Spring naar inhoud

- - - - -

mag dit zomaar wel?

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#76 Geplaatst 03 december 2009 - 19:42

héhé , de modder blijft hier maar lekker rondvliegen pfffff ,
Greet een goede raad , neem eens contact met kwekers van britjes en vraag waarom ze je afraden om jouw poezels te fokken , kleur , type , ogen en de rest ,
wat de stress betreft , die beestjes zijn bij jou binnen 6 maand volledig ontstresst denk ik , ze komen inderdaad uit een stresserende situatie maar dat kan best in orde komen , hoe oud zijn de poezen eigenlijk ? als het overleden poesje inderdaad aan hcm is gestorven zie dan eens wie de ouders zijn , laat ze gewoon alle testen op hcm , pkd , en de courante ziektes , daarna zie je wel met wie en hoe je verder gaat ,
aan de ks'rs die hier dit topic volgen , geef eens wat meer raad en minder kritiek ,
dat zal Greet veel verder helpen ,

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 03 december 2009 - 19:45

Pietje zei:

Greet een goede raad , neem eens contact met kwekers van britjes en vraag waarom ze je afraden om jouw poezels te fokken , kleur , type , ogen en de rest ,
wat de stress betreft , die beestjes zijn bij jou binnen 6 maand volledig ontstresst denk ik , ze komen inderdaad uit een stresserende situatie maar dat kan best in orde komen , hoe oud zijn de poezen eigenlijk ? als het overleden poesje inderdaad aan hcm is gestorven zie dan eens wie de ouders zijn , laat ze gewoon alle testen op hcm , pkd , en de courante ziektes , daarna zie je wel met wie en hoe je verder gaat ,
aan de ks'rs die hier dit topic volgen , geef eens wat meer raad en minder kritiek ,

jouw raad is exact hetzelfe als de raad die de meeste hier geven pietje.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#78 Geplaatst 03 december 2009 - 19:48

twinsisterjoyce zei:

jouw raad is exact hetzelfe als de raad die de meeste hier geven pietje.

Inderdaad! Behalve het feit dat ik nog altijd niet met katten zou fokken met een dergelijke achtergrond. Gewoon al omdat bij mij het belang van de kat voor gaat op dat van een nestje. En verder zie ik hier ook helemaal nergens modder vliegen. Maar wie wind zaait, die zal ook meestal storm oogsten zeggen ze altijd. Dus als je de mensen geen aanleiding geeft om zich vragen te stellen bij je manier van handelen, en niet zelf telkens agressief uit de hoek komt met scheldwoorden en dergelijke, dan zul je ook meteen op een heel andere manier benaderd worden. Het is maar wat je er zelf van maakt! :)

Geplaatste afbeelding

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#79 Geplaatst 03 december 2009 - 20:01

die dergelijke achtergrond is het gevolg van een echtscheiding , daarom zijn de poezen nog niet van slechte afkomst , misschien hebben sommige ks'ers er ook wel eentje uit die cattery die trouwens erkend was volgens Greet ,
weet niet of het mag maar als je der zin in hebt laat eens weten van welke cattery je poezen komen Greet , zal misschien heel wat mensen geruststellen , of juist niet ,

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#80 Geplaatst 03 december 2009 - 20:04

Ik had het ook niet over de achtergrond als zijnde de cattery waar ze vandaan komen (al zou het inderdaad waarschijnlijk wel helpen als bvb de andere brittenfokkers op het forum op zn minst zouden mogen weten over welke cattery het gaat), maar gewoon over het feit dat ik persoonlijk vind dat de diertjes al genoeg hebben meegemaakt en dat ze eigenlijk gewoon rust verdienen. Iets wat ik al heel de tijd blijf herhalen. Katten die een tijdlang veel stress hebben gehad, die een tijdlang (door wat voor omstandigheden dan ook) niet de verzorging hebben gekregen die ze eigenlijk nodig hebben, daar blijft áltijd iets van hangen en ik vind gewoon dat je het zulke diertjes niet moet aandoen om daar dan nog eens nestjes mee te gaan fokken.

Bewerkt door Karolientje, 03 december 2009 - 20:10.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 03 december 2009 - 20:29

Pietje zei:

Fokkers is de term....

Bewerkt door Jess, 03 december 2009 - 20:30.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#82 Geplaatst 03 december 2009 - 20:35

Pietje zei:

Greet een goede raad , neem eens contact met kwekers van britjes en vraag waarom ze je afraden om jouw poezels te fokken , kleur , type , ogen en de rest , ,

Volgens mij hebben er hier al een paar FOKKERS van britjes gereageerd...

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#83 Geplaatst 03 december 2009 - 20:36

Pietje zei:

De poesjes zijn 2 , 3 en 4 jaar , de kater is 3 jaar . Ze zijn allen op alles al getest , heb anderhalve maand geleden al contact gehad met een kweker , die zei me toch zeker te wachten tot januari , alle stambomen zijn nagekeken en dat bleek allemaal in orde , ook de testen bleken oke , heb er veiligheidshalve opnieuw laten doen ... , die heeft zirco toen niet gezien , maar ben naar zijn stamboom gaan kijken en er staat chocolat op , heb geprobeerd hen te bereiken want vergissingen gebeuren wel meer ... , tot hiertoe geen gehoor ... Voor hem zouden we in de toekomst op zoek gaan naar een geschikt poesje , hij is nog maar 6 maand .
Gucci was maar 1 jaartje oud , ze zouden haar stamboom nasturen , heb hem niet toegekregen ... hebben autopsie laten doen , eerst vonden ze niets , verder zoeken dus , 3 weken later kreeg ik te horen dat het hartfalen was ...

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#84 Geplaatst 03 december 2009 - 20:43

Weet de naam van die cattery niet meer , hij heeft het wel gezegd toen , maar had toen alleen oog voor de poezen daar ... volgens mij was die toen gelegen in Mechelen , heb toen ook zijn erkenningsnummer gezien ,ze hebben dat maar één jaar gedaan .

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 03 december 2009 - 20:46

Greet zei:

De poesjes zijn 2 , 3 en 4 jaar , de kater is 3 jaar . Ze zijn allen op alles al getest , heb anderhalve maand geleden al contact gehad met een kweker , die zei me toch zeker te wachten tot januari , alle stambomen zijn nagekeken en dat bleek allemaal in orde , ook de testen bleken oke , heb er veiligheidshalve opnieuw laten doen ... , die heeft zirco toen niet gezien , maar ben naar zijn stamboom gaan kijken en er staat chocolat op , heb geprobeerd hen te bereiken want vergissingen gebeuren wel meer ... , tot hiertoe geen gehoor ... Voor hem zouden we in de toekomst op zoek gaan naar een geschikt poesje , hij is nog maar 6 maand .
Gucci was maar 1 jaartje oud , ze zouden haar stamboom nasturen , heb hem niet toegekregen ... hebben autopsie laten doen , eerst vonden ze niets , verder zoeken dus , 3 weken later kreeg ik te horen dat het hartfalen was ...

:trance: :evil: :trance:
Geplaatste afbeelding

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#86 Geplaatst 03 december 2009 - 20:49

Wat nu weer !!!!

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#87 Geplaatst 03 december 2009 - 21:32

Jess zei:

:trance: :evil: :trance:
euh jess... ik weet wel dat je je geen kweker wil laten noemen maar leg nou niet op alle slakken zout he.

Geplaatste afbeelding

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#88 Geplaatst 03 december 2009 - 21:52

Als je de naam van de cattery niet meer weet kun je die toch even opzoeken want die staat toch op hun stamboom.
Onze chubby heet bijvoorbeeld ' Kiko Lovely Angels' en Lovely Angels is dan de cattery naam...

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#89 Geplaatst 03 december 2009 - 21:56

Pietje zei:

jij kent de afkomst van die poezen niet ,zij misschien wel ,
toen je begon te fokken kende je dan alles over de lijnen en de afkomst van je eerste katten ??? super dan :x

@ pietje ik weet naar waar jij het vandaan haalt maar ik fok niet met mijn katten :) is nogal moeilijk met een gecastreerde brit en een pixie bob die volgende week gesteriliseerd wordt.
het zou tevens een prachtige combinatie worden een brit met een korte staart en poly tenen ;) ;) :LOL: :LOL:

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#90 Geplaatst 03 december 2009 - 21:57

BlackRose zei:

Welke raad? Het feit dat uw kater een cinnamon is en geen chocolate. Dat het echt niet goed zou zijn om te fokken met de kattinnen omwille van de ogen. Ik heb hier ook niet veel ervaring mee, maar als fokkers het zeggen...

Op de stamboom staat chocolate , de vader is chocolate , de moeder fawn .
De grootouders cinnamon en lilac , cinnamon en cinnamon .
De overgrootouders , cream point en cinnamon , fawn en chocolat , cream point en cinnamon , fawn en zwart-wit .
Is het een chocolate of staat er een fout op de stamboom ?