Spring naar inhoud

- - - - -

Vaccinatie

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 27 november 2009 - 17:31

Poezenwinkel zei:

Waw, bedankt voor alle hulp, van zodra ik weer kan rijden met de wagen ga ik ze direct laten inenten. Ook al zijn het zwervertjes. Wat is leucose eigenlijk? Want mijn katten zitten dagelijks buiten. Tegen vlooien gebruik ik frontline pipetjes, ook goed tegen ander ongedierte zoals teken, ...

leucose is een ziekte die ongeveer het zelfde symptomenscala geeft als leukemie, met als verschil dat het ontstaat door een virus en besmettelijk is. Niet prettig hoor! (ik heb een katje gehad met niet-besmettelijke leukemie..)

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#17 Geplaatst 27 november 2009 - 20:15

Dier zei:

leucose is een ziekte die ongeveer het zelfde symptomenscala geeft als leukemie, met als verschil dat het ontstaat door een virus en besmettelijk is. Niet prettig hoor! (ik heb een katje gehad met niet-besmettelijke leukemie..)

Ai, ik vrees dat het niet zo goed is afgelopen met dat katje?
Mag ik nog een vraagje stellen, hoeveel kost het bij jullie DA voor alle inentingen? Die jaarlijks moeten gebeuren.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 28 november 2009 - 12:12

Neen die had (na oa bloedonderzoeken enzo) nog max. 3 dagen te leven dus we hebben haar laten inslapen... ze was binnen de 5 seconden weg dusja..

Bij onze Da kost het om en bij de 13 euro voor een gewone vaccinatie (dus de standaard vb nobivac ducat, tricat,...)
Voor leucose is het wat meer, maar wij vaccineren daar op aanraden van onze DA niet tegen omdat het niet voldoende bescherming biedt...enfin, geen enkel vaccin is waterdicht éh!
Ik heb wel sjans dat ik vaak geen visite moet betalen... maar die verdient genoeg hoor aan ons en onze 10 poezels plus kattenopvang :oops:

Bewerkt door Dier, 28 november 2009 - 12:12.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 28 november 2009 - 15:38

Ieder jaar krijgen ze een vaccin waaronder nies en kattenziekte.
Wel werd me verteld door iemand die goed op de hoogte is dat je, in principe, enkel om de drie jaar specifiek tegen kattenziekte moet laten enten. Dat ze tegen deze ziekte gedurende drie jaar immuun zijn.
Maar omdat mijn DA enkel het coctailvaccin heeft worden ze dus automatisch tegen kattenziekte geënt.
Ik zou het liever niet doen omdat het enten zelf ook vaak nevenverschijnselen heeft maar bon, ze zijn alleszins beschermd.
Ook krijgen ze apart een herhaling tegen het leucosevirus.
Geplaatste afbeelding

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#20 Geplaatst 28 november 2009 - 16:14

Dank je, nu kan ik me ongeveer een beeld vormen van hoeveel het mij zou kosten. Helaas moet ik er wel steeds de visite bij betalen. Dus het gaat wat duurder uitkomen. Ontwormen jullie ook met een pilletje van bij de apotheker of gebruiken jullie catminth?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 28 november 2009 - 16:56

Ik gebruik maandelijks Stronghold (mijn katten komen ook buiten overdag) en dat is behalve een ontvlooingsmiddel ook werkzaam tegen oormijt en bepaalde soorten wormen.
Twee maal per jaar krijgen ze een pilletje Milbemax voor alle zekerheid.
Gewoon van bij de apotheek.
Geplaatste afbeelding

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#22 Geplaatst 28 november 2009 - 17:06

kiki zei:

Ik gebruik maandelijks Stronghold (mijn katten komen ook buiten overdag) en dat is behalve een ontvlooingsmiddel ook werkzaam tegen oormijt en bepaalde soorten wormen.
Twee maal per jaar krijgen ze een pilletje Milbemax voor alle zekerheid.
Gewoon van bij de apotheek.

Is dat bij jullie ook 3 euro per pilletje?

Is stronghold duurder dan frontline, want ik heb dat nog nergens gezien. Het sterkste dat ik gevonden heb is frontline. Vroeger gebruikte ik advantage, maar dat werkte voor geen meter. :s

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 28 november 2009 - 17:50

Ik betaal 34 euro voor een doos van 6 pipetjes Stronghold, is iets duurder dan Frontline maar werkt beter.
Milbemax 26 euro voor 4 tabletjes.
Beiden bij de apotheek.
Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 28 november 2009 - 17:56

:) zoals kiki het doet is het super hoor.

Wij wisselen soms af tussen stronghold en frontline, omdat frontline inderdaad wat goedkoper is... plus als je met milbemax ontwormd dat is frontline voldoende qua ontvlooiing hoor

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#25 Geplaatst 28 november 2009 - 21:24

Ik heb hier bij ons in de apotheker geïnformeerd naar ontwormingsmiddel en dat zijn enkel pilletjes die je per stuk kan kopen, en die kosten 3 euro, ik weet ook niet welk merk het is. Maar ik ga zeker nog eens informeren naar de andere producten.