Spring naar inhoud

- - - - -

Krabben!

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 25 november 2009 - 09:36

Lily is dus een kleine heksenkop die niets anders doet aan de meubels krabben. Er is nochtans voor twee luie poezels wel wat krabmateriaal aanwezig:

Een kleine krabpaal (1.20 meter) in de living en een tweede kleine in het poezenzoldertje.
Een krabpaal tot tegen het plafond: we hebben zelf een steunpilaar bekleed met krabtouw en ze kunnen lekker tot boven (is toch wel zeker drie meter hoog) klimmen en krabben.
En er ligt ook nog een krabmat en een krab-euhm, driehoekig hangding.
Ze mogen ook krabben aan de mand waarin de houtblokken liggen voor de haard.

En toch krabt Lily aan de zetel, echt heel vaak, de zetel is echt compleet naar de botten aan het gaan.
En dan kijkt ze echt met zo een snuitje van "muhahahaha, ik mag dat!". En Onslow krabt altijd flink waar het mag, hij krabt nooit aan de zetel, alleen soms eens per ongeluk als hij zich uitrekt na een dutje.

Wat kan ik doen? Zouden ze niet genoeg krabspul hebben?
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 25 november 2009 - 09:39

Het lijkt me niet dat ze te weinig krabplekjes heeft hoor.
Maarreuhm... volgens mij probeert ze je gewoon te helpen omdat je een tijd geleden zei dat je graag een nieuwe salon wou? :engel:
Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#3 Geplaatst 25 november 2009 - 09:39

Niet veel vrees ik hier staan 3 grote krabpalen maar toch krabt Joey nog af en toe aan het behang, de andere twee doen dit niet. Hij krabt ook wel aan de krabpalen mar het behangpapier is blijkbaar soms leuker. Ik heb ook al vanalles geprobeerd maar zonder resultaat.

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#4 Geplaatst 25 november 2009 - 09:39

Toen Brammeke klein was, krabte die ook al wel eens waar het niet mocht. Dan pakte ik hem op, bracht hem naar de krabpaal, en ik maakte dan met zijn pootjes krabbewegingen over de paal. (Heb eens gelezen in één of ander boek van een kattenpsychologe dat je dat zo moest doen).

Maar dat werkt natuurlijk niet als je niet thuis bent en niet direct kan ingrijpen...

Of misschien 'ns playspray of catnipspray op de paal doen?

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 25 november 2009 - 09:40

Ja, die lieve Lily. Jammer dat Jeroen dat nieuwe salon niet ziet zitten :) . Ik heb ze als kitten ook leren krabben door met hun pootjes over de palen te wrijven, en dat werkte wel.
Catnipspray werkt niet, dan gaat ze er wel tegen schuren maar niet krabben.

Bewerkt door Jess, 25 november 2009 - 09:42.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 25 november 2009 - 09:43

Zet die krabpaal eens naast de zetel op de plaats waar ze altijd krabt. Het kan zijn dat de zetel juist op een doorweg staat waar zij haar geur wil afgeven (dat gebeurd ook met krabben) als er een krabpaal staat, dan kan ze daaraan krabben.

Bewerkt door Lies, 25 november 2009 - 09:43.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 25 november 2009 - 09:55

Lies zei:

Zet die krabpaal eens naast de zetel op de plaats waar ze altijd krabt. Het kan zijn dat de zetel juist op een doorweg staat waar zij haar geur wil afgeven (dat gebeurd ook met krabben) als er een krabpaal staat, dan kan ze daaraan krabben.

Hmm, goede tip, maar organisatorisch niet haalbaar wegens te weinig krabpalen in huis :d. Ze krabt aan de onderkant van de zetel, aan de armsteun, en aan de poef.
Het meest aan de hoek van de armsteun zeg maar, maar daar is onze doorgang om naar de living te gaan. Als ik daar een paal zet, kunnen we niet meer door. Ik kan daar misschien wel een krabmat leggen of tegen zetten.
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 25 november 2009 - 10:01

Jess zei:

Hmm, goede tip, maar organisatorisch niet haalbaar wegens te weinig krabpalen in huis :d. Ze krabt aan de onderkant van de zetel, aan de armsteun, en aan de poef.
Het meest aan de hoek van de armsteun zeg maar, maar daar is onze doorgang om naar de living te gaan. Als ik daar een paal zet, kunnen we niet meer door. Ik kan daar misschien wel een krabmat leggen of tegen zetten.

Probeer je living dan te herinrichten. Volgens mij gaat het echt zijn omdat ze op de doorgang haar geurmerk wil achter laten. Wat hier ook geholpen heeft (gebbie gaf overdreven veel kopjes aan alles) is de feliway verdamper.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 25 november 2009 - 10:03

Lies zei:

Probeer je living dan te herinrichten. Volgens mij gaat het echt zijn omdat ze op de doorgang haar geurmerk wil achter laten. Wat hier ook geholpen heeft (gebbie gaf overdreven veel kopjes aan alles) is de feliway verdamper.

Ik zal eens kijken samen met Jeroen of we alles anders kunnen zetten, zal niet makkelijk zijn want we hebben niet zo een grote living en onze tv hangt tegen de muur :catnoknow . Kzal anders eens een foto maken, dan kan je het zien.
Het kan wel hoor, dat ze haar geurmerk wil achterlaten.
Ofwel is ze gewoon stout :LOL:
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 25 november 2009 - 10:04

Lily stout? Wat zeg jij nu? Zo'n engeltje.
Als een kat iets doet dat niet mag moet je je altijd eerst afvragen waarom ze dat doet. En dan vandaar uit naar een oplossing zoeken.

Hoe zit het met kopjes geven aan meubels enz. bij Lily?

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 25 november 2009 - 10:06

Lies zei:

Lily stout? Wat zeg jij nu? Zo'n engeltje.
Als een kat iets doet dat niet mag moet je je altijd eerst afvragen waarom ze dat doet. En dan vandaar uit naar een oplossing zoeken.

Hoe zit het met kopjes geven aan meubels enz. bij Lily?

Ja, een echt engeltje! hihi :-). Kopjes geven doet ze ook wel veel hoor, tegen ons maar ook tegen de meubels. Wat ze ook veel doet (en Onslow doet dat nu na :louche: ) is gelijk een patattenzak, pok tegen de grond gaan, en dan zo rollen. Dat doen ze vooral als we thuiskomen.
Kzou eigenlijk dringend eens een boek moeten lezen over kattengedrag.
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 25 november 2009 - 10:16

Dan moet je de boeken van Vicky Halls lezen. Heel goede boeken en fijn om te lezen. Beginnen met kattengeheimen, dan wat je kat je verteld en als laatste wat je kat van je vindt. Als je dan nog zin hebt, kan je de Kat nog lezen, maar dat is vooral algemene info.

Zo over de grond rollen als jullie thuis komen is uit overgave aan jullie.
Maar kopjes geven en krabben, ik denk dat je met een feliway verdamper goed geholpen gaat zijn.

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#13 Geplaatst 25 november 2009 - 10:18

Lies zei:

Dan moet je de boeken van Vicky Halls lezen. Heel goede boeken en fijn om te lezen. Beginnen met kattengeheimen, dan wat je kat je verteld en als laatste wat je kat van je vindt. Als je dan nog zin hebt, kan je de Kat nog lezen, maar dat is vooral algemene info.

Ik heb die boeken ook gelezen, en vind ze ook een echte aanrader. Ik heb er enorm veel uit bijgeleerd!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 25 november 2009 - 10:18

Bedankt voor de tip Lies, ik ga die boeken zeker eens opsnorren.
En dan misschien toch ook eens een feliway verdamper halen voor ons madammeke.
De nageltjes zijn nochtans kort hoor, maar toch slaagt ze erin ganse "lussen" stof los te krabben.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 25 november 2009 - 15:41

Hier staan ook ruim voldoende krabpalen, en Daisy zet ook altijd haar nageltjes in de meubels. Heb al speciaal een krabton ernaast gezet, maar ze blijft voorkeur hebben voor het barmeubel :onzeker: . Als ik er cat-off op spuit dan is het eventjes beter, maar de dag nadien staat ze daar weer. De andere poezen doen het hier niet, ze krabben mooi aan de krabpaal.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag