op de blog van het kattenhotel in Brecht kan je een heel verhaal lezen van verwaarloosde Britjes die weg moesten uit een cattery wegens 'geen tijd meer' en dergelijke. (onderaan bericht staat de link) het verhaal is werkelijk hartverscheurend en ik ben blij dat de mensen van het kattenhotel zich het lot van deze diertjes hebben aangetrokken en de dieren zo goed verzorgd hebben.
maar nu komt het...er is nu ook een chocolat brit katertje bij hun geplaatst en samen met de 'reddings' britten willen ze nu af en toe een nestje krijgen..
Ik dacht dat er met herplaatste katten niet meer gekweekt mag worden? Zelfs als je een kat uit het asiel haalt die niet gesteriliseerd of gecastreerd is, moet je een formulier ondertekenen dat je er niet mee gaat kweken en je moet een bewijs van de dierenarts opsturen zodra de kat geholpen is.
Ik vind dat de uitbaters van het kattenhotel hier dus een groot risico mee nemen, aangezien ze niet de hele voorschiedenis van de katten kennen én omdat er al een kattin bij is die een nestje dode kittens heeft gekregen (dus risicozwangerschap of risicobevalling)
wie weet is er al te vaak gekweekt met deze kattinnen of komen ze uit een broodfok en gaan ze hun nu nog eens extra belasten met nog meer nestjes ipv ze een rustige, oude dag te geven.

bovendien vind ik het ergens ook een beetje 'gemakzuchtig'... 't is gemakkelijk een cattery te beginnen met geplaatste katten want die hebben hun niks gekost in aankoop e.d.
tot slot, ik wil de mensen van het kattenhotel zeker niet in een negatief daglicht plaatsen want ze redden en helpen veel katten, ook achtergelaten kittens en ze geven ze allemaal de beste verzorging. Maar bij deze handeling heb ik toch een beetje mijn twijfels of dit wil goed is voor de katten. is het niet beter om deze katten te laten genieten van een rustiger leven?
HET HELE VERHAAL LEES JE HIER: Onze Britse poezen Kattenhotel’s Blog