Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn eerste vlooienvraagje

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#1 Geplaatst 30 november 2009 - 13:10

Onze Snowbal is 3 dagen geleden van het asiel naar hier gekomen.
Daar vertelde ze ons dat hij geholpen was zijn inentingen had en ontwormd en ontvlooid was.(6 jaar is hij al)
Nu krabt hij regelmatig rond zijn halsband en likt en bijt hij zichzelf schoon.Is dit normaal of zou hij toch vlooien hebben?
Hij heeft wel enkele kleine wondjes die ik voel.Maar de vrouw in het asiel zij dat witte katten meer aangevallen worden in de cattery :s
Weet het zo even niet.
Ga straks toch naar DA,maar wil hem niet onnodig ontvlooien.
Want de rakker wil blijkbaar altijd met mij in bed.
(Met ontvlooiingsmiddel op mag dit zeker niet?)
Veel vraagjes van een kersverse katteneigenaar.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 30 november 2009 - 13:21

Het kan goed zijn dat hij zijn halsbandje niet kan verdragen. Doe dit maar al eens eventjes uit. Ik vermoed dat hij toch nog binnen zit en heeft dus ook geen bandje nodig nu.
Het is een witte kat (of vergis ik mij) dus je kan wel makkelijk zien of er vlooien zijn. Zijn zwarte puntjes en als je ze op een wit blad plet dan zie je bloed.
Je kan ontvlooien met frontline of stronghold, te koop bij de dierenarts of apotheek.

Het is zeker geen slecht idee om hem eens mee te nemen naar de dierenarts voor een algemene check up. Misschien ineens laten chippen als hij in de toekomst buiten mag.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#3 Geplaatst 30 november 2009 - 15:15

Mss moet hij inderdaad even wennen aan het halsbandje! Een kat kan zich wassen onder de vorm van "bijten" in zijn vacht. Het likken is normaal, dat is een vorm van zich wassen! Je kan hem voor alle zekerheid nog eens ontvlooien met een pipetje dat je in de nek moet doen.

En hij mag mee in bed! Kan géén kwaad wanneer hij ontvlooit is!

En hem zéker de eerste weken binnen houden, zodat hij aan zijn nieuwe thuis kan wennen. Komt hij uit een asiel of een Cattery? Wéét je meer over zijn achtergrond?

Bewerkt door griffel1977, 30 november 2009 - 15:16.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 30 november 2009 - 16:05

Zeg het gewoon tegen de dierenarts en die zal ook wel kijken of hij vlooien heeft.

Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#5 Geplaatst 30 november 2009 - 16:15

Ja,ik zeg cattery omdat de zaal in het asiel zo werd genoemd,dus asiel.
Hij zat er van begin april,6 jaar oud.Binnengebracht door eigenaar die er afstand wou van doen.Reden niet opgegeven.
Was een appartementskat dus denk ik niet dat ik hem biuten zal laten.Is ook heel rustig en aanhankelijk.Meneer volgt me overal.
Wou gewoon weten of hij op bed en geaaid mocht worden nadat hij het pipetje heeft gekregen.(dus of het produkt niet giftig is voor mij.)Hij is sneeuwwit,zie geen zwarte puntjes.Dus waarschijnlijk geen vlootjes.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 november 2009 - 16:18

Ik denk niet dat het product giftig is voor mensen, maar weet het niet zeker. Het stinkt wel verschrikkelijk.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 30 november 2009 - 16:34

Misschien is hij gewoon allergisch aan het vlooienbandje rond zijn hals. Als je hem toch binnen houd, heeft hij dat bandje zeker niet nodig, en kan je beter met pipetjes werken. Als hij gewoon is van altijd binnen te zijn, zou ik hem ook nooit buiten laten hoor, een poes kan perfect gelukkig zijn binnen :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 november 2009 - 17:24

Wanneer mijn katers binnenkomen en het is vies weer buiten, durft Tijger ook wel eens tijdens zijn schoonmaakbeurt 'te bijten' in zijn vacht. Er zal waarschijnlijk wat vuil zitten dat met likken alleen niet weggeraakt.
Of het pipetje giftig is voor ons weet ik niet. Maar ik geef ze het sowieso elke maand, ookal hebben ze geen vlooien.
Zou niet graag hebben dat ze een tekenbeet krijgen, vandaar... Dus erg is het niet wanneer je dit geeft zonder hij vlooien heeft.
Naar de dierenarts gaan voor een algemen check up zou ik inderdaad ook zeker doen. Dan ben je gerust!

Heb je geen fotootje van je lieveling?

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#9 Geplaatst 30 november 2009 - 19:56

Ga werk maken van foto's.Probeer steeds maar is nog niet echt gelukt.Heb hem ook nog maar pas,he. :)