Spring naar inhoud

- - - - -

Ukken op stap

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 03 december 2009 - 10:33

Filmpje van typisch babycaafjesgedrag :d

hum, ff wachten er gaat iets fout denk ik

http://smg.photobuck...nt=MOV05188.flv

Bewerkt door Fairy, 03 december 2009 - 10:37.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 03 december 2009 - 10:36

:) :) :)

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#3 Geplaatst 03 december 2009 - 10:38

Hihi... wat grappig :)

Hoe oud wordt zo'n cavia eigenlijk gemiddeld?

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 03 december 2009 - 10:43

Amai, die zijn druk in de weer :LOL:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#5 Geplaatst 03 december 2009 - 10:50

Hoe oud een cavia wordt, is niet te voorspellen. Mijn oudste cavia is momenteel 5 jaar en 4 maanden. Op het caviaforum is pas een caaf gestorven die 7 jaar en 4 maanden was, maar dit is echt heel uitzonderlijk. Ushi en Yumyum zijn nestzusjes en Yumyum is vorig jaar gestorven. Truffles, een maand jonger is ook al overleden en Zuni, de beer ook recent.
Ik prijs mij gelukkig dat ik er toch al zulke oude heb, want er zijn er al veel naar de regenboog die niet oud zijn mogen worden. Ushi ziet er trouwens nog steeds prima uit. Ze heeft ook de vorige ijskoude winter met glans doorstaan, maar ik prop kilo's stro in het buitenverblijf.
Ik denk wel dat de verzorging belangrijk is. Vroeger hadden wij ook wel eens een caafje, maar we kenden er niks van, die kregen caviavoer en af en toe een blaadje witlof of zo. Nu krijgen ze niet 1 blaadje, maar een hele stronk en ze hebben altijd veel hooi want dat hebben ze ook nodig.
Veel mensen die een caafje binnen in een hok houden weten niet dat een caafje wegkwijnt als het alleen zit, ze moeten minstens met twee. Verder durven mensen ze ook niet veel groente geven, mijn cavia's eten veel hoor, ik heb dan ook grondig opgezocht wat ze wel en niet mogen.
In de zomer krijgen ze veel kruiden uit de tuin, ze zijn dol op citroenmelisse, munt, basicilum... gras eten ze natuurlijk ook.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 03 december 2009 - 12:43

Leuk filmpje :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 03 december 2009 - 20:40

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#8 Geplaatst 07 december 2009 - 14:30

@Fairy,

ik zou eerder stellen dat een cavia die alleen buiten zit wegkwijnt . Als ze binnen zitten krijgen ze toch eerder aandacht . Tuurlijk vinden ze het leuk om gezelschap te hebben van een soortgenoot of konijn, maar eentje alleen binnen die echt veel menselijke aandacht krijgt kwijnt niet weg hoor . Ik ga het hele verhaal niet meer doen van het caafje uit mijn kindertijd maar die maakte echt deel uit van het gezin , stond met haar hok in de keuken en mijn moeder was altijd thuis . Caafje vroeg en kreeg veel aandacht . Als ze op die manier alleen gehouden worden dan kwijnen ze niet weg .
Als dat niet haalbaar is dan toch best een vriendje !

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#9 Geplaatst 07 december 2009 - 15:04

Ria zei:

@Fairy,

ik zou eerder stellen dat een cavia die alleen buiten zit wegkwijnt . Als ze binnen zitten krijgen ze toch eerder aandacht . Tuurlijk vinden ze het leuk om gezelschap te hebben van een soortgenoot of konijn, maar eentje alleen binnen die echt veel menselijke aandacht krijgt kwijnt niet weg hoor . Ik ga het hele verhaal niet meer doen van het caafje uit mijn kindertijd maar die maakte echt deel uit van het gezin , stond met haar hok in de keuken en mijn moeder was altijd thuis . Caafje vroeg en kreeg veel aandacht . Als ze op die manier alleen gehouden worden dan kwijnen ze niet weg .
Als dat niet haalbaar is dan toch best een vriendje !

Klopt ja, maar toch liever met twee. Ik kan ook alleen wonen, maar ik heb ook liever een partner :d

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#10 Geplaatst 07 december 2009 - 16:16

:love: :love: :love: :love:

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#11 Geplaatst 07 december 2009 - 16:32

Ik hoop dat niet iedereen "een partner " voor het "eenzame" caafje zoekt want dan weet je wel met hoeveel caafjes je begint maar niet met hoeveel je eindigt.....En da's nu juist het probleem dat babycaafjes geweldig zijn maar ze wel allemaal een leuke plaats moeten vinden om een caafwaardig leven te mogen lijden....

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#12 Geplaatst 07 december 2009 - 17:20

Ria zei:

Ik hoop dat niet iedereen "een partner " voor het "eenzame" caafje zoekt want dan weet je wel met hoeveel caafjes je begint maar niet met hoeveel je eindigt.....En da's nu juist het probleem dat babycaafjes geweldig zijn maar ze wel allemaal een leuke plaats moeten vinden om een caafwaardig leven te mogen lijden....

Ja Ria, je moet natuurlijk niet zo dom zijn om een zeug en een beer samen te zetten als je geen kinderen wil!! Voor een caaf is een partner van hetzelfde geslacht OK hoor :LOL:

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#13 Geplaatst 07 december 2009 - 19:35

Je zou ervan verschieten hoeveel er zo dom zijn . Er lopen veel , heel veel caafjes rond uit uit de hand gelopen inteeltnesten.
Of ben ik te realistisch .... :evil: