Spring naar inhoud

- - - - -

studeren

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 05 december 2009 - 12:42

Ja dat is waar, je vindt misschien niet zo snel werk in dierenzorg, maar in geel spelen ze daar nogal op in eigenlijk. Zo heb ik een cursus ethologie mogen volgen (gratis, enfin inbegrepen in het lessenpakket) en ook proefdierkunde in het laatste jaar (waardoor ik nu officieel in een proefdiercentrum mag werken, binnenkort is het verplicht zo'n getuigschrift te hebben om dat te mogen)
Je kan niet alleen assisteren dus, er zijn nog meer richtingen waar je werk in kan vinden (en binnenkort worden wellicht een aantal voorwaarden aangepast, zodat je minder concurrentie hebt tussen hogeschool DZ en BSO dierenzorg)
BSO dierenzorg zal wellicht toch minder verantwoordelijkheden krijgen, terwijl dat nu vergelijkbaar is.

In die ethologie kan je ook nog verder gaan (tot showmeester vb.) en proefdierkunde daar kan je ook verder in gaan (heb je wel wat bijscholing nodig maar als je dat wil doen MAG je!)

Je kan altijd verder, en het is inderdaad minder theoretisch. Je hebt verplichte uitstappen enzo en moet iets vaker aanwezig zijn, hoewel ik weinig lessen echt gevolgd heb hoor. Ik heb het meeste aan zelfstudie omdat ik een hekel heb aan geroezemoes in de leslokalen, ik krijg het daarvan! :trance:

Wij hadden denk ik (labo's inclusief) ongeveer 25 vakken in het eerste jaar. Dus inderdaad als je dan 2 keer 3 weken examens hebt dan heb je niet altijd evenveel tijd tussen (soms was het echt 3 dagen-3examens) maar in geel houden ze daar echt rekening mee! (dus vb de grootste vakken na een weekend).

Je kan trouwens, na zo'n richting, nog steeds via een schakeljaar unief gaan doen hé. Als het unief je dan niet ligt kan je 'gemakkelijker' stoppen want je hebt al een diploma. Dan heb je dus minder te verliezen :) (dat is ook de reden waarom ik eerst hogeschool gedaan heb, ik wist niet goed wat te verwachten van het unief)

ondertussen kan ik vergelijken, duss.... :)