Spring naar inhoud

- - - - -

Bach bloesems voor Gebbie

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 06 maart 2009 - 14:14

Gisteren ben ik begonnen met bach bloesems voor Gebbie. In de natuurwinkel heb ik een hele uitleg gekregen en we hebben samen aan de hand van Gebbie haar karakter en problemen de juiste remedies gezocht.

Gebbie is een angsthaasje. Ze is als de dood voor vreemden, ze verschiet van felle en harde geluiden.
Bij de komst van Mirl was ze zodanig over haar toeren dat ze een maagontsteking heeft gehad van de stress. hiervoor heb ik toen de bach bloesem rescue gehaald.

Nu krijgt ze een combinatie van 2 remedies

Rock Rose
Plotse extreme angst, paniek. Al te heftig opschrikken in vergelijking tot de aanleiding.
Deze is ook aanwezig in de rescue remedy. Deze is vooral bedoeld voor haar paniek vlucht reactie. Ze gaat bij het minste lopen en verstopt haar dan. Mirl heeft ook last van de angst en paniek. Gelukkig niet direct naar mensen toe, maar ze kan nogal agressief reageren als ze bang heeft.

Mimulus
Vrees en zenuwachtigheid voor iets bekends:
vb. donker, ziekte, geluid, sollicitatie, hond.
Verlegenheid, schuchterheid

Dit is ideaal voor Gebbie, ze is zo schuchter en nerveus.

Ik geef dit gewoon in hun drinkwater, van elk 2 druppels. Bix krijgt het dan ook binnen, maar dat is geen probleem. Het zal geen kwaad doen voor hem.

Dit is nu de 2de dag, dus veel zal ik er nog niet van merken aan hun. Zondag krijg ik voor Gebbie heel vreemd bezoek, dan hoop ik al iets van resultaat te kunnen zien. Ben benieuwd

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 06 maart 2009 - 14:18

ik ga dit toch ook eens proberen hoor ! Lijkt me goed voor Twinkletje

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 06 maart 2009 - 14:25

De Walnoot - Bach Bloemen Remedies
Ik ben juist op deze site aan het kijken, staan wel intressante dingen op.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 06 maart 2009 - 14:36

veel succes met je angsthaasje!

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 06 maart 2009 - 14:48

Oh das wel een hele interessante site!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#6 Geplaatst 06 maart 2009 - 15:09

Zou je dat ook bij de apotheker kunnen laten samenstellen of hoe zou ik moeten vinden waar ik dat kan krijgen? Ik weet hier in Genk precies geen natuurwinkel zijn..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 06 maart 2009 - 16:33

Is 2 druppels van elk niet wat weinig ? Ben onlangs ook met mijn hondje naar een gedragstherapeut geweest die met bachbloesems werkt, en zij vertelde mij dat je bachbloesems minstens 4 keer per dag 4 druppels moet geven en dit max. gedurende 30 dagen. Dan een weekje stoppen met de behandeling en opnieuw starten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 06 maart 2009 - 16:43

MissKitty zei:

Zou je dat ook bij de apotheker kunnen laten samenstellen of hoe zou ik moeten vinden waar ik dat kan krijgen? Ik weet hier in Genk precies geen natuurwinkel zijn..

In de shopping is een natuurwinkel. Ik ben er vrij zeker van dat ze daar bach bloesem gaan hebben.
Dat heet het kruidengilde, http://www.kruidengi.../wiezijnwe.html
Maar ik heb die van mij in Zolder gehaald. Niet ver van de autostrade als je van Genk afkomt.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#9 Geplaatst 06 maart 2009 - 17:38

Meestal werken deze producten niet in extreme gevallen..onze duitse herder is enorm onrustig en voor zenuwachtig..
Bij haar hielp het langs geen kanten!

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#10 Geplaatst 06 maart 2009 - 17:50

poezemannen zei:

Meestal werken deze producten niet in extreme gevallen..onze duitse herder is enorm onrustig en voor zenuwachtig..
Bij haar hielp het langs geen kanten!

Soms wordt het echte probleem niet zo goed ingeschat, in moeilijke gevallen is het soms nodig om het probleem te herbekijken, en aantepassen aan de situatie. En het klopt niet ieder mens of dier reageert even goed op een bepaalde behandeling. Er is kennis nodig van de bloesems, om ze goed te kunnen uitzoeken voor het te behandelen dier.

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 07 maart 2009 - 08:38

veel succes gewenst ;)
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 08 maart 2009 - 17:33

We zijn nu 2 dagen verder en er is al verschil te merken bij Gebbie.
Gisteren kwam mijn oudste broer hier eten en opeens ging madam op Martijn zijn schoot zitten om te kunnen zien wat er in zijn bord lag. Ik kon mijn ogen niet geloven.

Voor het eerst liep ze ook niet weg toen ik de mixer aanzette.

Ik ben heel blij dat ik er nu al resultaat van zie.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 08 maart 2009 - 17:36

:dance: , amai dat is al vlug dat je resultaat ziet hé
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#14 Geplaatst 08 maart 2009 - 21:16

Amai tof!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 09 maart 2009 - 12:11

Super ! Ga ik nu zeker gaan halen !