Spring naar inhoud

- - - - -

Santos - (aanhoudende diarree), p18, het gaat weer beter!

• Log in om te reageren
265 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 24 december 2009 - 11:06

English Rose zei:

Arme arme Santos!!!! :( Als het een troost is, Amon had gisteren ook weer wat plattere stoelgang :censored: weer helemaal vol, alles plakt in de haren dus hup de douche in :misselijk: bah! Maar als je dat elke dag hebt... :hug: arme Bibie!

Santos heeft wat korter haar dan Boris, dus het blijft er (gelukkig) niet altijd inhangen (soms wel maar dat nemen we er dan weer bij).. Maar als deze pilletjes nu weer niet werken, dan weet ik het toch ook niet meer :8 . We krijgen hem er maar niet van af.. :(

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#107 Geplaatst 24 december 2009 - 11:07

Ik heb voor Zsophia Stomorgyl gekregen. En het gaat toch beter heb ik de indruk.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#108 Geplaatst 24 december 2009 - 11:11

:8 Arme Santos! Hopelijk werken de pilletjes!
En kan het zijn dat ie voor iets allergisch is ofzo? Zoals je bij mensen hebt dat ze bijna niks kunnen eten door glutenallergie ofzo. Bestaat zoiets bij katten ook? Want dat is toch nimmer normaal he :(

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#109 Geplaatst 24 december 2009 - 11:13

English Rose zei:

:8 Arme Santos! Hopelijk werken de pilletjes!
En kan het zijn dat ie voor iets allergisch is ofzo? Zoals je bij mensen hebt dat ze bijna niks kunnen eten door glutenallergie ofzo. Bestaat zoiets bij katten ook? Want dat is toch nimmer normaal he :(

Ja, ik heb ook een tijdje gedacht aan een allergie, maar daar krijgt hij dieetvoer voor nu (Hills z/d) waar hij normaal niet op mag reageren als hij allergisch zou zijn, en dat werkt ook niet :( . Hij heeft echt al zoveel gehad, ontworming, giardiatesten à volonté, bloedonderzoek, echografie, Hills i/d, Hills z/d, nu die pilletjes, ... Ik hoopte echt dat het nu zou werken.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#110 Geplaatst 24 december 2009 - 11:24

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#111 Geplaatst 24 december 2009 - 11:42

De eerste keer werkte het direkt (de pillen) maar nu duurt het ook al een dag of vier eer het werkt.De voeding RC intestinal werkt ook geweldig goed bij IBD en diarree.Ook echt de moeite om eens te proberen (met Z/D blijven ze sukkelen heb ik de indruk onze Euzie wil echter niks anders meer :( )

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#112 Geplaatst 24 december 2009 - 11:56

krulleke zei:

De eerste keer werkte het direkt (de pillen) maar nu duurt het ook al een dag of vier eer het werkt.De voeding RC intestinal werkt ook geweldig goed bij IBD en diarree.Ook echt de moeite om eens te proberen (met Z/D blijven ze sukkelen heb ik de indruk onze Euzie wil echter niks anders meer :( )

Bedankt Krulleke! Hij heeft zit nu al op 3.5 dagen (7 pilletjes :) ). Ik hoop dat het tegen vrijdag beter gaat.. Onze DA is net met vakantie, dus ik moet zowiezo nog een week wachten vooraleer ik haar kan bellen. De z/d zou ik graag nog enkele weken geven. Ze zeggen dat je het toch tenminste 6 weken moet volhouden vooraleer dat je voedselallergie echt helemaal kan uitsluiten. Nadien schakelen we op iets anders over, want ze eten dat echt als snoepjes en het kost 30euro voor een zakje van 2kg.. Boris eet er ook van, zodat we zeker zijn dat Santos niets anders kan eten. We doen dus maar een dag of 11 met zo'n zak..

Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#113 Geplaatst 24 december 2009 - 12:03

Ja ik weet het,het is duur.Onze Euzie eet alleen blik en dat kost 45,60 euro voor 24 blikken en hij eet een blik 1/2 per dag.Ons Juwanna heeft ook IBD (heb het geluk er twee te hebben) maar die staat op die royal canin intestinal brokjes en doet het daar veel veel beter op.(die haar ontlasting is echt perfect en zonder pillen)Als je na die zes weken iets anders wil proberen kan ik deze voeding zeker aanbevelen.(en die kost 29,50 euro voor 2,5 kg)

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#114 Geplaatst 24 december 2009 - 12:05

En dan kunnen de pilletjes nu ver gaan werken,ik zal duimen dat het goed gaat!(vergeten :LOL: )

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#115 Geplaatst 24 december 2009 - 13:22

krulleke zei:

Ja ik weet het,het is duur.Onze Euzie eet alleen blik en dat kost 45,60 euro voor 24 blikken en hij eet een blik 1/2 per dag.Ons Juwanna heeft ook IBD (heb het geluk er twee te hebben) maar die staat op die royal canin intestinal brokjes en doet het daar veel veel beter op.(die haar ontlasting is echt perfect en zonder pillen)Als je na die zes weken iets anders wil proberen kan ik deze voeding zeker aanbevelen.(en die kost 29,50 euro voor 2,5 kg)

Gaan we zeker proberen. :) Ik hoop dat we ooit eens tot een oplossing komen. Hoe is jouw DA tot de diagnose IBD gekomen?

Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#116 Geplaatst 24 december 2009 - 13:53

Nog vergeten te zeggen,de RC heb je ook in grotere zakken,dat komt voordeliger uit.
Ze heeft alle andere oorzaken uitgesloten.Zes mestonderzoeken,vertering en bloed nagekeken.Je komt tot een oplossing maar het is lang zoeken op wat en hoe ze het nu het beste doen,dat neemt veel tijd in beslag maar uiteindelijk komt het goed hoor :) .

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#117 Geplaatst 24 december 2009 - 15:00

Ik weet nog dat onze Sam definitief opgeknapt is van de flagyl... maar ik weet niet meer hoe lang het duurde voor het begon te werken... is al zo lang geleden. En Sam had ook duidelijk giardia en Santos niet.

Sam kreeg ook een poeder van de da voor over zijn eten. Melkzuurbacterieën noemde de da het. Volgens mij heeft dat zijn darmpjes echt goed doen opknappen en is het daarom dat hij na een jaar giardia nu geen problemen meer heeft met de darmen. Het heeft de beschadigingen hersteld. Heb je Santos al ooit iets van probiotica of goede bacterieën gegeven?

In Hills z/d zitten nog steeds plantaardige dingen,maar de eiwitten zijn in stukjes gedaan zodat ze gemakkelijker verteerbaar zijn. Onze Sam eet dat ook en doet het er goed op. Maar misschien is Santos wel allergisch voor die plantaardige dingen? Heb je ooit iets van rauwvoer geprobeerd?

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#118 Geplaatst 24 december 2009 - 16:31

Flagyl begint pas na een aantal dagen te werken en moet zeker een week tot 10 dagen gegeven worden
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#119 Geplaatst 26 december 2009 - 13:04

We zijn zaterdag. Hij heeft gisterenavond weer enorme diarree gehad (na 5 dagen pilletjes krijgen).. Ik heb de indruk dat ze niet werken :( :( . Pfffff! Ik had nooit verwacht dat het zo'n zoektocht zou worden.

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#120 Geplaatst 26 december 2009 - 13:11

Mellon heeft ook gevoelige darmen en doet het heel goed op de Arden Grange Sensitive...

Ik hoop ook dat de Flagyl ofwel nog aanslaat of dat je een andere blijvende oplossing vindt! :hug: