Spring naar inhoud

- - - - -

dronken hond

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 26 november 2009 - 18:00

:LOL: :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 26 november 2009 - 18:05

:LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#18 Geplaatst 26 november 2009 - 20:25

Wat een lieve schat! :)
Ik heb vroeger ook 2 labradors gehad...

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#19 Geplaatst 26 november 2009 - 21:10

Leuke foto's van mooie en precies ook een heel lieve hond!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#20 Geplaatst 26 november 2009 - 21:37

poezemannen zei:

Leuke foto's van mooie en precies ook een heel lieve hond!

superlief, zal geen vlieg kwaad doen, het is een duts eerste klas, laat zich doen.
Klein probleem : ze is autistisch.
Is nogal moeilijk want je vindt heel weinig info over autisme bij honden.
Je moet met haar anders omgaan dan met een normale hond, logisch, maar het valt wel mee hoor.

Vorig jaar een serieus probleem gehad op een forum toen ik dat vermeldde. Ze dachten dat ik een flauwe grap maakte en er zat een vrouw op dat forum met een autistische zoon en die was razend. Tja, wist ik dat en bovendien is het geen grap.

Nu vraag ik me af of er ook autistische katten bestaan?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 27 november 2009 - 11:16

Waaraan merk je dat je hond autistisch is ? Lijkt me niet zo evident om dat vast te stellen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 29 november 2009 - 01:33

Ocharme het beestje, ze ziet er echt maar pips uit :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#23 Geplaatst 29 november 2009 - 18:36

ow wat een zielige foto's :love4:

Ze ziet er een echte lieverd uit

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#24 Geplaatst 29 november 2009 - 18:49

PeggyJ zei:

Waaraan merk je dat je hond autistisch is ? Lijkt me niet zo evident om dat vast te stellen.

tja, zoals bij een kind.
Zeer snel afgeleid, leeft in een eigen wereldje en kijkt nooit in je ogen.
Ik merk soms tijdens het wandelen dat ze totaal van de wereld is. Ze gaat haar eigen gang, kan ineens beginnen spelen met een tak om die dan nog geen minuut later te vergeten. Ze heeft ooit een bal gevonden, dat was fantastisch om zien, ze ging met die bal spelen alsof ze nooit eerder een bal had gezien.
Apporteren doet ze niet, de zeldzame keren dat ze een bal uit het water haalt, sta ik bijna te janken van ontroering. Ik heb zelfs een filmpje waar ik haar aanspoor de bal te gaan halen, maar je ziet aan haar dat het niet doordringt.
Verder moet ze een vrij strak schema hebben, doe iets helemaal anders en er is paniek. Toen wij een nieuwe auto hadden weigerde ze in te stappen.
En daar waar Muffin bij mij komt zitten en mij doordringend aankijkt, zal Emma dus zelden in mijn ogen kijken. Als ze bij ons op de bank zit en wordt geknuffeld, is dat een beetje een onbeholpen toestand met een hond die alle kanten uitkijkt, behalve naar jou.
Wat heel raar was, twee zomers geleden ben ik een week weg geweest met een vriendin met een hond en had alleen Muffin mee omdat drie honden moeilijk ging. (Doe ik trouwens nooit of te nimmer meer!!) Toen wij thuiskwamen was ze heel enthousiast...2 minuten.

Ze was als jongere hond heel druk, wij zeiden altijd dat ze ADHD had, om te lachen, maar toen leerde ik iemand kennen met een labrador met ADHD, die was dus daarop getest en nam medicijnen. Ik hoorde het in Keulen donderen. Ze had dus werkelijk ADHD, ze deed alles hevig, lopen, zwemmen, ook ons graag zien deed ze overenthousiast.

Maar het is een schat, ik zou haar niet willen missen, al is ze soms een handvol. Haar bijnamen zijn : Mie sta in de weg, Mie blaf en soepkip.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 30 november 2009 - 11:10

Ik vroeg me dit af omdat ik bij onze labrador ook wel eens de indruk heb dat ze een vorm van autisme heeft. Ik herken in jou nochthans niet echt dingen die ik bij haar zie. Het is wel zo bij haar dat ze gewoon doorgaat met haar gedrag en we er precies geen vat op hebben. Ook heeft ze dagen dat ze voortdurend onze oprit op en af loopt en de hele tijd loopt te blaffen. Ook dan hebben we er eigenlijk geen vat op. Maar ze kijkt ons wel aan. Apporteren doet ze ook niet echt, maar dit wijt ik aan de aanwezigheid van onze andere hond, die altijd sneller is dan haar om het speeltje te halen. Op de hondenschool deed ze alle oefeningen wel, maar nooit zoals het echt hoorde.

Bewerkt door PeggyJ, 30 november 2009 - 11:12.

Geplaatste afbeelding