Spring naar inhoud

- - - - -

Krabben!

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_Bie_*
Guest_Bie_*

#16 Geplaatst 01 december 2009 - 15:15

Hey,
Katten krabben o.a. om hun territorium aan te geven. Door te krabben laten ze ook een geurspoor achter, en dat geurspoor moet telkens vernieuwd worden. Daarom krabben ze altijd opnieuw aan dezelfde dingen. Als ze als jong kitten vaneerstekeer hun geurspoor achterlaten op een krabpaal (pootjes ertegen wrijven) gaan ze daar opnieuw krabben. (dit heb ik toch ooit ergens gelezen). Er stond toen ook bij dat het misschien kan helpen om plastic folie over de zetel te plakken (over de 'krabplek'), dit vinden ze echt niet leuk.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar je weet nooit dat het helpt hé...

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#17 Geplaatst 07 december 2009 - 14:07

Mélina doet dat hier ook, heeft een krabpaal, plankjes enzovoort maar mevrouw krabt lustig aan de meubels (en die zijn pas nieuw). Mijn zetel is al naar de maan aant gaan, ik spuit cat off maar het werkt eerder als cat on. Nu vandaag heb ik peper aan die plekken gesmeerd. Mss helpt het.

Het probleem is ik kan haar niet corrigeren met een waterspuit want die doet dat alleen als wij slapen of als we niet thuis zijn. Hoe los je dat op?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 08 december 2009 - 23:34

ik heb gelezen dat katten graag krabben als ze ontwaken, dus moeten die palen bij hun slaapplekjes staan. Wat bij mij ook geholpen heeft is cat nip spray op de paal, dat maakte die paal ineens veel interessanter dan onze zetel.

Daarnaast kan je proberen te verhinderen dat ze aan je zetel krapt door mss dubbel wandige tape als dat gaat, of ballonnen.