elixeryen zei:
Misschien is er iets gebeurt toen je weg was waar ze van verschoten is?
Hoe is het momenteel met Elsie? Is ze al wat rustiger?
Als dat gedrag blijft aanhouden, zou ik feliway eens proberen. Info vind je hier. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb al erg veel positieve dingen gehoord.
Indien dat niet helpt, contacteer je best een gedragstherapeut.
Ik kan me voorstellen dat het voor beide kanten niet leuk is..
goh, ik heb toen ze hier net was, feliway gebruikt en ik weet niet of dat geholpen heeft. Elsie is wel een katje dat niet zo heel stressbestendig is.
Wij hebben haar gekocht toen ze anderhalf was (een half jaar geleden) en ze was toen ook heel schichtig en niet op haar gemak. Ze heeft nooit het nest moeten verlaten ofzo en is altijd in haar roedel kunnen blijven.
Ze is na een dikke maand op haar plooi gekomen.
Ik ging gisteren dus Jip laten plukken en haalde de transportkooi uit, rammelde met de snoepjes en daar kwamen ze allebei. Jip een snoepje gegeven en inde kooi gedaan en toen is Elsie al gaan lopen. omdat ze de kooi zag dus. Toen ik wegging heeft de roomba wel gestofzuigt, maar die kent ze ondertussen wel en ze was boven op zolder toen. Als ze het geluid hoort, komt ze niet naar beneden. Volgens mij is ze in paniek geschoten van de kooi, of omdat ze gezien heeft dat ik Jip in de kooi deed. Ik weet het niet. We hebben ze dan gisteren bij ons in de zetel gelegd, ze is wel blijven liggen, maar heeft alles met grote stressogen in de gaten gehouden.
Ik was al aan het denken, om bachbloesems te proberen, als het binnen een paar dagen niet beter is.
Binnenkort moeten we naar de DA, dna is het samen uit samen thuis, maar ben er toch al bang voor