Spring naar inhoud

- - - - -

dekkater

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Dirk&Debby_*
Guest_Dirk&Debby_*

#1 Geplaatst 27 november 2009 - 07:55

Hallo iedereen en goedemorgend,
Ik zit met een vraagje,maar ik wist niet of ik het hier wel durf vragen. :oops:
Als je met een poes naar een dekkater gaat,hoe weet je dan zeker de kater zijn ding wel gedaan heeft,houden jullie het in oog dat de kater het toch 1 keer doet? :s
En wanneer mag de eigenaar van die dekkater het geld opeisen voor de dekking?
Ik had ergens gelezen dat de eigenaar normaal 1 dekking moet gezien hebben voordat hij geld mag vragen,is dit waar?
groetjes debby

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#2 Geplaatst 27 november 2009 - 09:39

heel wat katereigenaars hebben een camera in de dekkamer , niet alleen om de dek te zien maar ook om de liefjes in't oog te houden , ze zijn niet altijd zo lief tegen mekaar :x , bij ons zitten de katers naast de woonkamer met een glazen deur ertussen , kunnen we alles mooi volgen ,
wat het dekgeld betreft , wij vragen om te betalen zodra de poes is bevallen ,
dan krijgen de poeze eigenaars gelijk het dekkingsbewijs ,

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 27 november 2009 - 09:52

Bij de meeste zijn er inderdaad camera's voor ze in het oog te houden, bij mij hebben ze gebeld als de eerste dekking plaats vond, dat hangt van eigenaar tot eigenaar af.
Normaal gezien betaal je als je je poes gaat halen en als het is mislukt mag je bij de meeste tot 3 keer terug gaan, maar dat staat normaal allemaal in je dekkingscontract.

*Pietje, vind ik ook wel heel tof van jullie van zodra de poes is bevallen, had ik nog niet gehoord!

Guest_Dirk&Debby_*
Guest_Dirk&Debby_*

#4 Geplaatst 27 november 2009 - 10:09

Hallo Pietje,
De manier waarop jij het doet is wel heel tof.Maar krijg je dan geen mensen die een dekking vragen om achteraf geen stambomen aan te vragen,want deze mensen hebben toch geen dekkingsbewijs nodig.

En de cattery die ik ken daar mag de poes maar 1x terugkomen. :evil:

groetjes debby

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#5 Geplaatst 27 november 2009 - 10:37

tja er zijn altijd wel oneerlijke mensen , we staan trouwens zelden een buitendek toe en het moet dan heel erg klikken , is trouwens op 4 jaar slechts 3 keer gebeurd , als je maar een keer mag gaan met je poes en ze is niet zwanger ben je dan je geld kwijt ??? als de poes slechts één kitten heeft mag ze bij ons gratis terug komen , en niet zwanger ook natuurlijk , onze Gatio vraagt niks liever :heart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 27 november 2009 - 10:54

:ha :ha :ha :ha
Dat kan ik geloven !!!!