Spring naar inhoud

- - - - -

mag dit zomaar wel?

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#31 Geplaatst 02 december 2009 - 23:43

dafne zei:

daarom, ik begrijp niet dat ze het risico nemen om met katten te fokken waarvan men de herkomst niet 100% kent.

Okee, 't kan zijn dat Zirco een stamboom heeft, maar dat maakt hem daarom nog niet geschikt voor de fok...

jij kent de afkomst van die poezen niet ,zij misschien wel ,
toen je begon te fokken kende je dan alles over de lijnen en de afkomst van je eerste katten ??? super dan  :x

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 02 december 2009 - 23:48

No offense, maar als ze het bericht er gewoon afhalen wil dat toch iets zeggen. Als er niets mis is laten ze dat toch gewoon staan. Ik heb het verhaal dus niet kunnen lezen en kan er verder niets over zeggen. Enkel dat degelijke Britten fokkers er hun twijfels bij hebben, en dat je hun raad toch zou mogen opvolgen.

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#33 Geplaatst 02 december 2009 - 23:54

Mooncats zei:

Ik vind dit echt niet kunnen :r

Die poezels hebben al zoveel meegemaakt in hun leventje, dat ze nu toch wel een rustige thuis verdienen waar ze alle aandacht krijgen die ze nodig hebben.

Mij lijkt het ook dat ze er iets aan willen verdienen :( Ze kennen de volledige voorgeschiedenis niet van de poezen en praten zelfs niet over testen. Op deze manier brengen ze niets goeds toe aan het ras!

er iets aan verdienen :LOL: yes dat wil ik ook eens meemaken ,
trouwens laat maar eens weten wie alles weet over de voorgeschiedenis van hun katten en alles openlijk bespreken over hun testen , de positieve ja hoor , en de negatieve ???? :twisted:

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#34 Geplaatst 03 december 2009 - 00:02

catherine zei:

De link werkt niet meer het verhaal is eraf genomen na de kritiek hier.

oké hou er ook maar over op , mag ik weten waarom het verhaal eraf is ?????

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#35 Geplaatst 03 december 2009 - 07:23

Bedankt Pietje ,
Heb het verhaal van de blog gesmeten uit puur colére , heb er al spijt van ...

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#36 Geplaatst 03 december 2009 - 08:27

Britjes komen van erkende cattery , echtscheiding , man moet verhuizen , en britjes meenemen , vlug een huisje zoeken , ééntje gevonden met veel werk aan , de omstandigheden waar voor de poezen daar niet goed ,man moet hele dagen gaan werken , poesjes en kater zaten samen , niet meer plaats daar , man beseft dat hij geen tijd meer heeft voor poezen , kan niet meer voor ze zorgen , niks meer opvolgen ,dit verhaal komt aan mijn oren , rits naar ginder , poezen onder stress , geld op tafel gesmeten enkele poezen meegenomen , nog 2x naar ginder om de andere te gaan halen (telkens 400km over en weer) poezen hier ondergebracht , ééntje miskraam gehad ( uiteraard door de stress , maar ben zeer blij dat ik ze meegenomen heb) , tot rust laten komen , zijn schatten van katten , later naar DA op controle , op alles en nog wat laten testen , ééntje overleden (hartafwijking) , ééntje herplaatst (kwam niet goed overeen met de andere) poesjes zitten hier lekker nu ... wat is er dan mis met af een toe een nestje , sommige mensen willen graag een raspoesje maar vinden 500 euro en meer gewoonweg teveel en dat wil niet zeggen dat ze er dan niet voor kunnen zorgen , met onze straatkittens die hier binnengesmeten worden zijn we ook zeer selectief in het plaatsen , niet iedereen heeft goede bedoelingen ... we vragen voor elk poesje een adoptieprijs , contract , verplichte castratie/sterilisatie .
In mijn blog stond enkel de situatie van de Britjes , de rest doet er niet toe , als ik het mijne er maar van weet , en dan zijn er mensen die je afschieten .... net doen of ik een idioot ben ( tja die zijn er waarschijnlijk wel ) en van niks op de hoogte ben...
Ik wil geen showkatjes , dat boeit me niet , naar mijn mening is dat alleen maar stress voor die poesjes , wat een ander doet , daar bemoei ik me niet mee ... belangrijk is dat ze in goede gezondheid zijn en het leuke huispoesjes kunnen worden .
Je wil niet weten wat ik hier allemaal binnenkrijg , evengoed ook  raspoezen .... soms erbarmelijk ...
Iedereen vindt maar dat raspoezen op vanalles en nog wat moeten getest worden ... maar straatpoesjes ... daar trekt niemand zich een lor van aan ... dumpen is de leuze ... sinds 1 juni zijn er alleen hier 200 binnengekomen , vandaag zal ik het 175ste poesje plaatsen ... en ze blijven maar komen ...

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#37 Geplaatst 03 december 2009 - 08:32

Greet zei:

Bedankt Pietje ,
Heb het verhaal van de blog gesmeten uit puur colére , heb er al spijt van ...

naar mijn gedacht moet ge als beginnende cattery kritiek kunnen verdragen en luisteren naar cattery's die al iets langer bezig zijn.
als er hier verschillende cattery's zijn die al aan de foto's va nde katten zien dat er iets mis is wilt dat toch al iets zeggen.
en over het feit of we wel zeker zijn of het katten zijn die herplaatst zijn geworden en waar er 1 mischien wel 2 zwanger van waren ... dat stond wel duidelijk genoeg in het tekstje op de site (ook het gedeelte van de dode kittens)

en pietje toevallig niet stiekem aan het hopen op ene date met greet???? :d

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 03 december 2009 - 09:01

Greet zei:

Britjes komen van erkende cattery , echtscheiding , man moet verhuizen , en britjes meenemen , vlug een huisje zoeken , ééntje gevonden met veel werk aan , de omstandigheden waar voor de poezen daar niet goed ,man moet hele dagen gaan werken , poesjes en kater zaten samen , niet meer plaats daar , man beseft dat hij geen tijd meer heeft voor poezen , kan niet meer voor ze zorgen , niks meer opvolgen ,dit verhaal komt aan mijn oren , rits naar ginder , poezen onder stress , geld op tafel gesmeten enkele poezen meegenomen , nog 2x naar ginder om de andere te gaan halen (telkens 400km over en weer) poezen hier ondergebracht , ééntje miskraam gehad ( uiteraard door de stress , maar ben zeer blij dat ik ze meegenomen heb) , tot rust laten komen , zijn schatten van katten , later naar DA op controle , op alles en nog wat laten testen , ééntje overleden (hartafwijking) , ééntje herplaatst (kwam niet goed overeen met de andere) poesjes zitten hier lekker nu ... wat is er dan mis met af een toe een nestje , sommige mensen willen graag een raspoesje maar vinden 500 euro en meer gewoonweg teveel en dat wil niet zeggen dat ze er dan niet voor kunnen zorgen , met onze straatkittens die hier binnengesmeten worden zijn we ook zeer selectief in het plaatsen , niet iedereen heeft goede bedoelingen ... we vragen voor elk poesje een adoptieprijs , contract , verplichte castratie/sterilisatie .
In mijn blog stond enkel de situatie van de Britjes , de rest doet er niet toe , als ik het mijne er maar van weet , en dan zijn er mensen die je afschieten .... net doen of ik een idioot ben ( tja die zijn er waarschijnlijk wel ) en van niks op de hoogte ben...
Ik wil geen showkatjes , dat boeit me niet , naar mijn mening is dat alleen maar stress voor die poesjes , wat een ander doet , daar bemoei ik me niet mee ... belangrijk is dat ze in goede gezondheid zijn en het leuke huispoesjes kunnen worden .
Je wil niet weten wat ik hier allemaal binnenkrijg , evengoed ook raspoezen .... soms erbarmelijk ...
Iedereen vindt maar dat raspoezen op vanalles en nog wat moeten getest worden ... maar straatpoesjes ... daar trekt niemand zich een lor van aan ... dumpen is de leuze ... sinds 1 juni zijn er alleen hier 200 binnengekomen , vandaag zal ik het 175ste poesje plaatsen ... en ze blijven maar komen ...

En op basis van dit verhaal blijf ik bij mijn mening: katten die uit een dergelijke situatie komen en die al zoveel stress hebben moeten verwerken, die verdienen rust, en daar hoeft mijn inziens niet meer mee gefokt te worden. Gun ze gewoon een rustig leventje als castraat, daar zullen ze je veel dankbaarder voor zijn. Als je toch eens een nestje wil fokken, kies dan ergens zorgvuldig een fokkatje uit dat niet een dergelijke voorgeschiedenis heeft. Ik denk dat de britjes die je uit die cattery hebt meegenomen, al genoeg hebben meegemaakt. Want ik weet niet of je beseft dat nestjes fokken ook sowieso stress met zich meebrengt: stress voor de aanstaande moeder en stress voor heel de groep katten waarin de zwangere poes leeft.

Ik veroordeel jou niet, maar ik wil alleen maar zeggen: denk er nog eens over na en laat jouw idee van "leuk! een nestje!" niet primeren op de katjes. Zij vragen er zelf niet om om een nestje te krijgen. Vergeet dat nooit. ;)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 03 december 2009 - 09:05

Pietje zei:

wat is een dergelijke cattery , niemand weet waar de poezen vandaan komen maar de cattery word wel al afgebroken :louche:

Uit het verhaal van Greet zelf blijkt dat de katten in die cattery niet in optimale omstandigheden leefden. Gezien alles wat de katjes alleen al aan stress hebben meegemaakt van de cattery uit, lijkt het me beter als ze een rustig luilekker bestaan als castraatjes hebben ipv nu nog eens voor nestjes te gaan moeten zorgen. Dat is al wat ik daarmee wou zeggen en verder niks.

Bewerkt door Karolientje, 03 december 2009 - 09:17.

Geplaatste afbeelding

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#40 Geplaatst 03 december 2009 - 09:15

hé iedereen moet inderdaad kritiek kunnen verdragen , opbouwende indien mogelijk ,
maar soms is het meer gal spuien en daar kan ik niet goed tegen ,
ik denk dat die poezels bij Greet in goede handen zijn zelfs al zijn ze niet expo ,
misschien kunnen we later nog eens fotos zien als ze beter in hun sas zijn ,

wat die date betreft , denk niet dat mijn ventje er mee accoord zou zijn :x

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#41 Geplaatst 03 december 2009 - 09:32

Oeps , geen date dus :misselijk:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 03 december 2009 - 10:33

Greet zei:

ééntje overleden (hartafwijking)
Iedereen vindt maar dat raspoezen op vanalles en nog wat moeten getest worden ... maar straatpoesjes ... daar trekt niemand zich een lor van aan ... dumpen is de leuze

Waarschijnlijk is het katje dus overleden aan HCM... Daarom moet er wel getest worden. Dus zou ik je andere Britjes ook maar laten testen, wie weet vallen die ook één voor één dood door deze enge ziekte.
Dat niemand zich iets aantrekt is absoluut niet waar, ook hier zit een HTK'tje dat we van straat geplukt hebben. En verschillende van onze buren hebben ook verwaarloosde katjes van straat geplukt en die leven nu lekker gelukkig binnen.
Je hebt ook mensen die raskatjes op den duur beu zijn en dumpen, dus dat gebeurt niet alleen met straatkatjes.

Ik vind het werk dat je doet geweldig, maar je moet ook de mening van de mensen op dit forum begrijpen.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#43 Geplaatst 03 december 2009 - 10:52

Karolientje zei:

Uit het verhaal van Greet zelf blijkt dat de katten in die cattery niet in optimale omstandigheden leefden. Gezien alles wat de katjes alleen al aan stress hebben meegemaakt van de cattery uit, lijkt het me beter als ze een rustig luilekker bestaan als castraatjes hebben ipv nu nog eens voor nestjes te gaan moeten zorgen. Dat is al wat ik daarmee wou zeggen en verder niks.

Ik wil er niet te veel woorden aan vuil maken en dat moet ook niet aangezien Karolientje mijn gedachten al heeft neergepend ;)

Verder kan showen mij ook niet veel schelen, maar ook een lieve knuffelige schootkat-brit kan sterven aan een hartziekte. En dat is even pijnlijk voor de nieuwe eigenaar hoor!
Het feit dat je nog niet eens weet hebt van het belang van deze testen zegt voor mij genoeg.
Hcm en hartfalen is niet iets dat je minimaliseert als je echt een hart voor dieren hebt en zeker als de katten uit een dubieuze omstandigheden zijn weggehaald zou ik vooral erg secuur gaan testen. Maar om heel eerlijk te zijn zou ik met dieren met zulke achtergrond nooit fokken. Maar we hebben elk onze eigen standaards natuurlijk en voor sommige mensen zijn die standaards blijkbaar rekbaar.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#44 Geplaatst 03 december 2009 - 11:09

Greet zei:

sommige mensen willen graag een raspoesje maar vinden 500 euro en meer gewoonweg teveel en dat wil niet zeggen dat ze er dan niet voor kunnen zorgen

Heb je enig idee waar dat bedrag vandaan komt? Een goede fokker vraagt dit bedrag in een poging om uit de kosten te komen, en meer ook niet.
Als jij ze goedkoper kan aanbieden wilt dat zeggen dat je noodzakelijke dingen weglaat.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 03 december 2009 - 11:14

Greet zei:

sinds 1 juni zijn er alleen hier 200 binnengekomen , vandaag zal ik het 175ste poesje plaatsen ... en ze blijven maar komen ...

Waarom wil je er dan nog meer fokken??