Spring naar inhoud

- - - - -

En ze zijn bevallen hoor...

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#31 Geplaatst 01 december 2009 - 10:41

beetle zei:

Toen mijn nichtje geboren werd, lag er op de gang een pasgeboren tweeling; Tom en Jerry ...
Zo erg!

:ha :ha :ha :ha

Eigenlijk wel wreed e ! :trance:

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#32 Geplaatst 01 december 2009 - 10:54

anneke zei:

De familie Selie bij ons in de buurt, had een 'gewone' naam gekozen voor hun oudste zoon, nl. Peter, en toch werd die jongen uitgelachen :goofy: Peter Selie

:ha :ha Meent ge da nu echt???

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#33 Geplaatst 01 december 2009 - 11:03

beetle zei:

Toen mijn nichtje geboren werd, lag er op de gang een pasgeboren tweeling; Tom en Jerry ...
Zo erg!

hadden ze klauwtjes? :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 01 december 2009 - 11:05

Ik zou zelf mijn kinderen nooit zo noemen, maar er zijn wel ergere namen. Ik kan mij vooral ergeren aa, mensen die een naam van iemand altijd moeten omvormen tot iets anders of afkorten. Mijn ex-collega haar kindjes noemen Mattis en Marcel,en zij noemt haar kinderen Tis en Celle :trance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#35 Geplaatst 01 december 2009 - 11:09

Tja, dat omvormen doe ik zelf ook eigenlijk wel eens.
Isaura is niet veel anders van te maken gelukkig hooguit Isaura de paura.
Maar Raisa noem ik toch vaak Raisje of Raisemies en daar komt dan wel eens van Miesje ahummm ik probeer er wel op te letten dat niet te vaak te doen maar het is ook echt een klein Miesje.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 01 december 2009 - 11:11

:) ik vind de betekenis achter een naam eigenlijk ook wel belangrijk... "nomen est omen" zeiden ze vroeger altijd en als ik rondkijk dan zie je soms toch dat bepaalde allures vaker voorkomen bij bepaalde types van naam :)

ik vind namen als eleonore en aurora eigenlijk wel mooi. Maar ze zijn lang om uit te spreken, en als namen te lang zijn korten mensen dat vaak af. En ik wil niet dat mijn kinderen noor of roor ofzo genoemd worden :oops: dus zal iets anders moeten vinden!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#37 Geplaatst 01 december 2009 - 11:14

PeggyJ zei:

Ik zou zelf mijn kinderen nooit zo noemen, maar er zijn wel ergere namen. Ik kan mij vooral ergeren aa, mensen die een naam van iemand altijd moeten omvormen tot iets anders of afkorten. Mijn ex-collega haar kindjes noemen Mattis en Marcel,en zij noemt haar kinderen Tis en Celle :trance:

mijn baas vroeger had een zoon, Luc.
Zijn vrouw wou een naam waar ze niks anders van konden maken, want dat vond ze vreselijk. Luc dus.
Maar zijzelf zei steeds Luccepuk...... tja :LOL:

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#38 Geplaatst 01 december 2009 - 22:09

Mélina zei:

:ha :ha Meent ge da nu echt???

Maar ja, is echt waar.

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#39 Geplaatst 02 december 2009 - 10:12

anneke zei:

Maar ja, is echt waar.

That is just too much! :ha :ha Ik denk nie dat ik nog bijkom vant lachen. Ocharme dieje mens

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#40 Geplaatst 02 december 2009 - 10:19

Wat als je Peter Selie heet? Of Patatje?

BRUSSEL Er zijn meer mensen dan vroeger die hun voornaam willen veranderen. Dat komt omdat er een nieuwe wet is die dat goedkoper maakt. Vroeger moest je er 20.000 frank (496 euro) voor betalen. Nu kan het met 2.000 frank (4,96 euro). Als er een grondige reden voor is.  
Er zijn nu vijf redenen om je voornaam te veranderen. Het moet gaan om een voornaam die belachelijk klinkt (Annemieke voor een volwassen vrouw bijvoorbeeld), die hatelijk is (Adolf bijvoorbeeld, omdat die doet denken aan de Duitse dictator Adolf Hitler), die ouderwets klinkt (zoals Hiëronymus), die vreemd klinkt (Fatima voor een meisje met een Vlaams klinkende familienaam) of die verwarrend is (als je Geert Coussens heet en je buurman heet ook zo).  In alle andere gevallen kan het niet. Tenzij je er 20.000 frank (496 euro) voor wilt betalen. Het is telkens de minister van Justitie die beslist of het mag of niet. Je naam veranderen, is een gunst en geen recht. Je hebt er dus geen recht op. De minister moet het goedkeuren. Het kan een jaar duren vooraleer alles in orde is. Want er wordt bijvoorbeeld ook eerst onderzocht of je geen misdadiger bent. Per jaar laten ongeveer een 600-tal mensen hun naam veranderen. Vroeger waren dat er maar de helft zoveel.

Bij mijn weten is er een kunstenaar die Pieter Selie heet. Wij gingen vroeger nogal eens naar vernissages in de Zwarte Panter, voor de gratis drank :x

esmeralda
esmeralda
  • 39 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 02 december 2009 - 11:32

onlangs stond er in de krant een tweeling geboren en de namen zijn, hou je nu vast aan de takken van de bomen :( TIENE en TANDER persoonlijk vind ik dat deze baby's voor hun ouders moeten beschermd worden hoor, hier op het werk zitten er twee zussen het ene noemt lieselot en de zus lieselore amaai mijne frak ... we hebben ook een ayrton en een senna en ga zo maar door ...

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#42 Geplaatst 02 december 2009 - 11:51

Leon vind ik persoonlijk wel iets hebben. Moet wel bij de achternaam passen natuurlijk.

Maar Moses... 't Zal ook wel zijn omdat ik niet meteen een Freya-fan ben dat ik er helemaal niks aan vindt. :)

Ach, ik ken een kindje dat Baptist heet. Dat vind ik eigenlijk nog stukken erger! ;)

Guest_Elien_*
Guest_Elien_*

#43 Geplaatst 02 december 2009 - 13:02

Ik ken via via iemand die Zietze noemt (weet niet of het juist geschreven is), achternaam Vliegen

Zietze Vliegen

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 02 december 2009 - 13:55

Elien zei:

Ik ken via via iemand die Zietze noemt (weet niet of het juist geschreven is), achternaam Vliegen

Zietze Vliegen

omg... dat is inderdaad echt wel erg...

Een Peter Selie heb ik trouwens vroeger ook bij mij op school gehad, maar die werd daar eigenlijk niet mee gepest hoor. Iedereen vond het gewoon jammer van de naamkeuze die de ouders gemaakt hadden.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#45 Geplaatst 02 december 2009 - 14:36

Ik ken iemand en die noemt met haar achternaam Nijs... Nu ja, daar is niks erg aan natuurlijk, tenzij je ouders je dan als voornaam mayo geven :o
En echt waar, KS'ers: waar gebeurd!!!!!

Ik vraag mij af of die ouders dronken waren toen ze een naam gingen opgeven op het stadhuis? :louche: