Spring naar inhoud

- - - - -

Een trage slak en een snel konijn....

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 25 november 2009 - 09:16

Kiki is echt de meest slome eter ooit denk ik en Lola is de meest snelle.
Hap slik en alles is weg terwijl Kiki eerst alles eens bekijkt, beruikt, bedenkt zal ik zal ik niet.....
Met als gevolg dat Lola natuurlijk vééééél sneller haar bakje natvoer op heeft dan Kiki. Vervolgends duwt dat kleine monstertje Kiki gewoon aan de kant om dan nog eens heerlijk Kiki's driekwart volle bakje op te eten. Kiki laat het gewoon toe en loopt weg.
Wat moet ik daar mee, gewoon toelaten en ze het zelf laten "uitvechten" wie wat eet of moet ik ze eens echt op aparte plekken eten gaan geven??

Hoe lossen jullie zoiets op?? :catscratchhead

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 25 november 2009 - 09:21

Bij ons is Axxes de grote slokop. Hij is in staat om eerst de bakjes van de andere katten te gaan leegsmullen eer hij aan zijn eigen bakje begint. En de anderen laten dat allemaal maar begaan... :roll: Als het iets is waarvan we weten dat hij er echt op verlekkerd is, zetten we hem dan ook even apart om te eten; gewoon om de anderen ook de kans te geven hun portie op te eten.
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 25 november 2009 - 09:34

hier ook, Bix en Gebbie zijn sneltreinen als je hun met Mirl vergelijkt. Dus het gebeurd soms dat Mirl apart eten krijgt zodat ze rustig kan eten.
Toen ze hier pas was was zij de grote slokop, maar nu gaat alles trager.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 25 november 2009 - 10:15

Bij ons is Lily ook de slokop, zeker bij natvoer. Wij voeren Onslow nu apart want anders krijgt hij niks, Lily stoempt hem gewoon aan de kant om lekker zijn bakje leeg te smullen. En dan zijn we verwonderd dat Lily zo mals is en Onslow wat aan de dunne kant O:)

Bewerkt door Jess, 25 november 2009 - 10:15.
Reden van bewerken: typfoutje

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 25 november 2009 - 10:39

Hier gebeurd dat ook, ik sta er dan ook als politieagent bij om dat te voorkomen :LOL: wel alleen met het natvoer, want brokjes staan er altijd, dat kunnen ze naar behoefte eten.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 25 november 2009 - 14:32

Bij mij is het Yona da de slokkop is zeker qua natvoer.  Bij Garion hangt het ervan af.  Hij eet als hij zin heeft.  Ik geef hem wel zijn bakje apart en als Yona aan zijn bakje gaat zitten zet ik haar wel bij haar eigen bakje.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 25 november 2009 - 15:45

Ik blijf er ook meestal een tijdje bijstaan zodat ze toch allemaal de kans hebben gehad om iets te eten van het natvoer. Simba is hier de snelste eter, maar zij is ook de dunste, dus als zij dan eens wat extra van de anderen steelt, vind ik dit niet zo erg.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag