Spring naar inhoud

- - - - -

Elsie is paranoide: update, ze is terug de oude

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#16 Geplaatst 06 maart 2009 - 12:03

M&M zei:

Wat is dat die bachbloesems?
druppels die op basis van bloemen zijn gemaakt, ze helpen vooral voor problemen met een emotionele oorzaak en kunnen dus ook helpen bij bepaalde gedragsproblemen zoals angstigheid, onzekerheid, agressie,...
Soms zijn alleen de bachbloesem genoeg en soms doe je er best nog wat therapie of andere medicatie bij (bij grote gedragsproblemen, vooral dingen zoals agressie best nog therapie dus en bij ergere medische problemen nog andere medicatie dus) Het heeft denk ik vooral een kalmerend effect. De bedoeling ervan is om negatieve emoties om te buigen tot hun positieve pool.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#17 Geplaatst 06 maart 2009 - 12:04

Evelien zei:

Ondertussen ben ik dus al naar de winkel geweest en heeft ze haar eerste vier druppels op in een beetje melk.

Hopelijk werkt het snel!

Het zal haar wel rust brengen! Ik duim in ieder geval voor Elsie!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 06 maart 2009 - 12:37

Dus in principe als je een angstig katje hebt en je geeft die Bach bloesem vermindert de angstigheid ofzo?
Twinkletje raakt helemaal in paniek als je haar opneemt, zou dat ook kunnen helpen dan?

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#19 Geplaatst 06 maart 2009 - 12:43

M&M zei:

Dus in principe als je een angstig katje hebt en je geeft die Bach bloesem vermindert de angstigheid ofzo?
Twinkletje raakt helemaal in paniek als je haar opneemt, zou dat ook kunnen helpen dan?

Dat zou goed kunnen. Weet je ook de oorzaak waarom ze bang is als ze opgepakt wordt? slechte ervaringen ofzo?

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 06 maart 2009 - 12:55

crazy_catlady zei:

Dat zou goed kunnen. Weet je ook de oorzaak waarom ze bang is als ze opgepakt wordt? slechte ervaringen ofzo?

Ik heb er geen flauw idee van waarom ze om die reden bang is?

Als ik ze net had heb ik haar wel laten kennismaken met de honden van mijn vriend en die zijn als 2 razenden beginnen blaffen en ze was nogal verschoten maar daarna is ze nooit meer in contact geweest met andere dieren behalve mijn poezels thuis.

Nu als ze de bel hoort duikt ze weg want het is nogal een luide bel, ze verschiet heel vlug van dingen en van zodra ik haar opneem zie je haar ogen zo heel groot worden en panikeert ze, raar hé maar heb er geen verklaring voor :(

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#21 Geplaatst 06 maart 2009 - 13:17

M&M zei:

Ik heb er geen flauw idee van waarom ze om die reden bang is?

Als ik ze net had heb ik haar wel laten kennismaken met de honden van mijn vriend en die zijn als 2 razenden beginnen blaffen en ze was nogal verschoten maar daarna is ze nooit meer in contact geweest met andere dieren behalve mijn poezels thuis.

Nu als ze de bel hoort duikt ze weg want het is nogal een luide bel, ze verschiet heel vlug van dingen en van zodra ik haar opneem zie je haar ogen zo heel groot worden en panikeert ze, raar hé maar heb er geen verklaring voor :(

Als ze over het algemeen rap angstig is, en het ligt in haar karakter, is er wel kans dat de bloesems helpen :) voor de rest zou ik ze dan zo weinig mogelijk oppakken... mijn katten zijn ook niet echt fans van opgepakt worden ;) je kan de bloesems altijd een tijdje proberen :) In de winkels waar ze deze verkopen kan je meestal ook nog raad vragen :)

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 06 maart 2009 - 13:18

crazy_catlady zei:

Als ze over het algemeen rap angstig is, en het ligt in haar karakter, is er wel kans dat de bloesems helpen :) voor de rest zou ik ze dan zo weinig mogelijk oppakken... mijn katten zijn ook niet echt fans van opgepakt worden ;) je kan de bloesems altijd een tijdje proberen :) In de winkels waar ze deze verkopen kan je meestal ook nog raad vragen :)

En waar kan je deze halen? :oops:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 06 maart 2009 - 13:39

ze hebben ze in het spinnrad aan het groot kanonplein (tussen de lange munt en de vrijdagmarkt)
en ook in het zuid in de essenza :) (in gent he)

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 06 maart 2009 - 14:00

Aldhissla zei:

ze hebben ze in het spinnrad aan het groot kanonplein (tussen de lange munt en de vrijdagmarkt)
en ook in het zuid in de essenza :) (in gent he)

Thx :) Ik ga der eens omgaan! En dat zijn dan druppeltjes die je ze moet geven?

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#25 Geplaatst 06 maart 2009 - 17:12

een update:

ze ligt nog steeds op zolder, waar ik haar al twee maal een dosis bachbloesems gegeven heb. Ze ligt er 'ontspannen' voor zover dat dus ontspannen is, bij.

Op de plaats waar ze ligt, kan ze de kamer waar ze is en die onder haar goed zien. Ze kijkt niet paranoia rond en alsik haar streel daar, dan vindt ze dat fijn.

Daarstraks had ik ze ff mee naar beneden genomen en toen begon ze zelfs te rillen... Ze is dan terug naar boven gegaan (niet gespurt, maar gewandeld, terwijl ze dus zo rond zich zat te kijken) Net of ze dus denkt dat er iemand is die iets gaat doen met haar.

Ik blijf ze alle paar uur een dosis geven van de rescue, alleen vroeg ik me nog af, al die alcohol daarin, wordt ze daar niet 'zat' van. Ruikt toch nog heel straf en er staat op 27% alcohol :o

Oja en ze ruift ook van stress...

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#26 Geplaatst 06 maart 2009 - 17:18

Ik zou de DA toch ook naar huis laten komen...hopelijk is ze snel terug op haar gemak!

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#27 Geplaatst 06 maart 2009 - 17:36

Evelien zei:

een update:

ze ligt nog steeds op zolder, waar ik haar al twee maal een dosis bachbloesems gegeven heb. Ze ligt er 'ontspannen' voor zover dat dus ontspannen is, bij.

Op de plaats waar ze ligt, kan ze de kamer waar ze is en die onder haar goed zien. Ze kijkt niet paranoia rond en alsik haar streel daar, dan vindt ze dat fijn.

Daarstraks had ik ze ff mee naar beneden genomen en toen begon ze zelfs te rillen... Ze is dan terug naar boven gegaan (niet gespurt, maar gewandeld, terwijl ze dus zo rond zich zat te kijken) Net of ze dus denkt dat er iemand is die iets gaat doen met haar.

Ik blijf ze alle paar uur een dosis geven van de rescue, alleen vroeg ik me nog af, al die alcohol daarin, wordt ze daar niet 'zat' van. Ruikt toch nog heel straf en er staat op 27% alcohol :o

Oja en ze ruift ook van stress...

Het gaat maar om 4 druppels per keer, dus de alcohol dat zal wel meevallen hoor! (misschien wordt ze er wel een beetje vrolijk van :ha )
Als je de druppels nu vaker gebruikt kan je een flesje aan maken als volgt, leeg flesje van 30ml (mag kleiner of groter) vul het met gekookt water, of flessenwater, doe daarin 6 druppels rescue remedie, goed schudden, en geef van dat flesje 4 druppels aan Elsie. Puur gebruik je het meestal bij grote paniek aanvallen. Maar die lijken nu een beetje voorbij voor Elsie.

Wat ik soms doe is, 4 druppels in een plastiek(geen metaal) lepel, daar een heel klein beetje kokend water bij, zo vervliegt de alcohol.

Van stress verharen,ja dat klopt, bij de D.A. verliezen mijn poezels altijd een flink deel van hun jas!

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#28 Geplaatst 07 maart 2009 - 08:56

Sinds vanmorgen is ze weer helemaal de oude! Ze heeft gisteren in totaal drie keer vier druppels rescue gehad en vannacht kwam ze al weer op bed slapen.

Vanmorgen was ze weer haar miauwerige (miauw sta op) :LOL: zelve die ook melk kwam schooien :d

joepie!!!!!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#29 Geplaatst 07 maart 2009 - 11:09

Super :)

Voor een angstige poezel is de da aan huis trouwens geen slecht idee hoor. Zwartje is zo bang bij de da, dat je hem zelfs niet aanraken kan. Terwijl hij thuis ligt te spinnen op de schoot bij de da...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#30 Geplaatst 07 maart 2009 - 11:33

super!

@ M&M: yup, zijn gewoon druppeltjes ;)