Spring naar inhoud

- - - - -

Het vallen van de bladeren...

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 30 november 2009 - 14:54

ik heb een dubbel gevoel. Grijze winterdagen zijn soms wel gezellig zeker rond de kerstperiode, maar ik zit helemaal alleen met de poezen op kot. Dus geen partner ofzo om mee te gaan winkelen, wat wel vervelend is. Langs de andere kant zal ik na de feestdagen nog vrij veel geld overhebben aangezien ik nu geen kadootjes moet kopen voor partner&co...
Daarbij komt ook dat de blok rond de kerstperiode valt, dus ik moet nu volop beginnen bijbenen met het oog op de kerst examens...wat ook een domper op de sfeer is, niks zo hatelijk als wiskunde leren terwijl iedereen in feeststemming is :(

Zeker omdat ik veel meer slaap nodig heb tijdens de wintermaanden, ik ben een echte marmot: ik maak het hier extreem warm want ik heb het altijd koud en ik heb geen zin om buiten te komen eigenlijk...en in leuven leveren ze (soms spijtig genoeg) junkfood aan huis :oops:

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#32 Geplaatst 30 november 2009 - 15:03

Ben ook zonnemens hoor, niet dat ik depri word maar de energie is gewoon op, bobijntje af. Daarbij komt nog dat ik door dat rotweer overal pijn heb (erfelijke reumatoïde artritis, leuk hoor :evil: )
Kerst of oudjaar zeggen mij niet echt iets, zou anders zijn moest dat in juli vallen denk ik (BBQ op strand als kerstdiner..hoe klinkt dat? ;) )
Maar, zoals elk jaar slaan we ons daar ook wel weer door hoor, thuis vertrekken met donker en thuiskomen met donker... duurt maar ( :trance: ) 5 maand!

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 30 november 2009 - 15:14

Als je 't mij vraagt, geef me eigenlijk maar de zomer. Ik vind die donkere, koude tijd in de winter maar niets, vooral als je naar buiten moet. In de winter kan ik nog moeilijker uit m'n lekker zachte warme bedje 's morgens.
Binnenshuis kan het wel gezellig zijn met een filmpje, lekker gemakkelijk trainingspak aan, koffietje bij de hand, lekker rondhangen op KS, de zorgen laten voor wat ze zijn...

Bewerkt door Marieke, 30 november 2009 - 15:15.

Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#34 Geplaatst 01 december 2009 - 11:10

ik wil alleen maar slapen en in mijn zetel zitten.

MAAR dames en heren er is wel 1 HEEL groot pluspunt aan deze periode nl de kerstboom leuk versiert met lichtjes en als je braaf geweest bent ook cadeautjes. Zalig toch

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 01 december 2009 - 11:41

*mikkeke* zei:

ooohhh hou op over dit rotweer :( . Ik kan daar ook echt niet tegen helaas.
Denk dat ik binnenkort maar weer eens op de zonnebank ga misschien dat dat helpt

dat ga ik straks ook nog eens doen!
En ik ga ook terug beginnen sporten, kwestie van wat natuurlijke drugs aan te maken in mijn hersenen :)
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#36 Geplaatst 01 december 2009 - 11:43

Verleden jaar rond deze tijd had ik een lange periode van stress en behandeling.Dit jaar beter,maar ik ben ook geen fan van dit koud en donker weer.Goed dat ik kindjes heb want de kerstsfeer moet ik ook zo niet hebben(geforceerd en te commercieel vind ik)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 02 december 2009 - 18:02

Op zoek naar spreekoefeningen voor onze cursisten vond ik deze tekst, ik moest meteen aan dit topic denken. Vond het wel grappig :) .

Herfst. De rottigste, somberste en gevaarlijkste tijd van heel het jaar. In de herfst breken oude mannetjes hun heup, beginnen de muren te lekken, gebeuren er verschrikkelijke ongelukken en wordt er massaal zelfmoord gepleegd.
En wat is de oorzaak van dit alles? De bladeren. Ja, de bladeren. We zouden het ze moeten verbieden om nog te vallen! Al het leed dat zij veroorzaken is toch buiten elke proportie? Ze zien er zo frivool en onschuldig uit, wapperend in een luchtig briesje, maar schijn bedriegt!
In feite zijn die bladeren levensgevaarlijk! Denk eens aan die glibberige brij. Elk jaar verschijnt die weer op onze wegen en fietspaden, met ellenlange kettingbotsingen en vreselijke valpartijen als gevolg. Hoeveel mensen liggen er niet op de intensive care door het toedoen van al die bladeren? Schandalig is het!
Ze verstoppen de dakgoot, het regenwater wordt niet afgevoerd en begint door de muren te sijpelen! Binnen de kortste keren is je huiskamer een binnenzee! Om maar niet te spreken van de verstoppingen van de rioolputjes. Door het vallen van die bladeren krijg je er dan buiten ook nog eens een oceaan bij!
Alsof hij dan nog niet genoeg heeft geleden, kan de arme belastingbetaler nog eens opdraaien voor al die ellende. Want die blubber kan daar natuurlijk niet eeuwig blijven liggen. De gemeente kan uren aan de slag om op te ruimen, en doet dat echt niet gratis.
Die bladeren vormen een reëel gevaar voor de maatschappij! In oktober en november stromen de overlijdensberichten met bosjes binnen. In de herfst worden er meer zelfmoorden gepleegd dan in de drie andere seizoenen samen! En hoe komt dit? Door het vallen van de bladeren. ' t'is den tijd van't blad ' zeggen ze dan. Er zouden honderden, nee, duizenden mensenlevens gespaard kunnen worden als de bladeren niet meer zouden vallen.
Daarbij komt nog dat dat hele bladerencircus eigenlijk compleet overbodig is. Waarom vallen die bladeren er in de herfst af om er na een paar maanden toch weer terug aan te groeien?? Terwijl sommige bomen wijselijk hun blaadjes bijhouden, kwestie van in de winter toch nog een beetje een fatsoenlijk uitzicht te hebben. Want zeg nu zelf, al die kale takken is toch ook geen gezicht!
Het vallen van de bladeren is dus een waar sociaal-economisch probleem. De bevoling komt de herfst uit met kwetsuren gaande van gebroken benen tot blijvende hersenschade. De economie boert er ook op achteruit met al die -tevergeefse- pogingen om de openbare wegen iet of wat proper te houden.
We zouden er dus bij gebaat zijn, als die vervloekte bladeren niet meer zouden vallen, maar ze blijven maar komen, jaar in, jaar uit, onvermoeibaar als de ergste vijand. Maar wij gunnen ze de overwinning niet! We geven ons niet zomaar gewonnen, wij vechten dapper door, tot het bittere einde!!

Bron: scholieren.be

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 02 december 2009 - 19:14

:x

Guest_Guustje_*
Guest_Guustje_*

#39 Geplaatst 02 december 2009 - 19:51

Zalige tekst!!!
Helaas heb ik ook last van het sombere weer, heb het vooral gisteren gemerkt omdat het zonnetje zo zalig scheen!.

Het schijnt dat de zonnenbank helpt en ook zo een lichtlamp zou deugd doen, maar geen van de twee al geprobeerd.

Mijn poes trekt er zich niet veel van aan, ik denk dat ze juist blij is dat ik wat meer in de zetel zit, kan ze op de schoot springen :d

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 02 december 2009 - 20:02

Wat een leuke tekst :) ;) Nathalie
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 02 december 2009 - 23:22

Elk jaar heb ik er weer last van...! Ik haat trouwens die donkere dagen...... :evil:
Ik heb ook écht véééél meer pijn in mijn rug en benen, pijnstillers helpen precies minder dan :catnoknow
Ik hou het méést van de lente, wanneer overal de natuur ontwaakt!! Het éérste sneeuwklokje in het gras, dààr kan ik enorm van genieten!!

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 03 december 2009 - 09:17

Lut zei:

Elk jaar heb ik er weer last van...! Ik haat trouwens die donkere dagen...... :evil:
Ik heb ook écht véééél meer pijn in mijn rug en benen, pijnstillers helpen precies minder dan :catnoknow
Ik hou het méést van de lente, wanneer overal de natuur ontwaakt!! Het éérste sneeuwklokje in het gras, dààr kan ik enorm van genieten!!

hier juist hetzelfde Lut ;)
Geplaatste afbeelding