Spring naar inhoud

- - - - -

En ze zijn bevallen hoor...

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
Guest_joey_*
Guest_joey_*

#16 Geplaatst 30 november 2009 - 22:38

Ik ben ook niet zo'n voorstander van de 'oude' namen die nu terug in de mode zijn... maar ieder zijn keuze natuurlijk :) Zo ken ik ook iemand die haar zoontjes Maurice en Leon heeft genoemd...

Moses (op zijn engels uitgesproken dan) vind ik in theorie nog niet zo'n lelijke naam, maar gewoon door de "religieuze" betekenis zou ik mijn kind nooit zo noemen, want dit is inderdaad voor problemen zorgen denk ik

Maarja, ieder zijn smaak en keuze, als die mensen (en hopelijk ook de kinderen later) er maar gelukkig mee zijn :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 30 november 2009 - 23:13

Moses :o ocharme dat kind hoe dikwijls gaan ze vragen achter zijn mandje.
Mouses nog erger: doet me dan denken aan chocomouse :ha
Leon is nu ook niet bepaald mijne favoriet maar ja beter leon dan moses dan.
Mensen denken soms toch niet na hoor, kinderen kunnen heel hard zijn en je pesten met een naam, erg allemaal.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 30 november 2009 - 23:41

Kinderen worden vaak niet gepest om hun naam maar hun hele uitstraling ,hoe vatbaar ze zijn enz ,ik vind leon niks mis mee ,moses zou ik zelf niet gekozen hebben idd ,maar goed wie weet wordt het een stoere jongen en de populairste van de klas,een naam is toch persoonlijk en wat ik niet mooi vind kan een ander helemaal geweldig vinden ,en lees nu op het forum dat sommige met de naam Eva gepest worden ,nu vindt ik toch een hele leuke naam.

Ik heb mij dochter Wendy genoemd ,dus die zou ook achter af gepest kunnen worden met peter pan en de jongste heet jerry ook die had gepest kunnen worden ,met Tom en Jerry ,maar geen van twee zijn ooit gepest geworden..

Geplaatste afbeelding

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#19 Geplaatst 30 november 2009 - 23:54

Fairy zei:

ach ja, bij ons in de straat woonde een gezin met twee DOCHTERS, Andrée en Marcelle, zouden die mensen zonen gewild hebben misschien??

Ik ken een meisje dat Renée noemt ...

Moses of Leon zou ik mijn kinderen nu ook niet heten maar ja ... gelukkig kiezen we niet allemaal dezelfde naam.

Wat bizarre reacties betreft rond de namen die iemand kiest ... ik heb voor mijn meisjes ook geen alledaagse namen en heb ook allerlei verschillende reacties gekregen ... moeten zij weten! Ik vind ze mooi ;)
Trouwens, ze heten Jarka en Rayna en jawel, ze zijn volledig uit belgisch bloed :d

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#20 Geplaatst 01 december 2009 - 08:30

Ik vind die namen nu ook maar niks, maarja... smaken verschillen he! En Leon tot daar aan toe, maar bij Moses zou ik nu toch ook eens twee keer nadenken i.v.m. de religieuze betekenis... Tja...

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#21 Geplaatst 01 december 2009 - 09:10

Leon is toch niet zo erg? Kvind dat zelf leuk...
Mozes zou ik nu ook zo direct niet kiezen, maar ik vind zo kiara en kelly en shirley,ronny en kevin pakken erger...
sorry voor diegenenen met deze namen haha!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 01 december 2009 - 09:15

Tja, het is nu eenmaal de keuze van de ouders hoe ze hun kinderen noemen. Moses en Leon zouden ook niet mijn keuzes geweest zijn, maar wie ben ik om oordeel te vellen over iemand anders zn keuze. Heb het al druk genoeg met mijn eigen leven, zonder dat ik me druk moet gaan maken over hoe iemand anders zijn kinderen noemt. :p
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#23 Geplaatst 01 december 2009 - 09:21

Beetle, is "jouw" Renée recent mama geworden?
Ik vind Renée dan nog gaan, alhoewel ouderwets, en nu een jongen René noemen vind ik ook maar niks. Evenals Jacques, Marcel, Francis...
Het is idd erg persoonlijk, want Marie vind ik dan wel een lieve naam, maar je zal je dochter maar Henriëtte noemen...
Toen ik op zoek was naar poezennamen kwam ik een site tegen waarop de namen staan van de kinderen van allerlei bekende mensen, dat is om te gieren, maar ook in Vlaanderen kunnen ze er wat van. Er is een acteur, ik weet z'n naam nu niet, zijn zoontje heet Poppe Louis, komaan!!!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 01 december 2009 - 09:25

Ik herinner me nog dat toen mijn zussen geboren waren (ondertussen al 15 jaar geleden) dat er op de kamer ernaast een drieling geboren was en die heetten (hou u vast): Jef, Jos en Tuurke.
Kom dat tegen zeg :o Dan ben ik wel wreed content dat mijn ma moderne namen gekozen heeft voor ons :LOL:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#25 Geplaatst 01 december 2009 - 09:30

hum ja, mijn tandarts heeft 4 zonen tussen 16 en begin 20 en dat zijn Toon, Tuur, Rik en Willem

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#26 Geplaatst 01 december 2009 - 09:30

Die oude namen die terug in worden hebben wel iets vind ik. Persoonlijk ben ik fan van de naam Emiel, zou zeker men zoon zo noemen, alleen vind men ventje dat maar niets. Wat speciale namen betreft, voor ons 'ooit toekomstig dochtertje' hebben we ook een naam in gedachten die nauwelijks voorkomt.
De gewone Vlaamse namen zoals Lore, Jonas, Hanne, ... vind ik ook nog altijd heel mooi. Enige waar ik soms beetje "moeite" mee heb is met namen dat je niet weet of het een meisje of jongen is.
"Pesten" met namen doen kinderen zowieso of het nu een rare naam is of niet. Die van mij is Lisa, niet echt speciaal of raar vind ik, toch werd daar vroeger ook Lisa Pisa en dergelijke van gemaakt, kinderen vinden altijd wel iets...

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#27 Geplaatst 01 december 2009 - 09:43

Mijn oudste heet Charlotte (op z'n Engels of met te, niet sjarlot!) en in de kleuterklas was er een kuisvrouw op school die haar lottentot noemde. Die kuisvrouw heet Hermine en ik heb mijn dochter toen opgedragen haar Hermien zotte trien te noemen. Twas dan rap gedaan met haar lottentot. :onzeker:
Jan vind ik zelf ook nog steeds mooi, An daarentegen dan weer niet.
Bekende personen die hun kinderen opvallende namen geven, kijk maar naar Bowie, Zowie, die jongen heeft z'n naam ondertussen in Joey veranderd he.
Toen mijn zoon geboren werd, Jason dacht iedereen aan Beverly Hills 90210, maar nee, ik had die naam van een acteur in 1972!! en die was altijd blijven hangen.
Opties waren Julian en Jonathan, maar dat kon dan Jul en Johnny worden (Antwerpen he!) dus maar niet. En mijn tweede dochter heet Jessica, ook op z'n Engels ja en zeker niet Jessie zoals mijn ex zijn ouders altijd zeiden en dan kwam de stoom uit onze oren!!

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#28 Geplaatst 01 december 2009 - 10:20

Fairy zei:

Beetle, is "jouw" Renée recent mama geworden?
Ik vind Renée dan nog gaan, alhoewel ouderwets, en nu een jongen René noemen vind ik ook maar niks. Evenals Jacques, Marcel, Francis...
Het is idd erg persoonlijk, want Marie vind ik dan wel een lieve naam, maar je zal je dochter maar Henriëtte noemen...
Toen ik op zoek was naar poezennamen kwam ik een site tegen waarop de namen staan van de kinderen van allerlei bekende mensen, dat is om te gieren, maar ook in Vlaanderen kunnen ze er wat van. Er is een acteur, ik weet z'n naam nu niet, zijn zoontje heet Poppe Louis, komaan!!!

Nee, 'mijn Renée' heeft geen kinderen en is ook niet zwanger ;)

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 01 december 2009 - 10:26

Ik ken wel een kind dat Rembrant heet! dan vind ik Moses en Leon nog beter te doen al had ik dan zelf voor Leo gekozen en niet Leon. Mijn man had dezelfde opmerking over de Moses naam. Maar ik vind iets speciaals meestal wel leuk al hou ik niet zo van die namen zoals Kelly en Cindy en Johnny en zo en ook niet van Kevin en Jurgen enz... :x
ach het is maar wat jij leuk vind al moet je toch goed nadenken of zo'n kind later niet het slachtoffer wordt van de naam die jij zo leuk vindt.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#30 Geplaatst 01 december 2009 - 10:28

Toen mijn nichtje geboren werd, lag er op de gang een pasgeboren tweeling; Tom en Jerry ...
Zo erg!