je er dan ook alleen voor opdraaien?

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 27 november 2009 - 11:22

WhiteWitch zei:

Maar Nicky toch dat vind ik erg voor je. Ik wist al dat je veel alleen thuis was, net als ik, maar dat je man niet te vinden was voor de poezels wist ik niet. :hug: .
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 27 november 2009 - 11:23

Smitten Kitten zei:

Wat jammer zeg! 2 dagen kittens en hij beseft het niet??? Nee, ook met het fokken heb ik dan nog eens geluk dat mijn vriend mee flest als dat nodig is, mee op staat om de eerste nachten te checken of de kittens het allemaal goed doen etc. Zelfs nu we een zwangere poes hebben die elk moment kan bevallen staat hij mee op om te kijken of ze al bijna gaat bevallen of niet. Als je dat allemaal alleen moet doen, is het toch superzwaar??? Kan zeker inbeelden dat je het mist dat je dat alles niet met hem kan delen!

Neemt hij dan zelf echt nooit de katten/kittens op schoot ofzo? Geeft hij ze nooit eens uit zichzelf eten? En wat, als jij eens ziek bent? Moet je er dan ook alleen voor opdraaien?

Amai, wat een schatje is die van jou :) .
Geplaatste afbeelding