Spring naar inhoud

- - - - -

Santos - (aanhoudende diarree), p18, het gaat weer beter!

• Log in om te reageren
265 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#121 Geplaatst 26 december 2009 - 13:25

Oei oei :( . Hopelijk vinden jullie toch nog een oplossing! :oops:

Geplaatste afbeelding

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#122 Geplaatst 26 december 2009 - 14:50

hebben hier ook zo'n 2 diarhee gevallen , broer en zus ,
alle testen gedaan en niets te vinden ,
zijn 6 maand geleden volledig veranderd van brokjes ,
ze krijgen alleen nog half Bio Mill sensible en Mastery sensible ,
word nooit aanbevolen door da want ze kennen het niet , al onze 14 katten krijgen nu hetzelfde en ze lusten het allemaal ,
soms hebben we nog een plat kakske maar zeker niet meer zoals vroeger ,
wat we ook ééns per week geven is yoghurt natuur , reguleert de darmen ,
maar ze moeten het wel lusten ,
je moet wel van je hart een steen maken en Géén andere tussendoortjes ,
ik zeg niet dat dit de oplossing is maar als niets anders werkt misschien toch de moeite om te proberen , bij ons werkt het in ieder geval ,

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#123 Geplaatst 26 december 2009 - 15:20

Dan zal de dierenarts haar volgende stap waarschijnlijk zijn dat ze cortisonen wil gaan proberen (of biopten nemen van zijn darmen).Als ik in jouw schoenen stond zou ik dan toch de intestinal eerst nog eens proberen.Die cortisonen hebben zoveel nare bijwerkingen en zijn heel slecht voor de nieren dacht ik.

MissKitty
MissKitty
  • 7.083 berichten
  • 4 katten

#124 Geplaatst 26 december 2009 - 15:20

Ik hoop echt dat je binnenkort eindelijk de oplossing mag vinden.
Het is echt een lange zoektocht bij aanhoudende diarree, leuk is anders..
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#125 Geplaatst 26 december 2009 - 15:30

Ik ben al blij dat hij er niet ziek van is. Het zou dan veel erger kunnen zijn. Hij komt mooi aan (weegt al 4.7kg, nog 600gram verschil met Boris) en is heel speels.

We gaan zeker de RC intestinal bestellen deze week. Alles is het proberen waard. :)

Ik zou nu wel graag tot het einde gaan. Anders is al die moeite (zowel voor hem als voor ons) en al dat geld dat al in de DA gekropen is voor niets geweest. En als hij er dan toch eens heel erg ziek van zou worden, dan moeten misschien al die testen opnieuw gebeuren.. We zijn wel blij dat hij al die testen al heeft gedaan, daar heb je tenminste nog iets aan. Dan kunnen er al bepaalde dingen uitgesloten worden. We hebben in het begin de fout gemaakt van onmiddellijk geen goede DA te vinden, maar één die zei dat we verschillende voeren moesten proberen.. Daar is eigenlijk ook wel veel geld in verslonden in al die "probeerseltjes". Ach ja.. Volgende week nog eens bellen naar de DA.

Ik heb hem vandaag trouwens het pilletje alleen moeten geven en het is goed gelukt :) . Ik denk dat hij het al gewoon is: hups in het mondje en slikken maar.

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#126 Geplaatst 26 december 2009 - 15:50

Zou idd de raadgevingen verder opvolgen van de DA. Het duurt nu eenmaal echt lang tegen dat het gereguleerd is in die darmpjes. Ik mocht Zwartje tussen april en juni niets extra geven. Die kat dacht dat hij zwaar gestraft werd natuurlijk... Het enige wat hij kreeg was kip bij, maar dat lust hij dan alleen maar vers (lees: niet ontdooid) dus da's ook weer niet zo simpel. 't is een gevecht met jezelf ook denk ik altijd ;)

Mocht er idd sprake zijn van cortisone, dan zou ik ook zien of je andere opties eerst kan overwegen. Zwartje had enorm veel last van de cortisone. Hij wilde graag een lieve knuffelige poes zijn maar hij was er zo doo geirriteerd dat ie tegen niets tegen kon en een erg onaangenaam diertje werd :( Bij het minderen van de cortisone zag je dan ook direct de oude poezel terug komen :) (en dat gaat heel snel hoor). In het begin zat hij wel op een ongelofelijk grote dosis, dat zullen ze bij Santosje niet zomaar doen denk ik.

Bewerkt door Vosse, 26 december 2009 - 15:51.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#127 Geplaatst 26 december 2009 - 15:51

Gelukkig dat hij er niet ziek van is!Onze Euzie die zat in mekaar van de buikpijn,at niet meer,al zijn lympheknopen waren opgezwollen,hij was nooit dik en nu is hij mager,zal nooit meer dik worden maar hij heeft geen pijn meer,eet goed en zijn ontlasting is nu goed en hij speelt en voelt zich gelukkig...ik heb tranen met tuiten geweend in die slechte periode.Ons Juwanna is er ook niet ziek van en is ook goed dik.Nu na haar sterilisatie echter als ze nog iets anders eet dan die intestinal geeft ze over(zelfs als ze een paar stukjes Z/D eet).Kennelijk zet het zich nu op haar maag.Het blijven toch voor altijd patientjes,ook al vind je de oplossing uiteindelijk :( .
Je hebt gelijk dat je door zoekt,zo kan het ook niet voor de rest van Santosje zijn leven.
Ze worden dat snel gewend pilletjes nemen :) .Ik ga heel hard duimen dat de intestinal ook zo goed werkt bij hem!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#128 Geplaatst 27 december 2009 - 21:32

Pff echt vreselijk, jullie zijn de baasjes bij uitstek waar een fokker alleen maar van kan dromen en dan blijft dat ene probleem toch zolang aanslepen. Echt spijtig dat jullie dit moeten meemaken, we duimen van harte dat de oplossing eindelijk gevonden wordt!
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er zelf wat zwaarmoedig van word, mag me niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn :cry:

Bewerkt door Spanishke, 27 december 2009 - 21:34.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#129 Geplaatst 27 december 2009 - 22:45

heb hier ook last van diarree

ook geen zieken , geen parasiet , niks en toch ,
nu moet ik ook zoals bij pietje niks anders geven ,
en alleen 1 voeding geven  tot eind januari en dan verder zien...
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#130 Geplaatst 03 januari 2010 - 12:31

Hoe gaat het nu ondertussen met Santosje?

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#131 Geplaatst 03 januari 2010 - 13:34

Nog altijd slecht :( . Ik wou hier morgen nog een berichtje posten aangezien we maandag kunnen bellen naar de DA. Het is toch nog heel erg plat hoor.. Vroeger (voor zijn pilletjes en voor zijn Z/D en mét Carnibest) was zijn stoelgang eerder pasteus.. Maar nu is het gewoon een plasje. Het gaat dus eigenlijk de verkeerde richting uit. Hij krijgt zijn pilletjes ondertussen al twee weken (dat is ook wat de DA gezegd had, dat hij het zeker twee weken moest nemen) en het helpt ons dus geen meter vooruit. Ik ben benieuwd wat ze nu zullen zeggen.. Volgens mij is hij een medisch raadsel :ha . Hij krijgt zijn Z/D ook nog altijd consequent. We hebben nog 1x een nieuwe zak gekocht. Maar het volgende dat ik wil bestellen is die RC intestinal. Toch morgen eerst nog eens vragen aan de DA.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#132 Geplaatst 03 januari 2010 - 13:35

Wat een miserie Bibie :(

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#133 Geplaatst 03 januari 2010 - 13:41

Pff om moedeloos van te worden hé,ik hoop (en verwacht het ook eigenlijk) dat de rc wel gaat helpen.Ik blijf duimen dat het goed komt!

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#134 Geplaatst 03 januari 2010 - 13:47

:( :( :(

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.505 berichten
  • 2 katten

#135 Geplaatst 03 januari 2010 - 13:54