Spring naar inhoud

- - - - -

Grietje en haar eerste vlooienaanval!

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 03 december 2009 - 21:39

sandra25 zei:

Nog een nieuwkomer hier die raad nodig heeft...
Met die pipetjes,mag ik hem dan gewoon blijven aaien en bij me in bed nemen.
Ik bedoel:is het produkt niet schadelijk voor ons?
:s

Je mag haar gerust aaien hoor, maar best niet in haar nek waar je het pipetje deed, en anders zeker goed je handen wassen. Het is nogal een vettig goedje.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#17 Geplaatst 04 december 2009 - 12:56

Ohjeee, ik heb Grietje terug zien krabben gisteren.... en ja hoor ik ben naar mijn vlooienkam gespurt en heb haar 'weer' (ze zal ook zeggen amaai mijn baasje met haar kam altijd) zitten kammer... maar ik heb geen vlo gevonden... wel nog wat van die zwarte puntjes.. maar ze blijft steeds op dezelfde plaats krabben ook al vind ik daar niets ... zou er toch iets kleins nog kunnen rondspringen dat haar geneert, of kan het zijn dat ze zomaar krabt?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#18 Geplaatst 04 december 2009 - 13:01

doe dan eens mijn tip is wel een crime een katje wassen maar dan dood je alles want als er nog steeds vlooien poepjes waren zijn er ook vlooien. was je hele kitten met anti vlooien spul (geen druppel even want dat mag te vaak achter elkaar) behandel nogmaals de ongevel stofzuig daarna alles goed en desnoods nog een keer de omgeving en alles goed zuigen. was alles dekentjes kleedjes of dergelijke van de kleine. goed de keertjes en gaatjes op de vloer en banken en dergelijke. als je ene plaag heb is het een crime om van die rot beestjes af te komen

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#19 Geplaatst 04 december 2009 - 13:22

Britjes ==>  welke shampoo moet ik daar dan voor gebruiken?

Blijft die frontline spray dan nog op haar?  Of gaat het effect daarvan weg door ze te wassen?

Bewerkt door Lalientje, 04 december 2009 - 13:23.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#20 Geplaatst 04 december 2009 - 13:24

je hebt speciale vlooien shampoo tegen vlooitjes. hoe oud is het kitten/kat nu? volgens mij heeft een dierenarts ook wel speciale shampoo. ik ben even de naam kwijt hoe het heet :oops:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 04 december 2009 - 13:25

Je mag ze 2 dagen na de frontline spray niet wassen of nat maken, anders doe je het effect daarvan teniet.
De vlooienpoepjes verdwijnen trouwens niet onmiddellijk mee met de dode vlooien he, de poepjes die er al waren blijven nog hangen maar die raken ze met tijd wel weer kwijt. Ik denk dat je er momenteel van uit mag gaan dat Grietje geen vlooien meer heeft hoor ;) .

Geplaatste afbeelding

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#22 Geplaatst 04 december 2009 - 13:29

britjes zei:

je hebt speciale vlooien shampoo tegen vlooitjes. hoe oud is het kitten/kat nu? volgens mij heeft een dierenarts ook wel speciale shampoo. ik ben even de naam kwijt hoe het heet :oops:

ongeveer een 18-tal weken denk ik
ik ga vanavond met haar eens langs de dierenarts

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#23 Geplaatst 04 december 2009 - 13:34

Aldhissla zei:

Je mag ze 2 dagen na de frontline spray niet wassen of nat maken, anders doe je het effect daarvan teniet.
De vlooienpoepjes verdwijnen trouwens niet onmiddellijk mee met de dode vlooien he, de poepjes die er al waren blijven nog hangen maar die raken ze met tijd wel weer kwijt. Ik denk dat je er momenteel van uit mag gaan dat Grietje geen vlooien meer heeft hoor ;) .

ze vertelde net dat ze weer vlooitjes had gevonden (levend?)...

maar wat je zegt klopt wel 2 dagen na sprayen niet wassen of nat maken maar volgens mij is het al langer geleden dat pipetje of spray.

18 weekjes ok niet zo'n mini meer van 9 weekjes :) . ik zou iig wassen nog proberen

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#24 Geplaatst 04 december 2009 - 13:42

Ik heb nog 1 dood in het bad ( ja daar springt ze graag in als het water weg is) gevonden (geen levende) en zwarte puntjes in haar haar.   Maar vind het gewoon opvallend dat ze altijd op dezelfde plaats blijft krabben...  Maar dus op het moment dat ik  haar zag krabben heb ik op die plaats met de vlooienkam haar proberen te kammen maar dan heb ik er geen gevonden.  

Ik ben al zot van die beestjes... en al dat kuis en waswerk.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 04 december 2009 - 15:47

Het kan zijn dat het plaatsje waar ze krabt een beetje geïrriteerd is, waardoor ze wat jeuk blijft hebben. Dat ze daar blijft krabben, wil dus niet noodzakelijk zeggen dat ze nog vlooien heeft hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 09 december 2009 - 19:18

Ik gebruik enkel en alleen nog stronghold. Gabriël krabte zich kapot van de frontline en de vlooien waren resistent.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#27 Geplaatst 09 december 2009 - 20:52

Ze krabt nog af en toe , maar steeds op dezelfde plaats en 'k ga hout vasthouden, maar heb nog geen nieuwe vlooien gezien....