Spring naar inhoud

- - - - -

mag dit zomaar wel?

• Log in om te reageren
106 reacties op dit onderwerp
Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#91 Geplaatst 03 december 2009 - 21:59

turbojeng zei:

Als je de naam van de cattery niet meer weet kun je die toch even opzoeken want die staat toch op hun stamboom.
Onze chubby heet bijvoorbeeld ' Kiko Lovely Angels' en Lovely Angels is dan de cattery naam...

Ik dacht de naam van de cattery waar ik ze gekocht had ....

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#92 Geplaatst 03 december 2009 - 22:00

sorry Jess maar kweken vind ik nog altijd mooier staan dan FOKKEN , en het resultaat blijft hetzelfde , kittens ,

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#93 Geplaatst 03 december 2009 - 22:04

Greet zei:

idd dat is de naam van de cattery waar ze vandaan komen dus die cattery die maar een jaar bestaan heeft in mechelen :d

anders moet je gewoon eens de volledig naam posten van de poezels.
dan help je ook al heel wat verwarring voorkomen.
bv onze brit is kiko van lovely angels
en de pixiebob dio van catsheavens

Bewerkt door turbojeng, 03 december 2009 - 22:05.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#94 Geplaatst 03 december 2009 - 22:04

Pietje zei:

sorry Jess maar kweken vind ik nog altijd mooier staan dan FOKKEN , en het resultaat blijft hetzelfde , kittens ,

Als we daar dan toch moeilijk over willen doen - taalkundig correct is het zo:

Kweken wordt alleen van gewassen, kleinere dieren (vissen, vlinders, oesters) of van onstoffelijke zaken gezegd (dat kweekt haat).

Fokken wordt alleen van vee of andere huisdieren gezegd.

Dus nee, 'kweken' is niet correct als het over katten gaat! ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#95 Geplaatst 03 december 2009 - 22:11

de la vallee du lys ( lilac creme)
du vinclaer ( lilac point)
della casa di russo (cream)
house of brits (golden tabby mackerel)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#96 Geplaatst 03 december 2009 - 22:14

Greet zei:

Omdat ik straatkatjes opvang , mag Ik dus niet fokken ?????
Doen jullie dus ook !! Behalve straatkatjes opvangen dus ...

Wij fokken inderdaad ook !! Maar fokken doen we om een ras te verbeteren en niet enkel te vermeerderen. Er zijn heus britten genoeg hoor !! Er hoeft niet zo geknoeid te worden met het schitterende ras brits korthaar...
Combinaties die fokkers maken zijn doelbewust en gericht op het voorkomen van erfelijke aandoeningen, afwijkingen en ook schoonheid.
Alleen degene die het meest aan de standaard voldoen en bovendien kerngezond zijn (ook genetisch) gaan in de fok verder.
Geknoei kunnen wij als fokker nooit goedkeuren. Fokken op de juiste manier kost nu eenmaal handenvol geld ! Juiste combinaties vinden, testen, vaccineren, ...hoort daar bij. Het is een hobby, een passie !! Dan is het ook onmogelijk om de kittens aan lage prijzen te laten vertrekken, anders houdt je het niet vol als fokker.

Als mensen voor een zuiver raskitten met garantie geen bedrag willen/kunnen voor neertellen of de moeite willen nemen om daarvoor te sparen, dan raden wij een htk 'tje aan ! Daar zitten de opvangs/asiels,...vol van !! Of we raden hen een kitten aan dat niet show-fokgeschikt is dat dan met fokverbod iets goedkoper kan vertrekken. (wel getest en gezond, maar net niet goed genoeg om een nestje mee te krijgen)  Zo'n kittens zitten ook soms in de beste combinaties. Maar bij foute combinatie (zeker oogkleur) zitten alle kittens fout qua rasstandaard. Met wat ben je dan bezig ? Enkel met de vermeerdering !!!
Laat het fokken van raskatten toch over aan kenners of aan mensen die bereid zijn te luisteren naar die kenners en het ras willen bewaren in al zijn schoonheid en gezondheid !
Of moeten de asiels straks ook vol gaan zitten met 'mislukte' raskatten ??
(klinkt oneerbiedig, maar ik ben eigenlijk gewoon kwaad om zoiets !)

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#97 Geplaatst 03 december 2009 - 22:23

Greet zei:

aangezien ze nog maar een jaar hmmmm fokken , zullen de poezen die je gekocht hebt niet de naam dragen van de cattery , maar hun catterynaam staat wel op hun stamboom , op die manier kan je dan de afkomst van je 3 poezen en kater achterhalen , en de britjesliefhebbers hier kunnen je daar bij helpen , als ze willen natuurlijk , maar dat denk ik wel , :louche: ,

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#98 Geplaatst 03 december 2009 - 22:25

oups was niet snel genoeg

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#99 Geplaatst 03 december 2009 - 22:25

Pietje zei:

aangezien ze nog maar een jaar hmmmm fokken , zullen de poezen die je gekocht hebt niet de naam dragen van de cattery , maar hun catterynaam staat wel op hun stamboom , op die manier kan je dan de afkomst van je 3 poezen en kater achterhalen , en de britjesliefhebbers hier kunnen je daar bij helpen , als ze willen natuurlijk , maar dat denk ik wel , :louche: ,

Neen het zijn geen kittens van die cattery ...

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#100 Geplaatst 03 december 2009 - 22:27

Karolientje zei:

Als we daar dan toch moeilijk over willen doen - taalkundig correct is het zo:

Kweken wordt alleen van gewassen, kleinere dieren (vissen, vlinders, oesters) of van onstoffelijke zaken gezegd (dat kweekt haat).

Fokken wordt alleen van vee of andere huisdieren gezegd.

Dus nee, 'kweken' is niet correct als het over katten gaat! ;)
wou er niet moeilijk over doen maar vind kweken nog steeds mooier dan fokken

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#101 Geplaatst 03 december 2009 - 22:27

Geen idee of het dan fout op de stamboom staat. Een fokker zal je daar meer mee kunnen helpen als hij de kater echt ziet. Maar kun je dat ook niet laten testen? Ik ken iemand waarvan ik dacht dat ze laten testen hebben welke kleur de kat had. Om zekerheid te hebben, het was een lilac kitten en om uit te sluiten dat het fawn was. Maar soit, dat weet ik niet zeker natuurlijk hoe dat gaat.

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#102 Geplaatst 03 december 2009 - 22:32

héhé Greet we hebben de tijd om een date te maken , ze zijn alle bezig om de herkomst van je poezels op te zoeken :d

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#103 Geplaatst 03 december 2009 - 22:34

BlackRose zei:

Geen idee of het dan fout op de stamboom staat. Een fokker zal je daar meer mee kunnen helpen als hij de kater echt ziet. Maar kun je dat ook niet laten testen? Ik ken iemand waarvan ik dacht dat ze laten testen hebben welke kleur de kat had. Om zekerheid te hebben, het was een lilac kitten en om uit te sluiten dat het fawn was. Maar soit, dat weet ik niet zeker natuurlijk hoe dat gaat.

ja , heb ik ook gehoord , schijnt dat je de exacte kleur van een kat kan laten bepalen per adn ,

Guest_Greet_*
Guest_Greet_*

#104 Geplaatst 03 december 2009 - 22:36

Ja , ben benieuwd wat er uit de bus komt !

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#105 Geplaatst 04 december 2009 - 19:27

Pietje zei:

Kweken doe je nochtans met plantjes.