Deze katjes zijn uit een nestje van 5 of 6. De bakker zag op een ochtend moeder poes vanonder zijn tuinhuis komen, gevolgd door een hoop ukken.
Mijn dochter had toen al drie poezen, maar ze is even gek als ik, dus werden deze twee door haar geadopteerd. Mijn moeder las haar altijd voor uit Jip en Janneke, dus de namen waren heel logisch, voor witte katjes

Al gauw bleek dat ze potdoof zijn, maar haar eerste kat is ook doof, dus ze had al ervaring. Wij zeggen altijd voor de grap dat het daar een doveninstituut is.
Nu, het zijn heel bange katten, vooral Jip, die dus steeds onder bed schoot als er werd gebeld en dan zo ging hangen

Janneke is ondertussen uitgegroeid tot een gigantisch dikke poes met behoorlijk wat temperament, wat haar de bijnaam Jeanne opleverde. Jip wordt liefkozend Jippetip genoemd.
Jip wordt bovendien geterroriseerd door de oudste dove kat Luna, en dit is zo dramatisch dat Luna vaak naar de benedenverdieping wordt verbannen. Er was sprake van om Luna te herplaatsen, maar wie wil nu een oude dove kat met gebruiksaanwijzing? Luna heeft bovendien een medische aandoening en is daardoor onzindelijk. Jip doet zijn door de stress regelmatig kaka in het bad.
Mijn dochter is een engel voor haar poezen!!