Spring naar inhoud

- - - - -

trimmen

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#31 Geplaatst 31 juli 2009 - 22:25

Hier worden de KH af en toe gekamd, Fugi niet, dat is eens met een zeemvelletje erover. De langharen zitten bij mijn mama dus zij verzorgt ze, helaas zijn het twee persjes die niet graag gekamd worden ... Eso vooral niet, zij zou je durven aanvallen in het gezicht.

Met Indy ga ik haar zoiezo gewoon maken om gekamd en geborsteld te worden en ook het wassen en drogen.

Het plukken doe ik nog niet, zou hiervoor graag nog een bijkomende cursus kattentrimmen volgen of eens met een kat naar het salon gaan en eens bekijken hoe ze juist te werk gaan met een kat.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 31 juli 2009 - 22:59

en wat is eigenlijk plukken wat wordt daarmee bedoeld en wat moet je daar onder verstaan :) :) :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_cats&dogs_*
Guest_cats&dogs_*

#33 Geplaatst 01 augustus 2009 - 16:20

een kat wordt eigenlijk niet echt geplukt. toch niet zoals een hond.
met verschillende kammetjes en trimmesjes wordt ze ontwold en worden alle loszittende haren verwijderd. Ook eens goed wassen helpt enorm.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#34 Geplaatst 01 augustus 2009 - 16:42

Wij kammen onze jongens verschillende keren per week.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#35 Geplaatst 02 augustus 2009 - 05:55

cats&dogs zei:

een kat wordt eigenlijk niet echt geplukt. toch niet zoals een hond.
met verschillende kammetjes en trimmesjes wordt ze ontwold en worden alle loszittende haren verwijderd. Ook eens goed wassen helpt enorm.

Sorry hoor, maar een kat wordt wel degelijk geplukt zoals een hond.
Althans wel zoals ik gezien heb met onze newf.
Sterker nog bij een pers zal je wel moeten, hierdoor krijgen ze namelijk die weelderige vacht, anders hebben ze zoveel dood lang uitstekend haar, waardoor er geen volume inzit.

Plukken bij de kat is dus eigenlijk een pluk haar tussen de vingers nemen en daar de uitstekende haren tussen uit trekken als het ware.
Het gene wat over blijft is het gezonde jonge haar wat weer de kans heeft om te groeien.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_cats&dogs_*
Guest_cats&dogs_*

#36 Geplaatst 02 augustus 2009 - 12:19

Was ik er nu echt van overtuigd dat een kat dus niet geplukt werd.
Maar heb het gevraagd aan mijn leerkracht en het klopt dus effectief.
Mijn excuses.

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#37 Geplaatst 02 augustus 2009 - 17:48

Ja dacht ook dat een kat geplukt werd, door jouw berichtje ging ik twijfelen. Maar wil het dus graag eens voorgezien krijgen voor ik er zelf aan begin.

Guest_Paulientje_*
Guest_Paulientje_*

#38 Geplaatst 09 september 2009 - 21:00

Ik ben vandaag naar een kattentrimcursus geweest en het was echt de moeite. Ik heb heel veel bijgeleerd. De cursus was voor mij wel ver rijden (150 km) en wel redelijk duur toch (99 €) maar toch ben ik content dat ik het gedaan heb.

Ik heb er veel geleerd over de 'goede materialen', kammen, borstels, tondeuse, en de 'goede verzorgingsprodukten', oog gel, droogshampoo enz.

Thuisgekomen heb ik meteen mijn 6 perzen even onderhanden genomen en die vonden het nadien wel opperbest dat de meeste wollige delen uit hun vacht waren. Morgen ga ik ze één voor één zorgvuldig nog eens onderhanden nemen, en dan zouden ze +/- 3 maanden ertegen moeten kunnen. Eens ze geplukt zijn zullen er zich ook nog weinig klitten kunnen vormen.

Ik raad iedereen die een langharige kat heeft deze cursus aan. Tis echt de moeite om de techniek van het verzorgen, nagels knippen, kammen op de juiste manier, klitten verwijderen, en plukken onder de knie te krijgen.
En de katten vinden het echt zaalig, achteraf :LOL:

We waren met 8 cursisten en we hebben op een 'echte' kat kunnen oefenen, dit viel best mee.

Voor geïnteresseerden dit is de website :
www.kattentrimsalon.com

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#39 Geplaatst 14 september 2009 - 20:18

Mijn kortharige katten kam ik als ze ruiven, en Lily langharige pers kam ik tot 2x per dag. Aan dat plukken durf ik niet te beginnen. Zien ze er dan niet lelijk uit? Lily is niet zo graag gekamd ze probeert me altijd te bijten, ze blaast en klaagt dan ook enorm. Maar ik hou vol want ze heeft heel snel klitten. :)

Guest_Paulientje_*
Guest_Paulientje_*

#40 Geplaatst 14 september 2009 - 23:13

Op de cursus zeiden ze dat je een langharige poes maar 2 x per week goed mag borstelen en kammen zodat de pels tijd kan hebben om zich terug kan herstellen.

Met het plukken worden de dode haren uit de pels geplukt. Hierdoor gaan heb je minder kans om klitten te hebben. Als de poes op show gaat wordt ze wel zo weinig mogelijk geplukt anders heeft ze minder vacht.

Guest_Paulientje_*
Guest_Paulientje_*

#41 Geplaatst 14 september 2009 - 23:15

Door het plukken gaat hun vacht er wel verzorgder uitzien. Ik heb het zelf toegepast op mijn persjes en die komen nu precies van de kapper :LOL: Het plukken moet je wel maar één keer in de 3 maanden doen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#42 Geplaatst 24 september 2009 - 19:34

Ik ga een furminator aanschaffen want de onderwol van Lily is best dik. Ik heb de opmerking gehad dat Lily eruit zag als een zwabber, dus gaan we dat eens proberen.

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#43 Geplaatst 24 september 2009 - 20:39

Ik borstel onze Milo ook wekelijks, hij heeft dit heel graag.
Ik krijg zijn volledige medewerking haha :LOL: alleen aan zijn staart wat eigenlijk het hardste nodig is heeft hij liever niet, dan krijg ik geregeld een mep.
Hij legt zich dan neer op zijn rug en dan moet ik maar zijn buikje borstelen :)