Spring naar inhoud

- - - - -

bandjes

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#1 Geplaatst 01 december 2009 - 10:26

Hallo,

ik ben iets meer dan een week geleden mijn kater verloren, en toen kreeg ik hier op het forum de aanrader mijn andere katten toch bandjes aan te doen, Wel Felix houdt het aan, maar voor Pimmetje is het andere koek op 2 dagen tijd heb ik 3 bandjes moeten kopen, want zij geraakt ze steeds kwijt in minder dan 24 uur. Wat kan ik hieraan doen? Want ik wil haar ook niet kwijt raken net als Poetin.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 december 2009 - 10:29

Eerlijk gezegd doe ik de katten bij ons thuis (sylvester en grijsje dus) geen bandje aan... Ik vind dat echt gevaarlijk. Ze zijn heel vaak buiten (ik weet niet hoe dit bij jou is) en ik heb al eens gehoord dat ze daarmee vast kunnen geraken... achter takken ofzo blijven haken...

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#3 Geplaatst 01 december 2009 - 10:34

Ja, de mijne zijn ook vaar buiten, en dat is nu de reden waarom ze het zo makkelijk kwijt raken, het is met een heel grote elastiek, dus als ze wat hard trekken dan gaat die over hun hoofdje, de andere die ik geprobeerd heb is met zo'n clip sluiting, en die kreeg ik niet klein genoeg zodat ze die de volgende ochtend ook al kwijt was. Ze zeiden me hier dat het juiste soort bandjes niet gevaarlijk is. Ze gaan ofwel open of rekken dus uit.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#4 Geplaatst 01 december 2009 - 10:38

Mss toch eens overwegen om ze te laten chippen dan...

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#5 Geplaatst 01 december 2009 - 10:41

Hoeveel kost chippen bij jullie Da?

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 01 december 2009 - 11:02

Hier hebben ze allebei een bandje met een adreskokertje. Nochtans zitten ze binnen en komen ze alleen aan een tuigje buiten, maar het is al meerdere keren voorgevallen dat ze toch naar buiten lopen, dus uit voorzorg toch maar een bandje (met blingbling steentjes 8) ) en een kokertje.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 01 december 2009 - 11:03

Waarom laat je ze niet gewoon chippen? Als je als maar nieuwe bandjes moet kopen, dat kost ook geld...
Geplaatste afbeelding

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#8 Geplaatst 01 december 2009 - 11:03

Er is hier al een interessant topic over geweest. Hier-> http://www.kattensit...dje-niet-3.html Mijn DA zegt dat chippen voorlopig weinig zin heeft omdat dat toch zelden gecheckt wordt.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#9 Geplaatst 01 december 2009 - 11:07

Heb vroeger ook bandjes gehad, de kokertjes gingen open en dus viel het eruit. Ik had een bandje waar je de naam kon opschrijven, maar de bandjes waren ook altijd snel weg en ik blijf het steeds gevaarlijk vinden.
Ik heb nu Elias die al gechipt was toen ik hem ging halen, maar de rest is niet gechipt, ik vraag me af in hoeverre er in België op chips gecontroleerd wordt.

en dat was tegelijkertijd met Feniks gepost, dus dat weet ik ook weeral

Bewerkt door Fairy, 01 december 2009 - 11:08.

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 01 december 2009 - 11:15

Onze pop heeft zijn kokertje ook al eens kwijt gedaan maar we hebben het trug gevonden :)
Heb ook al een een chip gedacht, maar dan stel ik mij de vraag, hoeveel mensen gaan een poes "vangen", ermee naar de DA gaan en ze laten registreren?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 01 december 2009 - 11:15

mijn katten hebben een bandje met kokertje en een chip. Mijn probleem is dat het asiel hier in de buurt bijna nooit katten nakijkt op chips. maar ik heb ze toch laten chippen omdat je nooit weet waar ze terecht kunnen komen.

mijn 3 katten waren in totaal zo'n 120 euro dacht ik.

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 01 december 2009 - 11:19

oh dat valt nog mee, dacht dat dat duurder was.

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#13 Geplaatst 01 december 2009 - 11:26

Hangt af van DA, bij de mijne kost het 80 Euro...per kat!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#14 Geplaatst 01 december 2009 - 11:30

Feniks zei:

Hangt af van DA, bij de mijne kost het 80 Euro...per kat!

wow, was dat met visite bij?
In nl kost het 36€ geloof ik

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#15 Geplaatst 01 december 2009 - 11:31

Ja in NL is het veel goedkoper. (en ik hoop dat dat dan inderdaad met de visite bij is...)