Spring naar inhoud

- - - - -

Sparen

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#31 Geplaatst 03 december 2009 - 14:08

[quote name='dafne']Jess, wij werken allebei voor de overheid (man en ik) en tot nu toe kregen we elk jaar terug. Maar er wordt inderdaad heel veel ingehouden aan de bron... Netto verdienen wij stukken minder dan vrienden die in de bouw of een fabriek werken. Maar anderzijds hebben wij meer werkzekerheid en zicht op een degelijk pensioen.quote]

Klopt, is van mij ook zo (werk voor provinciebestuur).

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 03 december 2009 - 14:12

crazy_catlady zei:

Wij hebben ook geluk met onze grootouders :) zeker als er iets is dat echt belangrijk is voor mij, dan zorgen ze ervoor dat ik het zeker en vast krijg (niet alle prulletjes of alles dat ik leuk vind eh, maar de dingen die echt belangrijk zijn!)
hier krijg ik het woord 'papa' ook niet echt uit de mond, meneer had meer dan geld genoeg, maar wat kiezen we? een gezonde dochter of enkele pintjes meer? En ondertussen was mama beschimmeld of praktisch beschimmeld brood aan het eten om mij toch iets deftigs te kunnen geven... Meneer kocht eigendommen in Spanje, en ik had nog geen bed om in te slapen...
Maarja, we hebben ons zonder gered, en dan liever zo en helemaal geen last meer van hem, dan dat hij af en toe wat geld geeft en hij emotioneel men leven nog is overhoop kan halen...
Bij ons gaat het gelukkig ook wat gemakkelijker dan de eerste jaren, en gelukkig is men studiebeurs groot, zolang ik mijn dieren kan blijven verzorgen en onderhouden ben ik al blij, want zou die schatjes niet meer kunnen missen ;)

Ik snap je volledig! Was net zo bij mij. Inderdaad... de keuze tussen een gezonde dochter of enkele pintjes meer, dat heb je geweldig goed verwoord. En ach ook wij zijn erdoor gesparteld - ook al heeft het bloed, zweet en tranen gekost - en uiteindelijk ben ik er dolblij om dat we hem niks verschuldigd zijn, zodat er achteraf ook geen enkele reden is waarom ik nog dankbaar zou moeten zijn tgo hem. Hij is al 27 jaar geen deel van mijn leven, en de rest van mijn leven wil ik ook zo houden.

Maar goed... dit is toch een klein beetje off topic, vrees ik, dus terug naar het topic zelf! :)
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#33 Geplaatst 03 december 2009 - 14:16

Doe maar hoor dames :)

Vind het in ieder geval heel knap van jullie én jullie mama's!!! :hug:

Mss omdat jullie eens zo goed weten hoe slecht een mens kan zijn, dat jullie zoveel van dieren houden? :catkiss

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 03 december 2009 - 14:17

lizke zei:

Mss omdat jullie eens zo goed weten hoe slecht een mens kan zijn, dat jullie zoveel van dieren houden? :catkiss

Ik denk het wel ja. Mn dieren zijn altijd mijn steun en toeverlaat geweest als ik het moeilijk had. Aan hen kon ik me altijd optrekken. :)
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#35 Geplaatst 03 december 2009 - 14:20

lizke zei:

Het is inderdaad voor een groot deel door 'papa' dat men liefde in dieren vergroot is. Door al zen leugens wist ik niet meer wie te geloven, en vertrouwde ik gewoon niemand meer, op men 6de dacht ik dat er gewoon een complot tegen mij was om van me af te geraken tussen iedereen in mijn omgeving. Als we ergens naartoereden dacht ik dat het was om mij ergens achter te laten,...
In die periode kreeg ik een konijntje, men Likkepotje, en daar ben ik me toen dus enorm hard aan gaan hechten. Ik heb altijd meer vertrouwen in dieren gehad dan in mensen :)
Maarja, men dierenliefde is al van mijn geboorte ontstaan hoor ;) Ik kon nog niet lopen of kruipen en toch vond ik altijd een manier om buiten bij de dieren te geraken ;)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#36 Geplaatst 03 december 2009 - 14:24

Karolientje zei:

Ik snap je volledig! Was net zo bij mij. Inderdaad... de keuze tussen een gezonde dochter of enkele pintjes meer, dat heb je geweldig goed verwoord. En ach ook wij zijn erdoor gesparteld - ook al heeft het bloed, zweet en tranen gekost - en uiteindelijk ben ik er dolblij om dat we hem niks verschuldigd zijn, zodat er achteraf ook geen enkele reden is waarom ik nog dankbaar zou moeten zijn tgo hem. Hij is al 27 jaar geen deel van mijn leven, en de rest van mijn leven wil ik ook zo houden.

Maar goed... dit is toch een klein beetje off topic, vrees ik, dus terug naar het topic zelf! :)

Rond men 6de of 7de heb ik hem gezegd dat ik hem nooit meer wou zien, dus ondertussen ben ik er ook wel al 11 à 12 jaar vanaf, de enige reden waarom ik erover dacht om terug te gaan was omdat mijn half zusje moest gaan en ik niet wou dat met haar gebeurde wat er met mij gebeurd was, maar gelukkig werdt hij met haar veel harder in het oog gehouden en heeft ze er nu ook voor gekozen om hem niet meer te zien :)

back on topic dan ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#37 Geplaatst 03 december 2009 - 14:52

dafne zei:

@ Cathérine: eigenlijk wordt je dan dubbel bestolen hè, je hebt al maar één inkomen en dan moet je ook nog elk jaar bijbetalen aan de belastingen.
Krijg je een of andere uitkering omdat je 'thuisblijft' of heb je niets aangevraagd?
Want dat is helaas de keerzijde van de medaille der sociale zekerheid: maak je er gebruik van, dan wordt je er op belast.
Ik heb dat nu met mijn uitkering voor zwangerschaps- en bevallingsverlof. Daar ga ik volgend jaar ook serieus voor mogen bijbetalen, denk ik. Eigenlijk is het niet eerlijk: je hebt zo al minder dan wat je hebt als je gaat werken en op dat 'weinige' word je ook nog eens extra belast...

Nee ik krijg zeker geen uitkering hoor ik sta volledig ten laste van mijne man. En zo'n super salaris heeft hij nu ook weer niet. :s

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 03 december 2009 - 16:42

Wij hebben geen kinderen, waardoor sparen zeker gemakkelijker wordt.

Bewerkt door PeggyJ, 20 december 2009 - 12:48.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 03 december 2009 - 21:35

Ik probeer per week in de maand 10 euro op mijn spaarrekening te zetten en tot nu toe lukt dit wel.  Voor de rest heb ik ook een spaarpot staan voor mijn metekindje.  Elke week steek ik hier 1 euro in.

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#40 Geplaatst 04 december 2009 - 10:04

Sparen? Wat is dat? Ik probeer het elke maand maar lukt nie zo heel dikwijls. Hebben onlangs huis gekocht, verf kopen enzovoort en enzoverder. Op reis geweest want die was al geboekt voor we beslisten om een huis te kopen. Mijn auto moet binnen voor groot onderhoud, moet mijn personenbelasting betalen EN mijn autobelasting.
Kerstkadootjes? Welke kadootjes?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 04 december 2009 - 10:08

Mélina zei:

Sparen? Wat is dat? Ik probeer het elke maand maar lukt nie zo heel dikwijls. Hebben onlangs huis gekocht, verf kopen enzovoort en enzoverder. Op reis geweest want die was al geboekt voor we beslisten om een huis te kopen. Mijn auto moet binnen voor groot onderhoud, moet mijn personenbelasting betalen EN mijn autobelasting.
Kerstkadootjes? Welke kadootjes?

Wij zijn al 4 jaar niet meer op vakantie geweest (buiten eens heel sporadisch eens een weekendje weg) en dat zit er de eerstkomende jaren ook niet in omdat we momenteel zoveel mogelijk geld aan de kant willen zetten omdat we ook op zoek zijn naar een huis. We hebben ondertussen al wel een aardig bedragje aan de kant staan waar we de kosten van verf en dergelijke mee zullen kunnen betalen, zonder dat we daarvoor drastisch zullen moeten besparen op onze andere uitgaven. Maar we lopen er dan ook al een hele tijd mee in ons hoofd om een huis te kopen, dus dan kun je ook alles wat beter incalculeren natuurlijk.
Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#42 Geplaatst 04 december 2009 - 10:13

Karolientje zei:

Wij zijn al 4 jaar niet meer op vakantie geweest (buiten eens heel sporadisch eens een weekendje weg) en dat zit er de eerstkomende jaren ook niet in omdat we momenteel zoveel mogelijk geld aan de kant willen zetten omdat we ook op zoek zijn naar een huis. We hebben ondertussen al wel een aardig bedragje aan de kant staan waar we de kosten van verf en dergelijke mee zullen kunnen betalen, zonder dat we daarvoor drastisch zullen moeten besparen op onze andere uitgaven. Maar we lopen er dan ook al een hele tijd mee in ons hoofd om een huis te kopen, dus dan kun je ook alles wat beter incalculeren natuurlijk.

Dat is ook zo. Wij woonden in Olmen in een huurappartement waar het eicht ondragelijk werd. Een zeer luidruchtige onderbuurvrouw waar je LETTERLIJK alles van hoorde, schimmel overal in de badkamer (omdat de huisbaas het bad zelf geplaatst had terwijl hij er niks van kent), schimmel in de slaapkamer op de ramen, een lek omdat hij zijn dak niet onderhoud, een terras dat altijd onder water liep als regende (dat liep niet goe af) en ga zo maar door. Het lek van het dak was in de 2de slaapkamer en het liep echt van de muren af. Natuurlijk komt daar ook schimmel op. Ik stond daar altijd met hoofdpijn op en ben daar echt heel dikwijls ziek geweest toen we daar woonden.
Het lek was echt de druppel en toen heb ik een paar weken nadien de huur opgezegd en zijn we voor een eigen appartement gaan kijken. Vandaar dat dit ineens zo snel was allemaal maar voor onze gezondheid konden we niet anders meer.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 04 december 2009 - 10:15

Mélina zei:

Dat is ook zo. Wij woonden in Olmen in een huurappartement waar het eicht ondragelijk werd. Een zeer luidruchtige onderbuurvrouw waar je LETTERLIJK alles van hoorde, schimmel overal in de badkamer (omdat de huisbaas het bad zelf geplaatst had terwijl hij er niks van kent), schimmel in de slaapkamer op de ramen, een lek omdat hij zijn dak niet onderhoud, een terras dat altijd onder water liep als regende (dat liep niet goe af) en ga zo maar door. Het lek van het dak was in de 2de slaapkamer en het liep echt van de muren af. Natuurlijk komt daar ook schimmel op. Ik stond daar altijd met hoofdpijn op en ben daar echt heel dikwijls ziek geweest toen we daar woonden.
Het lek was echt de druppel en toen heb ik een paar weken nadien de huur opgezegd en zijn we voor een eigen appartement gaan kijken. Vandaar dat dit ineens zo snel was allemaal maar voor onze gezondheid konden we niet anders meer.

Owww ja, dan heb je inderdaad groot gelijk dat je zo snel een beslissing hebt genomen.
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#44 Geplaatst 04 december 2009 - 10:15

SPAREN?? :ha :ha
Als je alleen woont en te kampen hebt met een zware koopverslaving komt daar niet veel in huis! :ha
Nee ik kan wel een beetje sparen maar gelijk nu heb ik gespaard maar ik werk nu via interim en krijg wekelijks loon, van zodra ik overga op maandelijks gaat dat spaargeld er rap weer door zijn! :(
Gelukkig heb ik teruggekregen van de belastingen (heb al eens een jaar 700 euro "mogen" betalen...) Ik ga ook veel te graag op restaurant en op reis...
Ja...het leven is zowiezo duur, zeker als je alleen de huur en alle vaste kosten moet betalen!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#45 Geplaatst 04 december 2009 - 10:17

En ja zooplus en kattensite punten kan ik ook hééél goed sparen! Evenals voordeelbonnen van de kredietkaart! :ha

Bewerkt door sneeuwwitje, 04 december 2009 - 10:18.