Spring naar inhoud

- - - - -

Iemand ervaring met dierenkliniek Anubis?

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#1 Geplaatst 05 maart 2009 - 20:02

Elaba,

'k zou ons Echo toch willen laten testen op HCM/PKD. Haar ouders werden niet getest...
Merelbeke is toch tamelijk ver..dus te lang in de auto. Aartselaar is veel dichterbij dus dat zou dan Dierenkliniek Anubis Hugo Vinck zijn..maar heeft er iemand ervaring mee? Is dit een beetje een goede DA?

Bedankt!

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#2 Geplaatst 05 maart 2009 - 20:05

Geen ervaring mee...

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#3 Geplaatst 05 maart 2009 - 20:26

Begin december heb ik gebeld naar dierenkliniek Anubis voor een afspraak te maken bij Dr. H. Vinck. Maar je kan voor Dr. Vinck geen afspraken meer maken bij Anubis .
Je kan hem wel bereiken op zijn adres.

DESTELBERGEN: Dierenartsenpraktijk Dr. H. Vinck
Dendermondesteenweg 624
tel: [0032]-(0)9-228 74 19
Op afspraak: Dr. Hugo Vinck, dierenarts/cardioloog/radioloog
Mail: hugo.vinck@...

Bewerkt door Guschi, 05 maart 2009 - 20:48.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 05 maart 2009 - 20:28

Ok, dan zal ik daar eens naar bellen..bedankt!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 05 maart 2009 - 21:11

Misschien is de DNA test voor PKD nog nuttiger voor je.. Dacht dat dat bij de brit voor 85% PKD kon uitsluiten. Daar weet je dan eigenlijk meer mee dan met 1 scan he, of zie ik dat nu verkeerd? Weet niet zoveel van britjes dus kan fout zijn :)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 05 maart 2009 - 21:13

MissKitty zei:

Misschien is de DNA test voor PKD nog nuttiger voor je.. Dacht dat dat bij de brit voor 85% PKD kon uitsluiten. Daar weet je dan eigenlijk meer mee dan met 1 scan he, of zie ik dat nu verkeerd? Weet niet zoveel van britjes dus kan fout zijn :)

Wel, ik denk dat de scan het 100% kan uitsluiten..maar ik kan ook verkeerd zijn want ik weet er ook eigenlijk te weinig van.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#7 Geplaatst 06 maart 2009 - 01:15

poezemannen zei:

Wel, ik denk dat de scan het 100% kan uitsluiten..maar ik kan ook verkeerd zijn want ik weet er ook eigenlijk te weinig van.

Was dat maar waar :)
Een scan kan 100% uitsluiten dat de poezel het OP DAT MOMENT niet heeft maar meer dan dat ook niet. Dat is de rede dat ouderdieren jaarlijks gestest dienen te worden door fokkers.
De DNA test daarentegen is slechts eenmalig.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#8 Geplaatst 06 maart 2009 - 08:35

Ik doe dna en echo elk jaar . Waarom? Omdat ik wil weten hoe de nieren er uit zien.DNA sluit de pkd wel uit maar de nieren kunnen toch iets hebben wat bedreigend kan zijn als ze zwanger zou worden tzt.Echo van de nieren brengt alles aan het licht.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#9 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:34

lissy zei:

Ik doe dna en echo elk jaar . Waarom? Omdat ik wil weten hoe de nieren er uit zien.DNA sluit de pkd wel uit maar de nieren kunnen toch iets hebben wat bedreigend kan zijn als ze zwanger zou worden tzt.Echo van de nieren brengt alles aan het licht.

Bedoel je nu voor de ragdoll dat je de PKD DNA test doet? Dacht dat die toch helemaal niet gevalideerd was voor de ragdoll?

En ja uiteraard is DNA en jaarlijkse echo de beste optie voor je poezel maar Poezemannen fokt wel niet met zijn katten.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:37

Ik heb er ook geen ervaring mee. Ik ga naar Merelbeke..

Geplaatste afbeelding

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#11 Geplaatst 06 maart 2009 - 12:14

MissKitty zei:

Bedoel je nu voor de ragdoll dat je de PKD DNA test doet? Dacht dat die toch helemaal niet gevalideerd was voor de ragdoll?

En ja uiteraard is DNA en jaarlijkse echo de beste optie voor je poezel maar Poezemannen fokt wel niet met zijn katten.

ja heb ik toendertijd laten doen in Merelbeke en daar was toen een actie. Heb het nu niet bij allemaal meer laten doen omdat ik maar een paar katten met PKD heb gezien bij de ragdolls. Maar bedoelde eigenlijk te zeggen dat de echo altijd gedaan moet worden al heb je dna getest. ;)

Oeps ik dacht dat Poezemannen fokte :s

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#12 Geplaatst 06 maart 2009 - 13:43

lissy zei:

ja heb ik toendertijd laten doen in Merelbeke en daar was toen een actie. Heb het nu niet bij allemaal meer laten doen omdat ik maar een paar katten met PKD heb gezien bij de ragdolls. Maar bedoelde eigenlijk te zeggen dat de echo altijd gedaan moet worden al heb je dna getest. ;)

Ik dacht dat het zo was dat de DNA test enkel nuttig was voor ragdolls met perzen in de stamboom. Weet jij of er ook ragdolls zonder pers in de stamboom positief getest zijn?

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#13 Geplaatst 06 maart 2009 - 13:55

Ik ken er enkele maar van 1 weet ik zeker dat er pers in zat.De combi heeft een ragdoll voort gebracht met de ene niet PKD en de andere nier CIN. The Ragdoll Database
Bij officieele diagnose dus.
De andere was een verkochte dekkater 9 jaar geleden uit bep bekende nederlandse gevaarlijke lijnen.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#14 Geplaatst 06 maart 2009 - 17:53

MissKitty zei:

Euhm.."haar" katten.. :ha :ha ..nee, ik fok inderdaad niet. Ze zijn hier allemaal gecastreerd en Echo dus gesteriliseerd. Zo'n test is niet echt nodig maar we hebben totaal geen testresultaten van de ouders..en omdat ik de fokker een lesje wou leren om het in het vervolg wel te doen (maar dat zal ze niet doen..), heb ik tamelijk moeilijk gedaan voor ik Echo ging halen. Ik heb een contractje geeist (wou ze eerst ook niet echt doen) met de duidelijke vermelding dat als Echo een erfelijke ziekte zou hebben (zoals PKD of HCM) dat ik dan een nieuw kitten krijg..ik wou eigenlijk vermeld zien staan: geld terug maar ja..daar is het mij niet voor te doen.
Ben gewoon heel bang dat ze iets zou hebben..dus langs één kant wil ik het weten want dan kunnen we haar misschien helpen..maar langs de andere kant wil ik het niet weten..'k zou er kapot van zijn, moest ze ziek blijken te zijn! Echt waar... :cry:
Dus we zullen nog wel zien..heb nog steeds geen afspraak..

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#15 Geplaatst 06 maart 2009 - 20:15

poezemannen zei:

Euhm.."haar" katten.. :ha :ha

Oeps ja niet echt bij stilgestaan, tzal met die "mannen" in je nickname zijn dat ik ff in de war was ofzo :)