Spring naar inhoud

- - - - -

Elsie is paranoide: update, ze is terug de oude

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#1 Geplaatst 06 maart 2009 - 08:58

De titel zegt het al...

Sinds ik gisteren met Jip terug kwam van het trimmen, is Elsie paranoide. Das het beste woord om het uit te leggen. Ze schrikt van elk geluidje, ze zit met grote ogen rond te kijken en alles in de gaten te houden. je zou denken dat ze een dief gezien heeft.

Het is de aller aller eerste keer dta ze helemaal alleen was. Bij de fokker zat ze altijd samen met de andere katten en hier had ze altijd Jip. Gisteren dus een uurtje of vier niet. Ook de hond was mee met mij.

Ik hoop dat dit snel weer overgaat, want het is niet leuk om te zien...

Hebben jullie dat ook al wel meegemaakt?

Bewerkt door Evelien, 07 maart 2009 - 08:55.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 06 maart 2009 - 10:44

Misschien is er iets gebeurt toen je weg was waar ze van verschoten is?
Hoe is het momenteel met Elsie? Is ze al wat rustiger?

Als dat gedrag blijft aanhouden, zou ik feliway eens proberen. Info vind je hier. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb al erg veel positieve dingen gehoord.
Indien dat niet helpt, contacteer je best een gedragstherapeut.
Ik kan me voorstellen dat het voor beide kanten niet leuk is.. :(

Geplaatste afbeelding

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#3 Geplaatst 06 maart 2009 - 10:55

elixeryen zei:

Misschien is er iets gebeurt toen je weg was waar ze van verschoten is?
Hoe is het momenteel met Elsie? Is ze al wat rustiger?

Als dat gedrag blijft aanhouden, zou ik feliway eens proberen. Info vind je hier. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb al erg veel positieve dingen gehoord.
Indien dat niet helpt, contacteer je best een gedragstherapeut.
Ik kan me voorstellen dat het voor beide kanten niet leuk is.. :(
goh, ik heb toen ze hier net was, feliway gebruikt en ik weet niet of dat geholpen heeft. Elsie is wel een katje dat niet zo heel stressbestendig is.
Wij hebben haar gekocht toen ze anderhalf was (een half jaar geleden) en ze was toen ook heel schichtig en niet op haar gemak. Ze heeft nooit het nest moeten verlaten ofzo en is altijd in haar roedel kunnen blijven.

Ze is na een dikke maand op haar plooi gekomen.

Ik ging gisteren dus Jip laten plukken en haalde de transportkooi uit, rammelde met de snoepjes en daar kwamen ze allebei. Jip een snoepje gegeven en inde kooi gedaan en toen is Elsie al gaan lopen. omdat ze de kooi zag dus. Toen ik wegging heeft de roomba wel gestofzuigt, maar die kent ze ondertussen wel en ze was boven op zolder toen. Als ze het geluid hoort, komt ze niet naar beneden. Volgens mij is ze in paniek geschoten van de kooi, of omdat ze gezien heeft dat ik Jip in de kooi deed. Ik weet het niet. We hebben ze dan gisteren bij ons in de zetel gelegd, ze is wel blijven liggen, maar heeft alles met grote stressogen in de gaten gehouden.

Ik was al aan het denken, om bachbloesems te proberen, als het binnen een paar dagen niet beter is.

Binnenkort moeten we naar de DA, dna is het samen uit samen thuis, maar ben er toch al bang voor :o

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#4 Geplaatst 06 maart 2009 - 10:57

Evelien zei:

De titel zegt het al...

Sinds ik gisteren met Jip terug kwam van het trimmen, is Elsie paranoide. Das het beste woord om het uit te leggen. Ze schrikt van elk geluidje, ze zit met grote ogen rond te kijken en alles in de gaten te houden. je zou denken dat ze een dief gezien heeft.

Het is de aller aller eerste keer dta ze helemaal alleen was. Bij de fokker zat ze altijd samen met de andere katten en hier had ze altijd Jip. Gisteren dus een uurtje of vier niet. Ook de hond was mee met mij.

Ik hoop dat dit snel weer overgaat, want het is niet leuk om te zien...

Hebben jullie dat ook al wel meegemaakt?

Zou het niet kunnen, dat Jip  door het trimmen een hele andere geur bij zich heeft, en dat de reden is dat Elsie angstig doet??

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#5 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:00

Als je Bachbloesems in huis hebt, kan je het beter nu direct geven in plaats van een paar dagen te wachten. 'K hoop Elsie snel weer gewoon doet, want angst is heel erg.

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#6 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:11

Guschi zei:

Zou het niet kunnen, dat Jip door het trimmen een hele andere geur bij zich heeft, en dat de reden is dat Elsie angstig doet??
ze ruikt wel een beetje naar talkpoeder vind ik, maar ze reageert niet angstig tov Jip...

Ik heb geen bacbloesems in huis... Feliway ook niet meer...

Zou ik dan voor de rescue remedy gaan? Ik ga er vandaag achter zoeken..

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#7 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:23

Evelien zei:

ze ruikt wel een beetje naar talkpoeder vind ik, maar ze reageert niet angstig tov Jip...

Het is zeker het proberen waard, rescue remedy kan je ook geven op voorhand, als je weet dat er een iets moet gebeuren waar Elsie angstig voor is, zoals bv naar de D.A.
Je kan 4 druppeltjes, rechtstreeks in haar mondje doen, of 4 druppels in het drinkwater, moet je wel weten dat ze regelmatig drinkt!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#8 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:29

Als ze snel angstig is zou je ook kunnen overwegen om de DA aan huis te laten komen binnenkort.. Dan moet ze om te beginnen al niet dat reismandje in waar ze zo te zien niet direkt dol op is :)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#9 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:29

weet iemand soms toevallig hoeveel de feliway ongeveer kost?

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#10 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:39

crazy_catlady zei:

weet iemand soms toevallig hoeveel de feliway ongeveer kost?
mmz, tis een half jaar geleden, maar ik denk de verdamper plus de vulling samen iets van een dertig euro. maar zeker ben ik niet...

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#11 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:39

Ik bedenk met net, overlaatst is zij meegegaan in het mandje, naar de dierenwinkel voor foto's en toen was er niks aan de hand...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#12 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:39

Evelien zei:

mmz, tis een half jaar geleden, maar ik denk de verdamper plus de vulling samen iets van een dertig euro. maar zeker ben ik niet...

ok, bedankt :) misschien kan het hier ook nog van pas komen

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#13 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:52

Evelien zei:

Zeker de bach rescue halen. Ik heb die ook al gebruikt voor Gebbie.
Dat heeft wonderen gedaan met haar. Nu krijgen ze sinds gisteren 2 andere soorten, maar kan nu even niet op de namen komen.
Je vindt alles van Bach bloesems in natuurwinkels. Als je uitlegt wat er juist aan de hand is kunnen ze misschien remedys samenstellen.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 06 maart 2009 - 11:58

Wat is dat die bachbloesems?

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#15 Geplaatst 06 maart 2009 - 12:02

Ondertussen ben ik dus al naar de winkel geweest en heeft ze haar eerste vier druppels op in een beetje melk.

Hopelijk werkt het snel!