Spring naar inhoud

- - - - -

De mysterieuze verdwijning van Elias en het vervolg daarvan

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 29 november 2009 - 21:15

Vrijdag was Elias naar boven geglipt en we kregen hem niet meer te pakken, erger nog, we vonden hem gewoon niet meer. Wel 5 keer heb ik mijn slaapkamer ondersteboven gehaald, maar geen Elias te zien. Ik was een tijdje in bed gaan zitten lezen, in de hoop dat hij te voorschijn zou komen. Ik hoorde zijn typisch piepje wel, maar ik zag hem niet. Op den duur dacht ik dat ik mij dat ingebeeld had.
Toen kwam mijn zoon thuis en die vond Elias op bed, maar hij schrok en ging lopen. Uiteindelijk hebben we hem kunnen pakken, na veel vijven en zessen.

Vanmorgen wou ik eens kijken of ze wilden bovenkomen om te knuffelen in bed maar dat had ik dus beter niet gedaan want Elias verdween opnieuw.
Blijkbaar kan hij op de één of andere manier achter de CV gaan zitten.
Geen mogelijkheid dus om hem te pakken en lokken hielp ook niet. Een verszakje mee naar boven genomen, aan de deur gelegd. Hij kwam wel snuffelen maar zodra ik een beweging maakte, glipte hij weg.
Hij is dus bang, maar van wat??
Hij was al niet heel goed benaderbaar, maar nu is het dus erger geworden in plaats van beter :(
Ik ben om 10.30 vertrokken en heb hem dan maar laten zitten, hopende dat hij niet m'n bed als kattenbak zou gebruiken, had geen zin er eentje boven te gaan zetten. Toen ik om 15.30 thuiskwam lag hij op bed, maar ging weer lopen toen ik hem wou pakken :(
Uiteindelijk is hij om een uur of 5 zelf naar beneden gekomen, ik had de deur een beetje laten openstaan.
Maar nu kan ik dus weer een lange actie gaan voeren om dit beestje vertrouwen te geven.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 29 november 2009 - 21:19

Hopelijk komt het snel goed maar zo een poezels hebben normaal maar 1 ding nodig en dat is tijd..
Bij Wannes heeft het enkele maanden geduurd maar het was het geduld waard :) nu is hij een superknuffel :heart:

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#3 Geplaatst 30 november 2009 - 11:24

Heel veel succes! En heel veel geduld! 't komt wel in orde!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 30 november 2009 - 12:10

:geluk: :geluk: :geluk: Het is wel heel moeilijk als de reden van zijn angst een raadsel is. Ik heb het hier ook voor met Daisy, om één of andere reden durft ze plots niet meer door het kattenluikje, er moet iets gebeurt zijn, maar ik heb er het raden naar.
Ik hoop dat je kan achterhalen waaarom Elias plots weer zo bang is, dan kan je meer gericht een oplossing zoeken. :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag