Spring naar inhoud

- - - - -

apple ipod en slechte garantie

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 01 december 2009 - 20:36

hallo
ff het hele verhaal schetsen.
ongeveer 3 jaar geleden kocht ik me een apple ipod 80gig.(omdat ik een echte muziek gek ben en graag alle stijlen bij heb)
toen ik in eindhoven naar een optreden ging was ik vergeten dat mijn ipod nog in het handschoenen kastje stak.(al de rest zoals gps,cd's en mil materiaal had ik veilig in de koffer gestoken)
toch vond een of andere kl :censored: te junk het nodig om mijn hele auto te bekrassen en mijn ruit in te slaan en dus mijne hele auto te doorzoeken en mijne ipod mee te pikken. we hadden een getuige die de junk nog zag weg rijden en hadden dus zijn nr plaat. wij naar de politie die kende de dader wel maar ze konden er niks aan doen??????? :catscratchhead
dus ik met mijn auto van een jaar oud door een regelrechte stormbui naar huis resultaat verknoeide binnenbekleding. :louche:
maar ik dan toch maar ondanks alle frustratie besloten om een nieuwe ipod 80gig te halen. ik heb hem enkel gebruikt om muziek te spelen in de auto of als ik lang onderweg was met de trein dus geen gekke dingen om de ipod kapot te krijgen. nu 1,5 maand voor dat de garantie om is gaat hij kapot.hij is dus 1jaar en 10,5maand.

MAAR nu komt de catch ik vol frustratie naar de winkel (mediamarkt) om te melden dat mijn ipod na 1jaar en 10,5 maand kapot is.
wat krijg ik als uitleg 'sorry mijnheer kunnen we niks meer aan doen APPLE geeft maar 1 jaar garantie...
wat ik u wel kan aanraden is een apple iphone te nemen die werkt niet met harde schijf en zijn dus slijtvaster????(kost wel 500€) :trance:
ik zeg daarop ja maar europese wetgeving zegt wettelijk 2 jaar.
krijg ik als antw aja dat klopt maar dan moet ge met de ipod terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. dus ik naar die bewuste mediamarkt wat krijg ik daar als antwoord oh dat klopt niet daar weten wij niks vanaf????
en vandaag lees ik in de advertentie van mediamarkt 2jaar garatie op apple???? :evil: :evil:

ik wordt er stillekes aan gek van ik geef op 3jaar 2x280€ uit aan apple en ipod en krijg maar 1 jaar garantie op die dingen.het voelt echt aan alsof ik voor een 2de keer beroofd wordt alleen nu niet door ene junk maar door ene multinational die verslaafd is aan geld blijkbaar :misselijk: :misselijk:

dus ja morgen maar eens naar het hoofd bureau van mediamarkt bellen kijken wat zij me weer gaan wijsmaken zal waarschijnlijk weer 1uur aan de telefoon moeten hangen eer er iemand aan de lijn komt lang leve wacht deuntjes :misselijk:

voor de gene die het gelezen hebben sorry voor dit epistel maar de frustratie zit redelijk hoog momenteel

sorry dit bericht heb ik TURBOJENG getypt onder de vrouw hare account....

Bewerkt door dafne, 01 december 2009 - 20:40.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 01 december 2009 - 20:52

Normaal gezien moet je voor Apple Ipod rechtstreeks contact opnemen met Apple zelf. Joris heeft hier ook zo eens serieus gesukkeld met
zijn eerste I-pod. Ik denk dat die zelfs twee keer vervangen is. Ik weet wel niet meer hoe lang de garantie geldig was. Kijk hier eens: https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do
en kijk nog eens wat op die site rond want er zijn een heleboel tips om een "dode" ipod terug levend te maken :thumb: . En anders moet je eens googelen op het probleem dat je hebt. Apple - Ondersteuning - iPod: Assistent voor probleemoplossing

Succes,
Joloka

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 01 december 2009 - 20:52

zeer simpel: mediamarkt is verplicht de ipod te herstellen op hun kosten. wettelijke garantie van 2jaar mag niet ingeperkt worden. (die moet de eindverkoper bieden, mediamarkt dus)
dus ja, blijven doordringen en echt elke dag soms 2 a 3 keer bellen, mailen noem maar op, aangetekend schrijven. veeeeel druk op zetten en dreigen..

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#4 Geplaatst 01 december 2009 - 21:02

Joloka zei:

Normaal gezien moet je voor Apple Ipod rechtstreeks contact opnemen met Apple zelf. Joris heeft hier ook zo eens serieus gesukkeld met
zijn eerste I-pod. Ik denk dat die zelfs twee keer vervangen is. Ik weet wel niet meer hoe lang de garantie geldig was. Kijk hier eens: https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do
en kijk nog eens wat op die site rond want er zijn een heleboel tips om een "dode" ipod terug levend te maken :thumb: . En anders moet je eens googelen op het probleem dat je hebt. Apple - Ondersteuning - iPod: Assistent voor probleemoplossing

Succes,
Joloka

thanks voor de info maar ik heb al contact opgenomen met apple zelfs naar apple store geweest en zij weigerde mij gewoon verder te helpen omdat de garantie van 1 jaar verlopen was ze wilden me wel verder helpen als ik 80€ service kosten betaalde????

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 01 december 2009 - 22:21

:o :o :o

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 02 december 2009 - 00:11

Mijn man werkt in carrefour en elk produkt heeft 2 jaar garantie waar het toestel is aangekocht maar hij zal er vrijdag (is in ziekenkas momenteel) eens achter horen voor zekerheid, klopt wel dat apple maar 1 jaar zou geven, maar de winkel waar je het hebt aangekocht moet normaal 2 jaar geven, en zij moeten deze kosten dan betalen ivm opsturen, etc.

ps, hangt er ook vanaf wat er juist aan is, als de fout bij jouw ligt is het iets anders maar das logisch, hou je op te hoogte

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 december 2009 - 00:18

Frances heeft volledig gelijk. De wettelijke garantie is 2 jaar, en dat is dwingend recht, er kan dus niet van afgeweken worden.

Misschien kan je hiermee verder:
Garantie

Bewerkt door Bibie, 02 december 2009 - 00:18.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 02 december 2009 - 11:30

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 02 december 2009 - 14:11

... en daarom dus geen apple voor mij :trance:
ik vind het wel raar dat de politie zei "er niets aan te kunnen doen"

Als ik van jou was geweest had ik het daar AB-SO-LUUT niet bij gelaten, al moet je klacht indienen en procederen, kan me ni bommen. Ik vind het niet kunnen dat mensen hiermee weggeraken!! :censored:

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 03 december 2009 - 14:20

@ Dier: de dief in kwestie was een junk die gekend was bij het gerecht maar weet je wat dat is met die "marginalen"? Als ze hem al zouden arresteren zou hij ondertussen de ipod al verpatst hebben voor drugs -> dus geen bewijs én bovendien zou hij omwille van zijn verslaving ook nog voor ontoerekeningsvatbaarheid kunnen pleiten.
en dan nog, zo'n vent leeft waarschijnlijk op straat en heeft dus niets om je IPOD terug te betalen.
De politie weet al dat het een verloren zaak is en doet zich dus geen moeite meer...

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 03 december 2009 - 15:38

dafne zei:

@ Dier: de dief in kwestie was een junk die gekend was bij het gerecht maar weet je wat dat is met die "marginalen"? Als ze hem al zouden arresteren zou hij ondertussen de ipod al verpatst hebben voor drugs -> dus geen bewijs én bovendien zou hij omwille van zijn verslaving ook nog voor ontoerekeningsvatbaarheid kunnen pleiten.
en dan nog, zo'n vent leeft waarschijnlijk op straat en heeft dus niets om je IPOD terug te betalen.
De politie weet al dat het een verloren zaak is en doet zich dus geen moeite meer...

... en zo blijft dat dus duren. Opsluiten die marginalen, allemaal! Klinkt misschien radicaal hé maar how zeg dat mensen daar mee weggeraken vind ik écht erg. Zo voelen de mensen die wél hun best doen om iets van hun leven te maken zich toch niet meer veilig?!

En dan zijn ze dus verbaasd dat sommige mensen "het recht in eigen handen" nemen. Ik zou er in ieder geval geen vrede mee nemen! :censored:

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 03 december 2009 - 18:18

Het is idd zo dat je 2 jaar garantie hebt, dat moeten ze je dus geven!
Ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad met mijn Ipod video 30 GIG, na 2 jaar en 2 maanden (balen!! :o ) begaf die het ook. Toen heb ik ook de klantendienst gebeld, daar zei iemand doodleuk "ja ik neem aan dat je die overal met je meer naartoe nam?" Ik zo "Ja, want daar dient dat ding toch ook voor!?"
Kreeg ik als antwoord dat het wel vaker voorkomt dat die het dan begeeft omdat er een harde schijf inzit en dat "armpje" van die harde schijf komt verkeerd te zitten na veel beweging. Bij een ipod met een flash geheugen had je dat niet. Ik kon die van mij wel laten maken, maar dat kostte heel veel.
En ik zei daar nog bij: "Ja en dan laat ik die maken en na een tijdje heb ik hetzelfde voor ofwa?" Antwoord:"Ja die kans zit er jammergenoeg in ja."

Ik heb toen maar een ipod nano gekocht met een flash geheugen, die doet het na 3 jaar nog altijd perfect. Intussen ook een Iphone via het werk gekregen en die werkt ook perfect. Maar iets met een harde schijf erin moet ik dus nooit meer hebben op dat vlak. Raad ik ook niemand aan.

Vond dat Apple daar toch wel een steek heeft laten vallen. En ik ben zelfs een echte applefan! :LOL: (nog steeds moet ik toegeven want na dit voorval nooit meer een probleem gehad)
Geplaatste afbeelding

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#13 Geplaatst 03 december 2009 - 18:21

Kims zei:

Het is idd zo dat je 2 jaar garantie hebt, dat moeten ze je dus geven!
Ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad met mijn Ipod video 30 GIG, na 2 jaar en 2 maanden (balen!! :o ) begaf die het ook. Toen heb ik ook de klantendienst gebeld, daar zei iemand doodleuk "ja ik neem aan dat je die overal met je meer naartoe nam?" Ik zo "Ja, want daar dient dat ding toch ook voor!?"
Kreeg ik als antwoord dat het wel vaker voorkomt dat die het dan begeeft omdat er een harde schijf inzit en dat "armpje" van die harde schijf komt verkeerd te zitten na veel beweging. Bij een ipod met een flash geheugen had je dat niet. Ik kon die van mij wel laten maken, maar dat kostte heel veel.
En ik zei daar nog bij: "Ja en dan laat ik die maken en na een tijdje heb ik hetzelfde voor ofwa?" Antwoord:"Ja die kans zit er jammergenoeg in ja."

Ik heb toen maar een ipod nano gekocht met een flash geheugen, die doet het na 3 jaar nog altijd perfect. Intussen ook een Iphone via het werk gekregen en die werkt ook perfect. Maar iets met een harde schijf erin moet ik dus nooit meer hebben op dat vlak. Raad ik ook niemand aan.

Vond dat Apple daar toch wel een steek heeft laten vallen. En ik ben zelfs een echte applefan! :LOL: (nog steeds moet ik toegeven want na dit voorval nooit meer een probleem gehad)

dit is inderdaad ook de uitleg die ik kreeg en idd ben ik ook aan het twijfelen om me een nano te halen

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#14 Geplaatst 03 december 2009 - 18:31

Dier zei:

... en zo blijft dat dus duren. Opsluiten die marginalen, allemaal! Klinkt misschien radicaal hé maar how zeg dat mensen daar mee weggeraken vind ik écht erg. Zo voelen de mensen die wél hun best doen om iets van hun leven te maken zich toch niet meer veilig?!

En dan zijn ze dus verbaasd dat sommige mensen "het recht in eigen handen" nemen. Ik zou er in ieder geval geen vrede mee nemen! :censored:

het is zo, en de misdadigers worden vaak nog harder beschermd dan de slachtoffers!
heb er eens navraag achter gedaan en moest iemand mij willen aanranden mag ik die dus bijna niks doen, anders kan hij mij aanklagen...
De agent in kwastie heeft letterlijk gezegd dat ik me mag verdedigen met een opgerolde krant ofzo :censored: :censored:
ons strafsysteem zit echt ongelooflijk slecht inéén!

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 03 december 2009 - 21:02

...en dan zijn ze dus verbaasd dat mensen beginnen moorden.
Ik geef het op een blaadje dat als een man verkeerdelijk aan mijn lijf zit dat hij het niet overleeft, en dan durf ik nog wedden dat IK achter tralies beland.

Sjans dan dat er zo weinig gevangenissen zijn zeker? :censored: