Spring naar inhoud

- - - - -

Trucjes met de kat

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 november 2009 - 13:03

Ik wist niet zeker waar dit topic thuishoorde... maar het past wel bij opvoeding :) .

Zijn er hier nog mensen die graag trucjes inoefenen met hun kat? Eventueel mensen die aan clicker training doen?

Jaro is dol op trucjes doen en dan vooral op de snoepjes of brokjes die hij daarvoor krijgt. Ook de aandacht vindt hij heel fijn.

Ook Sam heeft ooit trucjes gekund, terwijl die niet de snuggerste is ;) . Maar Jaro duwt Sam gewoon aan de kant zodat die de kans niet krijgt. Jaro vindt het ook gewoon nog veel fijner dan Sam om trucjes te doen.

Sam heeft ooit kunnen zitten en opstaan op bevel.
Jaro kan ook zitten, opstaan en nu ook zijn pootjes op mijn knie leggen. Ik zeg dan "zit" , "op" of "knie" en doe het gebaar dat erbij hoort. Ik las ooit in een kattentijdschrift dat gebaren makkelijker te begrijpen zijn voor katten.
Als hij dan zijn trucje doet, of in het begin iets dat erop lijkt, dan krijgt hij zijn brokje/snoepje.

Ik zou hem nog graag high five leren, maar bij "op" doet hij zijn pootjes ook altijd tegen mijn hand, om aan dat snoepje te geraken ;) . Dus dat lijkt me wat moeilijk.

Nog katten die trucjes kunnen?

Bewerkt door Nathalie, 28 november 2009 - 15:00.
Reden van bewerken: foutje

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 28 november 2009 - 14:22

Vind het wel leuk om te zien dat je katten dit kunnen, maar hier heb ik ze nooit trucjes geleerd.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 28 november 2009 - 15:19

wij leren ze ook geen trucjes. ze doen van zichzelf al genoeg schattige dingen :)