Spring naar inhoud

- - - - -

mag dit zomaar wel?

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 01 december 2009 - 11:16

Hallo,

op de blog van het kattenhotel in Brecht kan je een heel verhaal lezen van verwaarloosde Britjes die weg moesten uit een cattery wegens 'geen tijd meer' en dergelijke. (onderaan bericht staat de link) het verhaal is werkelijk hartverscheurend en ik ben blij dat de mensen van het kattenhotel zich het lot van deze diertjes hebben aangetrokken en de dieren zo goed verzorgd hebben.
maar nu komt het...er is nu ook een chocolat brit katertje bij hun geplaatst en samen met de 'reddings' britten willen ze nu af en toe een nestje krijgen..
Ik dacht dat er met herplaatste katten niet meer gekweekt mag worden? Zelfs als je een kat uit het asiel haalt die niet gesteriliseerd of gecastreerd is, moet je een formulier ondertekenen dat je er niet mee gaat kweken en je moet een bewijs van de dierenarts opsturen zodra de kat geholpen is.
Ik vind dat de uitbaters van het kattenhotel hier dus een groot risico mee nemen, aangezien ze niet de hele voorschiedenis van de katten kennen én omdat er al een kattin bij is die een nestje dode kittens heeft gekregen (dus risicozwangerschap of risicobevalling)
wie weet is er al te vaak gekweekt met deze kattinnen of komen ze uit een broodfok en gaan ze hun nu nog eens extra belasten met nog meer nestjes ipv ze een rustige, oude dag te geven. :cry:
bovendien vind ik het ergens ook een beetje 'gemakzuchtig'... 't is gemakkelijk een cattery te beginnen met geplaatste katten want die hebben hun niks gekost in aankoop e.d.

tot slot, ik wil de mensen van het kattenhotel zeker niet in een negatief daglicht plaatsen want ze redden en helpen veel katten, ook achtergelaten kittens en ze geven ze allemaal de beste verzorging. Maar bij deze handeling heb ik toch een beetje mijn twijfels of dit wil goed is voor de katten. is het niet beter om deze katten te laten genieten van een rustiger leven?

HET HELE VERHAAL LEES JE HIER: Onze Britse poezen  Kattenhotel’s Blog

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 december 2009 - 11:27

Ik vind het ook zeker niet kunnen dat een kattenhotel herplaatste katten gaat gebruiken om ermee te fokken :trance: :trance: . Fokken is zoiezo not done als de poezen niet getest zijn vind ik, er zijn al genoeg sukkeltjes die in een asiel terecht komen :( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 01 december 2009 - 11:32

:trance: Whot?

Kijk als ze eerst al die britjes laten testen enzo dan zou het misschien wel te doen zijn ja.... maar dat kost dan weer veel geld waaar ze geen andere poezen mee kunnen helpen dusja... ik weet het niet goed hoor, nestjes zijn altijd schattig, maar in de zomermaanden kan je met gemak kittens van straat plukken en er lieve katjes op nahouden... :oops:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#4 Geplaatst 01 december 2009 - 11:35

:o

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 december 2009 - 11:35

Ik ken nu niet veel van Brits kortharen/langharen, maar Zirco ziet er mij niet bepaald een Brit uit :catnoknow en dat is nu net de kater die ze willen gebruiken
Ik kan hier alleen maar :trance: op antwoorden

Bewerkt door Spanishke, 01 december 2009 - 11:36.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 01 december 2009 - 11:39

mij stoort het dat ze met herplaatste katten uit een cattery waar het er maar "verdacht" aan toe ging (eigenaars wisten zelf niet tegoei hoever een bepaalde kat al zwanger was) toch nog verder willen kweken.
De katten komen al een situatie die mij erg doet denken aan broodfok. ze opnieuw gebruiken voor de kweek lijkt mij een groot risico voor de gezondheid van deze katten én hun eventuele nakomelingen.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 01 december 2009 - 11:43

dafne zei:

mij stoort het dat ze met herplaatste katten uit een cattery waar het er maar "verdacht" aan toe ging (eigenaars wisten zelf niet tegoei hoever een bepaalde kat al zwanger was) toch nog verder willen kweken.
De katten komen al een situatie die mij erg doet denken aan broodfok. ze opnieuw gebruiken voor de kweek lijkt mij een groot risico voor de gezondheid van deze katten én hun eventuele nakomelingen.

Inderdaad! Met katten van een dergelijke cattery zou er - naar mijn mening dan - sowieso beter niet gefokt worden.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 01 december 2009 - 11:50

Spanishke zei:

Ik ken nu niet veel van Brits kortharen/langharen, maar Zirco ziet er mij niet bepaald een Brit uit :catnoknow en dat is nu net de kater die ze willen gebruiken
Ik kan hier alleen maar :trance: op antwoorden

Met die Zirco is inderdaad iets niet pluis, en dat is toch maar een rare tint van choc hoor, ik vind dat eerder Cinnamon. En als het een Brittanica zou zijn, rare zaak :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#9 Geplaatst 01 december 2009 - 11:51

Vind dit ook maar rare manier van werken... :catscratchhead

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 01 december 2009 - 13:16

:o :o :o

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 01 december 2009 - 13:34

Jess zei:

Met die Zirco is inderdaad iets niet pluis, en dat is toch maar een rare tint van choc hoor, ik vind dat eerder Cinnamon. En als het een Brittanica zou zijn, rare zaak :catscratchhead

daarom, ik begrijp niet dat ze het risico nemen om met katten te fokken waarvan men de herkomst niet 100% kent.

Okee, 't kan zijn dat Zirco een stamboom heeft, maar dat maakt hem daarom nog niet geschikt voor de fok...

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 01 december 2009 - 13:38

Ik vind dit echt niet kunnen :r

Die poezels hebben al zoveel meegemaakt in hun leventje, dat ze nu toch wel een rustige thuis verdienen waar ze alle aandacht krijgen die ze nodig hebben.

Mij lijkt het ook dat ze er iets aan willen verdienen :( Ze kennen de volledige voorgeschiedenis niet van de poezen en praten zelfs niet over testen. Op deze manier brengen ze niets goeds toe aan het ras!

Bewerkt door Mooncats, 01 december 2009 - 13:39.

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 01 december 2009 - 13:40

Die poezels hebben al zoveel meegemaakt in hun leventje, dat ze nu toch wel een rustige thuis verdienen waar ze alle aandacht krijgen die ze nodig hebben.

awel, dit is dus hetgeen mij er het meest aan stoort. Die katten verdienen bovenal een rustig leven, en toch wordt er nog gefokt...

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#14 Geplaatst 01 december 2009 - 13:41

Pfff... wat is dat nu voor een manier van werken??? :trance:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#15 Geplaatst 01 december 2009 - 13:48

pfff... fokken met katten is één ding, maar als die beestjes al weet ik veel wat hebben meegemaakt, laat ze dan toch gerust...
en er zijn al genoeg thuisloze kittens... waarom er nog bijmaken als je niet zeker bent van de afkomst? er zijn fokkers genoeg die weten waar ze mee bezig zijn en alle nodige info van hun katten hebben, laat het fokken toch aan hen over...