Spring naar inhoud

- - - - -

Grietje en haar eerste vlooienaanval!

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#1 Geplaatst 02 december 2009 - 16:13

Hey iedereen, Ik heb grietje gekregen in begin van september, toen was ze 6 weken oud. Ik weet het op dat moment blijf je dan beter bij de mama, maar ze liep gewoon rond de dolen op een terrein waar bussen stonden en de eigenaars van dat bedrijf wilde de kat een goede thuis geven.

Dat heeft ze normaal ook bij ons thuis. Ik ben echt al super gehecht aan haar, maar een paar dagen geleden heb ik ontdekt dat Grietje vlooien heeft. (Die had ze niet van in begin want de dierenarts zei dat alles in orde was en inentingen heeft ze ook al gehad). Buiten die vlooien op haar, ben ik ook al gebeten op mijn benen door beestjes (en amaai dat jeukt)

Nu ik ben gaan zoeken overal op het internet (ik wou haar zo snel mogelijk verlossen van die vlooien want ze werd echt lastig) hoe ik haar daarmee kon helpen en naar de apotheker gegaan en daar hebben ze mij Frontline spray meegegeven. 'k heb dat op haar gespoten, haar in een kleine ruimte laten rondlopen terwijl ik grondig mijn huis stofzuigde en heb regelmatig haar haar gekamd met zo een vlooienkam. In begin waren de vlooien levend, op het einde waren ze dood. Het enige wat ik nu nog uit haar pels krijg zijn van die zwarte puntjes. Vlooien ben ik gisterenavond en vandaag niet meer tegengekomen. Ze krapt ook amper meer... dus ik denk dat in dat opzicht het wel redelijk geslaagd moet zijn...

Maar grietje gaat niet buiten... alle ja ze gaat buiten tot op het terras waar de vuilnisbak staat en het gras begint. Verder gaat ze niet... dus ze moet van ergens die vlooien gehaald hebben, maar waar ????

Nu is er nog een bijkomstig probleem. Mijn ouders (eigenaars van het huis) + mijn vriendje willen niet dat ze in huis rondloopt zolang er nog gevaar is voor dadelijk terug vlooien te krijgen. Dus ze loopt nu rond in een beperkte ruimte, dat veel te klein is voor haar. (Ik krijg er hartzeer van als ik het zie)

Ik vraag mij nu volgende af. Ik heb frontline op haar gedaan. Ik heb mijn huis ook behandeld met vlooienproduct dingen en ze hebben mij in de apotheker zo een spul gegeven dat ik moet aanzetten gedurende vier uur en dat ik dan mijn huis een uur moet verluchten (grietje natuurlijk ergens anders onderbrengen op dat moment) en dat dan alle vlooien en eitjes en dergelijke dood zouden zijn (of dat werkt dat weet ik niet)

Maar na de behandeling met frontline mag ze dan terug gans in huis rondlopen of gaan de vlooien terug in haar springen en daar verder blijven verderkweken of zouden die vlooien als ze dan nog in haar springen dan toch doodgaan? En kan het dus helemaal geen kwaad dat ze weer in de living en dergelijke rondloopt?

Een beetje raad alstublieft want ik wil mijn grietje terug gelukkig zien zonder beestjes en ik wil ook niet meer gebeten worden door die beestjes.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 02 december 2009 - 16:33

Als je je hele huis ook behandelt hebt met anti-vlooienmiddel zou ze normaal gezien gewoon terug in huis mogen rondlopen hoor ;)
Toulouse is hier ook binnengekomen met ontzettend veel vlooien, die is ze met de frontline spray volledig kwijtgeraakt en sindsdien geen vlooien meer gehad.
Vlooien kan je zelf binnenbrengen als je in aanraking met een dier gekomen bent bijvoorbeeld.  1 vlo is genoeg om er snel 1000 te hebben ;)

je kunt ook stofzuigen met een vlooienbandje in de stofzuigerzak, zo gaan alle eitjes of larven die je nog opstofzuigt ook dood in de zak.

Ik zou grietje iig terug vrij in huis laten hoor, denk niet dat er nu nog gevaar is. ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#3 Geplaatst 02 december 2009 - 16:36

Ik stofzuig met zo een speciale (superdure stofzuiger van mijn ma geleend voor't moment) dat op water werkt.   Dus alles komt in een waterreservoir terecht en die wordt dan leeg gemaakt.

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#4 Geplaatst 02 december 2009 - 16:40

Aldhissla en wat met al die zwarte puntjes die ik nog uit haar pelsje haal van tijd tot tijd? Kunnen die geen kwaad?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 02 december 2009 - 16:42

Dat zijn de vlooienuitwerpselen, als je regelmatig met de vlooienkam kamt gaan die ook wel verdwijnen hoor ;)

Het kan in de toekomst ook een indicatie zijn dat ze vlooien zou hebben als je van die zwarte puntjes vindt.  Om zeker te zijn kan je een van die puntjes op een nat stukje keukenpapier leggen, als er dan roodbruin verkleursel op komt zijn het vlooien.  (de kleur komt van het onverteerde bloed)

Geplaatste afbeelding

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#6 Geplaatst 02 december 2009 - 16:49

Ik heb uit haar vacht zo een goh 30-tal vlooien uitgehaald?  Hoe snel planten die dingen zich voort? Om een idee te hebben hoelang ze die al gehad zou hebben om dan te achterhalen van waar ze zouden komen...

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 02 december 2009 - 16:54

Ze zal er wel meer gehad hebben hoor dan de 30 die je gezien hebt!
Waarschijnlijk had ze ze dus al een tijdje, maar eer je echt een vlo ziet in de vacht van je kat moet ze al onder zitten...

Meer info over de cyclus van vlooien vind je hier

Geplaatste afbeelding

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#8 Geplaatst 02 december 2009 - 17:27

Ok.  Dank u voor de snelle reactie :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 02 december 2009 - 18:11

Ik denk dat je heel goed bezig bent :) . Als je zo verder doet ben je binnenkort wel van die vlooien af, je hebt goed gereageerd!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 02 december 2009 - 19:05

Je doet het heel goed hoor. Als er nu nog een vlo leeft en die springt op je kat en bijt haar, dan gaat die ook dood. Dat is dus het positieve van frontline, Stronghold. Ze werken op heel de cyclus. Hier krijgen de katten (ook diegene die niet buiten komen) maandelijks een pipetje stronghold. Nu in de winter ga ik eens proberen om het om de 6 weken te geven. Gewoon regelmatig blijven stofzuigen en dan is alles weg hoor. En laat je katje maar overal komen. Als ze enkel op een bepaalde plaats mag komen en op de andere plaatsen komen er toch nog vlooieneitjes uit dan springen die op jullie in plaats van op haar (en zoals ik hierboven reeds schreef, is zij behandeld dus de vlo gaat dood).

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 02 december 2009 - 19:12

Je kan je poesje preventief maandelijks behandelen met die frontline of stronghold pipetjes, en dan is de kans groter dat ze vlo-vrij zal blijven. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#12 Geplaatst 02 december 2009 - 21:37

Super gewoon.  'k heb dit dadelijk aan mijn vriendje verteld en weet je wat?  Grietje loopt weer rond in huis :) . Zij is blij, ik ben blij dus alles super :)

Nu hopen dat de vlooien wegblijven.  In ieder geval ga ik haar toch blijven controleren hoor.   Thx voor de raad!!  Ik apprecieer het echt! :LOL:

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#13 Geplaatst 03 december 2009 - 09:07

Nog een nieuwkomer hier die raad nodig heeft...
Met die pipetjes,mag ik hem dan gewoon blijven aaien en bij me in bed nemen.
Ik bedoel:is het produkt niet schadelijk voor ons?
:s

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 03 december 2009 - 12:32

sandra25 zei:

Nog een nieuwkomer hier die raad nodig heeft...
Met die pipetjes,mag ik hem dan gewoon blijven aaien en bij me in bed nemen.
Ik bedoel:is het produkt niet schadelijk voor ons?
:s

Het pipetje moet je aanbrengen achteraan in de nek tussen de schouderbladen (dan kunnen de poesjes er niet aan likken). Je mag een half uurtje niet aan dat plekje komen maar daarna is er geen probleem hoor.

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#15 Geplaatst 03 december 2009 - 12:50

nou 30 minuten niet daar aaien is niet voldoende hoor want dan plakt het nog en zit het echt nog aan je handen. je mag de kat gewoon aanhalen als ze een pipetje gehad hebben enkelt niet op dat plekje tenzij je vaak je handen wast....

voor de topic starter je kan de kleine als ze nog steeds veel poepjes heeft ook met speciale shampoo 1 malig wassen is niet fijn maar dan zijn zelfs de poepjes weg