Spring naar inhoud

- - - - -

drama

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#1 Geplaatst 25 november 2009 - 14:26

elke dag is het hier een drama met het kammen van de katten

sylvester en fernando hebben we totaal geen moeitje mee om gekamt te worden dat gaat dan ook vrij vlot gemiddeld 10 minuten per kat ja het is alle bij kort haar

daarna is charley aan de beurt
in het begin leek het redelijk te gaan
maar het is echt een drama hij schreeuwd als of hij vermoord word
je moet het echt met zen tween doen alleen doen is er niet bij

hij bijt krabt en gilt alles bij elkaar
klitten heeft die niet maar ja ik kan niet zeggen nou maar even niet hij moet gewoon gekamt worden
vooral ook omdat zijn vacht nu heel langzaam weer aan het terug komen is
als hij naar een uurtje klaar is wacht de volgenden kat

ook dat is een drama
waar je charley makkelijk met zen tween kunt vast houden vooral omdat hij toch niet zo sterk is is het een strijd met erasmus

zijn rug vind die goed dat kan je alleen doen
maar ja er is meer dan alleen zijn rug
zijn staart en buik en onder zijn kop
dat levert behoorlijk wat strijd op
het verschil met charley is dat erasmus niet gild maar wel bijd en krabt

als hij klaar is naar weer een uur verder is mijn hond aan de beurt

elke dag het zelfde ritueel

elke dag van ongeveer 11 urr tot 3 uur in de middag ben ik alleen al bezig met kammen van de beesten

maar ja ik kan wel zeggen dat mijn beesten klitten vrij zijn

na het kammen zijn ze zo mooi allemaal en zo zacht

daar doe je het voor

als alles klaar is krijgen ze een lekker snoepje

nu moet ik wel zeggen de ene dag gaat het wel iets beter dan de andere dag

maar vandaag was het weer een drama

ik was al iets eerder begonnen dan normaal

maar het is weer gelukt en ze zijn voor vandaag weer even klaar

als jullie nog tips hebben alle tips zijn welkom

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 25 november 2009 - 14:40

Misschien is het handig om ze niet te dwingen. Ik weet dat het nodig is dat ze gekamd wordt, maar het lijkt me de bedoeling dat ze het fijn gaan vinden en niet dat ze moord en brand schreeuwen

rustig aan doen en steeds een stukje, laat ze rustig wennen en leren dat het ook leuk kan zijn.
Als het niet direct nodig is (bij erasmus bijvoorbeeld, een coon hoeft echt niet elke dag gekamd te worden) kun je het een dagje laten en dan eens voorzichtig de kam of borstel aan de kat geven. Zo kunnen ze wennen dat het geen martelwerktuig is.

Ik heb geloof ik wel een aantal topics gezien met tips om het kammen leuk te leren vinden gezien, maar ik weet zo niet meer welke. Ik zal er eens naar zoeken voor je.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#3 Geplaatst 25 november 2009 - 14:41

heel graag
alle info is welkom

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 25 november 2009 - 14:43

Jammer dat je niet meer in de buurt woont, dan had ik wel willen helpen met leren wennen. Heb dat hier ook gedaan met eentje, en hoewel ze het nog niet heel erg leuk vindt mag het nu wel (al doe ik het niet zo vaak, ze heeft het niet nodig en waarom haar dan plagen als ze het toch niet leuk vind?)

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 25 november 2009 - 14:45

Heb er ook zo een die niet graag gekamt wordt.  Yona blijft langs geen kanten liggen, ze kan er wel enorm van genieten, maar het moet niet te lang duren en enkel als zij er zin in heeft.  Ik probeer haar nu dagelijk toch effe te kammen, zodanig dat ze het (hopelijk) toch wat meer laat doen.

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#6 Geplaatst 25 november 2009 - 15:01

erasmus zijn staart moet toch met regelmaat gekamt worden doe ik het niet heeft die zo klitten

ik zet charley neer op de tafel leg de kam naast charley pak dan de kam en laat hem er eerst aan ruiken dan wil hij maar 1 ding en dat is weg maar ja hij moet toch gekamt worden

ik heb wel een borstel die ze leuk vinden die gebruik ik dan ook best vaak maar met die borstel komt er geen haren uit
en ja de losse haren moeten er toch uit

en ja het is jammer dat je hier niet in de buurt woond

ze hadden gezecht de charley het leuk vond om gekamt te worden niet dus

ik heb ze langzamer hand er aan gewend maar ik denk toch dat die tijd iets te kort is geweest maar ja charley kwam hier en zat ondanks alles dat hij een kortere vacht had toch onder de klitten na 4 weken was die pas klit vrij
elke dag even een klitje gelukkig klit hij niet zo snel
het lijkt er op [ weet het niet zeker ] of charley heeft geen dubbele vacht

het blijkt dus dat carley en erasmus weinig tot niks gewend waren op het gebied van kammen

terwijl sylvester die gaat er echt voor liggen

fernando vind het ook niet echt leuk maar maar verder geen problemen mee

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#7 Geplaatst 25 november 2009 - 15:03

ginnie zei:

Misschien is het handig om ze niet te dwingen. Ik weet dat het nodig is dat ze gekamd wordt, maar het lijkt me de bedoeling dat ze het fijn gaan vinden en niet dat ze moord en brand schreeuwen

rustig aan doen en steeds een stukje, laat ze rustig wennen en leren dat het ook leuk kan zijn.
Als het niet direct nodig is (bij erasmus bijvoorbeeld, een coon hoeft echt niet elke dag gekamd te worden) kun je het een dagje laten en dan eens voorzichtig de kam of borstel aan de kat geven. Zo kunnen ze wennen dat het geen martelwerktuig is.

Ik heb geloof ik wel een aantal topics gezien met tips om het kammen leuk te leren vinden gezien, maar ik weet zo niet meer welke. Ik zal er eens naar zoeken voor je.

ik wil ze ook niet dwingen maar als ik merk dat er een klit in zit wil ik die er toch eigenlijk wel graag uithalen en niet door laten klitten tot op de huid

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#8 Geplaatst 25 november 2009 - 15:04

Wel, ik heb hier een cavia die al gilt als ik de kam tussen haar haren steek. Ze gilt als vermoord, maar ik trek me er niks van aan. Het moet gebeuren he!
Nu, dat gaat wel een pak sneller dan bij een kat natuurlijk.
Ja, je kan hem idd best zacht borstelen, dat zal hij wel fijn vinden en dan doe je telkens een stukje kammen he, tot hij er aan gewend is

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 25 november 2009 - 15:42

Fairy zei:

Wel, ik heb hier een cavia die al gilt als ik de kam tussen haar haren steek. Ze gilt als vermoord, maar ik trek me er niks van aan. Het moet gebeuren he!
Nu, dat gaat wel een pak sneller dan bij een kat natuurlijk.
Ja, je kan hem idd best zacht borstelen, dat zal hij wel fijn vinden en dan doe je telkens een stukje kammen he, tot hij er aan gewend is

snap ik, dat je bij je cavia er niet zo heel veel van aantrekt ;) zou ik ook niet doen hihi

maar met een kat, die je de komende 15 jaar ofzo (hopelijk dan toch) elke dag moet kammen, dan hoop je toch echt dat katlief het een keer leuk gaat vinden!

Ik kan zo snel geen topics vinden. Eentje waar Hammie een kleine tip geeft, maar meer niet....

Ik moet nog even weg zo, maar vanavond zal ik eens opschrijven hoe ik dat zelf hier gedaan heb en hoe ik het bij de kittens doe. Misschien heb je daar wat aan Jacqueline. Niet dat ik het zo perfect doe hoor, verre van ;) maar zolang mijn katjes er niet bang van zijn/worden doe ik toch iets goed dacht ik zo ;)

Misschien kun je dan een paar dingetjes uitproberen.

Of anders kun je misschien contact opnemen met een trimmer, telefonisch, misschien dat die wat tips kan geven.

Enniewee, vanavond ga ik eens een romannetje voor je schrijven ;)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 25 november 2009 - 15:52

er bestaan toch ook van die handschoenen met nopjes op waarmee je min of meer de poes kan kammen. Misschien is dat wel een manier om het hen gewoon te maken, door met de handschoen te strelen worden ze gekamt. Zal niet zo grondig zijn als met een echte kam, maar het zou wel een begin zijn hé. De handschoen en ook telkens bij het afsluiten eventjes de kam en dan een snoepje :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#11 Geplaatst 25 november 2009 - 15:56

ginnie zei:

snap ik, dat je bij je cavia er niet zo heel veel van aantrekt ;) zou ik ook niet doen hihi

maar met een kat, die je de komende 15 jaar ofzo (hopelijk dan toch) elke dag moet kammen, dan hoop je toch echt dat katlief het een keer leuk gaat vinden!

Ik kan zo snel geen topics vinden. Eentje waar Hammie een kleine tip geeft, maar meer niet....

Ik moet nog even weg zo, maar vanavond zal ik eens opschrijven hoe ik dat zelf hier gedaan heb en hoe ik het bij de kittens doe. Misschien heb je daar wat aan Jacqueline. Niet dat ik het zo perfect doe hoor, verre van ;) maar zolang mijn katjes er niet bang van zijn/worden doe ik toch iets goed dacht ik zo ;)

Misschien kun je dan een paar dingetjes uitproberen.

Of anders kun je misschien contact opnemen met een trimmer, telefonisch, misschien dat die wat tips kan geven.

Enniewee, vanavond ga ik eens een romannetje voor je schrijven ;)

bedankt al vast ik wacht het af

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#12 Geplaatst 25 november 2009 - 15:58

PeggyJ zei:

er bestaan toch ook van die handschoenen met nopjes op waarmee je min of meer de poes kan kammen. Misschien is dat wel een manier om het hen gewoon te maken, door met de handschoen te strelen worden ze gekamt. Zal niet zo grondig zijn als met een echte kam, maar het zou wel een begin zijn hé. De handschoen en ook telkens bij het afsluiten eventjes de kam en dan een snoepje :LOL:

een goede tip alvast met die handschoen gaat er morgen eentje ophalen

alleen met een snoepje gaat niet werken heb ik al uitgeprobeert
zelfs  hun lievelings snoep moeten ze dan niet

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 25 november 2009 - 17:24

De htk katten borstel ik niet elke dag dat is ook niet nodig, Lily krijgt elke dag haar kam en borstel beurt. Ze klaagt en jangelt ook hoor maar dat bezie ik niet. Ik zet een andere kam voor haar neer en dan bijt ze in die ipv in mijn handen of arm. En ik laat haar wel voelen dat ik de baas ben en haar dus elke dag moet kammen voor haar eigen goed. Bij de baas zijn bedoel ik dat ik haar ferm aanspreek als ik haar kam en zij me wil bijten. Een uur is veel te lang dan is het normaal dat ze het beu worden. Alleen als ik haar pluk of met de furminator doe duurt het langer maar een gewone borstel beurt doe ik ongeveer een kwartier à 20 minuten over. Het mag geen marteling worden. :)

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 25 november 2009 - 17:46

Hier worden de katjes niet elke dag gekamd, meestal een keer per week.  Ze zijn er ook niet echt tuk op :oops: .  Het lijkt mij zalig als een poezeltje graag gekamd wordt, ik doe het wel graag maar 't zou nog leuker zijn als de poezel er ook van geniet.

Geplaatste afbeelding

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#15 Geplaatst 25 november 2009 - 19:47

nu heb ik gehoort dat een furminator erg goed moet zijn maar wat is dat en hoe werkt dat is dat dan minder erg voor een kat dan gewoon kammen