Spring naar inhoud

- - - - -

Bach bloesems voor Gebbie

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#16 Geplaatst 13 maart 2009 - 15:21

Het blijft beter gaan met Gebbie, ze kan nu beter overweg met Mirl, haar gezeur 's avonds is ook al beter.
Voor het bezoek gisteren heeft ze haar wel verstopt, maar dat bezoek kwam voor de eerste keer en is maar 15 min. gebleven. Ik ben benieuwd hoe ze maandag op de poetsvrouw zal reageren. Dat is de eerste keer dat ze thuis komt poetsen of dat er iemand vreemd in huis is zonder mij.

Vanmiddag heb ik ook het boek Katten psychisch helen aangekregen. Dat gaat over de bach bloesems en in welke situatie welke remedie gebruikt kan worden. Straks ga ik er in beginnen. Lijkt mij zo intressant.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#17 Geplaatst 13 maart 2009 - 15:24

1 bericht plaatsen is wel genoeg hé

Bewerkt door Lies, 13 maart 2009 - 15:25.
Reden van bewerken: dubbel bericht gewist

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 13 maart 2009 - 15:32

Lies zei:

Vanmiddag heb ik ook het boek Katten psychisch helen aangekregen. Dat gaat over de bach bloesems en in welke situatie welke remedie gebruikt kan worden. Straks ga ik er in beginnen. Lijkt mij zo intressant.

Lijkt me ook heel interessant. Waar heb je het gehaald ?

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#19 Geplaatst 13 maart 2009 - 15:35

Ik heb het besteld bij bol.com

bol.com | Katten psychisch helen, Stefan Ball, S. Ball & J. Howard | Boeken (Nederlands)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 13 maart 2009 - 15:39

Lies zei:

Bedankt ;)

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 17 maart 2009 - 14:59

Wat fijn er reeds verbetering is in het gedrag van Gebbie. :dans:
Hoe is het boek? Dat ziet er mij ook wel interessant uit.

Hoeveel betaal je eigenlijk voor bach bloesems?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 17 maart 2009 - 15:03

Een flesje bach bloesems kost op de meeste plaatsen ongeveer 9.50 euro. Maar er zijn ook gedragstherapeuten die een mix maken zoals nodig was voor min hondje zodat ik niet elk flesje apart moest kopen en die mix heb ik dan 15 euro betaald
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#23 Geplaatst 17 maart 2009 - 15:13

Ik heb de boek al bijna uit.
Ze bekijken ook situaties die een kat meemaakt. Zoals verhuis, bevalling,... en dan leggen ze uit hoe je kat kan reageren op die situaties en welke remedie je het beste geeft.
Het stukje over castratie/sterillisatie is wel grappig. Daar geven ze een hele uitleg dat het allemaal niet zo erg is als wij (het personeel) meestal denken en daarvoor raden ze een paar remedie aan die we zelf moeten nemen. :d

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#24 Geplaatst 19 maart 2009 - 09:36

Zo'n remedies blijken bij katten zeer goed te werken. Wij gebruiken heel veel homeopathie en ook dat werkt enorm snel bij katten. Blijkbaar zijn ze veel gevoeliger voor kruiden e.d. dan mensen. Al zijn niet alle dierenartsen het daar mee eens. Een kat van vienden had al ruim 1 jaar last van diaree, heeft alle mogelijke middelen gehad van bij de dierenarts en dieetvoer, niets hielp. Met homeopathie was de diaree in één week volledig weg en is nooit meer teruggekeerd. De dierenarts vond het toeval, maar wij zijn al lange tijd overtuigd dat het werkt.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 15 april 2009 - 15:29

Dit zou ook wel eens interessant kunnen zijn voor onze Yumi, nu zeker omdat ze in verwachting is. Bang is ze helemaal niet, maar ze stresst wel snel en vaak vind ik. Zou dit ook werken voor zwangere poezen of maakt het niet uit?
Hoelang doe je met zo'n flesje Bachbloesems?

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#26 Geplaatst 15 april 2009 - 15:32

Het is een natuurproduct dus helemaal niet gevaarlijk.

Om juist te weten welke bloesem je aan Yumi geeft, moet je eerst achterhalen waarom ze stress heeft. Pas als je dat weet kan je er iets aan doen.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 15 april 2009 - 15:35

Ik denk gewoon van drukte en lawaai?

Als wij bv tegen elkaar aan't ruziën zijn, komt ze met haar poot op ons slagen en begint ze boven ons te miauwen tot zolang we stoppen, als we stoppen dan kijkt ze nog eventjes van "nimeer doen he" en dan gaat ze terug weg :ha wel een schattig zicht en grappig ook, maar het is ergens wel zielig dat ze er zo gevoelig aan is :(

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: