Spring naar inhoud

- - - - -

kittenvoeding

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 06 maart 2009 - 00:52

Ik heb vorig jaar mijn kittens RC babycat gegeven als brokvoeding. Daarnaast kregen ze ook nog wat rauw voer.

Babycat is voor kittens van 1 tot 4 maand. Ik heb echter gemerkt dat RC het enige merk is dat een brok heeft voor erg jonge kittens. Andere merken hun kittenbrokken zijn voor kittens van 0 tot 12 maanden.
Ik heb hier een zak RC liggen voor perzische kittens. Daar staat wel op dat je dat pas mag geven van 4 maand (tot 12 maand). Ik neem dat eigenlijk allemaal niet zo nauw, maar zou het oké zijn als ik mijn volgend nestje deze korrels geef ipv babycat korrels?
Die zak van 10 kg is helemaal nog niet open gedaan omdat Aynoa geen brokken eet. :ha
Ik sta hier nu wel met die zak en wil ze natuurlijk niet laten slecht worden..
Ik heb nog wat babycat voeding van RC maar helemaal niet genoeg om nog een nestje kittens te voeden (en mams erbij ;) ). Ook dit jaar krijgen ze weer lekkere vleesjes erbij. :)
Ik zou dus beginnen met babycat te geven en als die op is gewoon overstappen op de andere kittenvoeding van RC.

Dat lijkt mij eigenlijk geen probleem, hoe denken jullie hierover?
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#2 Geplaatst 06 maart 2009 - 01:02

Denk ook niet dat dat een probleem gaat zijn hoor. Maar tegendat je volgende nestje er is zal je ook nog wel eens tot bij je DA geraakt zijn, vraag het daar anders voor de zekerheid nog eens na he :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 06 maart 2009 - 16:42

Hier hebben de kittens ook van in het begin de RC kitten gekregen van 4-12 maand, heb geen problemen ondervonden.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 06 maart 2009 - 19:47

Wij geven ook altijd RC. De babycatbrokjes vind ik eigenlijk te klein, heb dat een keertje gegeven en ze werden zowat naar binnen gezogen. Voortaan krijgen ze hier dus alleen de kittenbrokjes, niet de babybrokjes.

Het eerste wat ze eten is toch altijd vlees. Lamshart, dat pureer ik voor ze.

Ik denk dus niet dat het echt een probleem is als je ze ander voer voorschotelt. De babycatbrokjes zijn alleen een stuk kleiner dan het kittenvoer.

Ze worden prima groot op de kittenbrokjes, we hebben nog geen problemen ondervonden! Gewoon doen dus  ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 06 maart 2009 - 19:52

Merci voor alle reacties.

@ Ginnie: Ik speen de kleintjes ook af met lamshart en dergelijke. Daarna krijgen ze ook brokjes. De baby korrels zijn inderdaad erg klein maar ik heb er nooit problemen mee gehad. :)

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 06 maart 2009 - 20:14

het is ook meer dat de groters denken dat het babyvoer voor hun is hihi Tegen de tijd dat de kleintjes het gaan eten is het al zo'n beetje op omdat mama en de anderen hebben besloten het lekker te vinden. Senin zuigt alles op wat kleiner is dan zijn normale voer. Kauwen op kleine brokjes is te min voor hem 8)

de kittenbrokjes eten ze ook wel, maar dat gaat wel goed. Ik probeer het wel tegen te gaan hoor, ze mogen er ook niet teveel van eten! Maar vooralsnog gaat het goed.

Lamshart is zoooo fijn om mee te spenen! Het is hier echt altijd het eerste dat ze gaan eten. Op een kitten na dan. Eentje besloot met ca 3 (!) weken al kittenbrokjes te gaan eten. Pas daarna ging hij andere dingen proberen. Hij was een vlotte :mrgreen:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#7 Geplaatst 06 maart 2009 - 22:16

Ik heb in het begin die babycat van RC gegeven aan de kittens van Mindi. Maar ik heb dat echt niet gegeven tot ze 4 maanden waren hoor, toen aten ze al wel mooi gewoon kittenbrokjes.

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#8 Geplaatst 07 maart 2009 - 00:19

:) moet eerlijk zeggen als er kittens in huis zijn eten al onze katten kitten van rc, tenslotte, is het betere voeding en oharme voor die 3 maand misschien op een jaar dat ze het eten...beginnen met verschillende potje eten zetten apart is toch niet te doen, behalve in de bench daar staat de eerste maand idd wel kitten apart, maar van het moment dat ze rondlopen ist allemaal hetzelfde dieet.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 07 maart 2009 - 00:31

mightycats zei:

:) moet eerlijk zeggen als er kittens in huis zijn eten al onze katten kitten van rc

:ha :ha
Hier was dat eigenlijk ook zo.
Amira mocht van mij wel kittenvoeding geven, maar bij Aaron heb ik liever van niet. Hij at het zo graag en is wel wat verdikt door die brokjes te eten. :ha
En als Bolo kon, at ze die korrels natuurlijk ook...
:roll:
Geplaatste afbeelding

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#10 Geplaatst 09 maart 2009 - 13:01

Bij ons gingen ze met Hill's kittenbrokken en vers erbij, dat ging ook zonder problemen. RC ging ook goed maar heeft minder vleespercentage vandaar de keuze.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 09 maart 2009 - 15:02

Ik vroeg me af of het 100% mogelijk is om tegen te gaan dat de volwassen poezen ook van de kittenvoeding eten? Heb zo eens een systeem gezien op internet dat er een apart kotje was waar enkel de kittens door konden, maar dan denk ik aan Taiga.. die wringt zich door alles door al is het enkel maar met haar kop, maar die kittenbrokjes oppeuzelen gaat ze zeker doen, ben ik vast van overtuigd! Voor haar zou dat het meeste kwaad kunnen eigenlijk, want ze verdikken er erg snel van heb ik de indruk.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 09 maart 2009 - 15:05

Ik heb ook op internet bepaalde dingen gezien die zodanig gemaakt waren dat enkel kittens bij het eten konden. Maar van mij mag mams gewoon lekker meeeten met de kittens dus was dat voor mij geen oplossing. :)

Geplaatste afbeelding