Spring naar inhoud

- - - - -

Speel en snuffelmoment

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#16 Geplaatst 03 december 2009 - 17:50

Ik zou ze ook gewoon lekker loslaten en kijken wat ze gaan doen. Laat ze maar rustig wennen dat komt helemaal goed joh, even geduld :)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 03 december 2009 - 18:10

Joloka zei:

:hug: Komt allemaal wel in orde hoor. Hier zijn er in 1 jaar tijd 4 schatjes binnen gekomen en het grommen heeft nooit langer geduurd dan 4 dagen. Laat ze gewoon los, verplicht ze zeker niet om bij elkaar te komen. Knuffel ze maar zoveel mogelijk maar toon Amon duidelijk dat je hem heel graag ziet. Wat ik gedaan heb: zeker de Feliway-verdamper insteken, Bachbloesems in hun drinkwater (te beginnen met rescue), met een doekje de ene kat strelen, dan de andere en zo over en weer een aantal keer zodat ze elkaars geur in hun pels hebben, als ik de katjes 's morgens begroet altijd eerst de kat die er het langst is (nu hoeft dat niet meer maar ik heb dat toch wel heel lang volgehouden), twee aparte eetkommen en die dan geleidelijk aan dichter bij elkaar gezet, indien nodig 2 kattenbakken (en ervoor zorgen dat ze apart staan zodat de ene kat de baan niet versperd van de twee bakken tegelijkertijd), nieuw speelgoed zodat Amos niet het gevoel heeft dat hij moet delen en voor de rest gewoon genieten...
Houdt ze in de gaten als ze samen zitten: blazen, grommen, uithalen kan en mag en is normaal, haren die in het rond vliegen ook en kom er zeker niet tussen. Ze moeten zelf hun plaatsje zoeken. Het kan er heel wild aan toe gaan maar je moet je niet ongerust maken. Hou een kussen bij de hand voor als het er toch over gaat (als er bloed vloeit) zodat je een kussen naar die twee kan gooien. Vertrouw je het niet om ze alleen te laten als je even weg moet, plaats ze dan even apart. Lijkt het alsof het er heel wild aan toe gaat: katten kunnen heel wild spelen en het kan erop lijken dat ze aan het vechten zijn maar als je ziet hoe een moederkat met haar kinderen kan omgaan... en soms maak ik me hier boos tegen de verkeerde kat: denk ik dat de grootste loebas de andere aanvalt en ik draai me om en dan is het het kleinste spook dat de ander uitdaagt :ha :ha :ha
En inderdaad het kan zijn dat hij naar jou wat afstandelijker is in het begin maar ook dat gaat voorbij hoor.
Voor je het weet liggen die twee samen te slapen of zijn ze samen deugnieterij aan het uithalen :hug: :hug: :hug:

Hoi Joloka
Ik heb nieuwe speeltjes, aparte eetbakken en kattenbakken. Ik wil Amon veel aandacht geven, maar hij laat dit niet toe. Hij kruipt steeds weg en blaast af en toe... En dan ga ik hem liever niet vanonder de salontafel vissen :onzeker: Hij gromt nu enkel nog als hij Nona voorbij ziet komen. Eerst gromde hij constant. Nu minder. Nu ik dit aant typen ben, komt hij na bijna een hele middag, vanonder de tafel.. snuffelt wat, miauwt zielig naar mij, blaast naar Nona (de kleine baby blaast terug!!!) en komt eens wat rondkijken. Ik ga hem nu ff laten eten rustig, anders zit hij sewwes weer onder tafel. Mijn grootste zorg is dat hij gaat plassen of nimmer zou eten of iets dergelijks. Dus ik hou em goed in de gaten. Dat met die handdoek wil ik proberen, maar als Amon nog maar iets ruikt... Ik word liever niet nog eens goed gekrabt.

Bewerkt door English Rose, 03 december 2009 - 18:12.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 03 december 2009 - 18:45

Laat hem maar met rust. Spreek regelmatig tegen hem zoals je anders doet en hij zal wel komen hoor. Geef hem de kans om eventueel vanavond terug mee naar boven te gaan met jullie (maar alleen hij). Zo krijgt hij het gevoel dat hij iets extra's mag doen, iets wat die kleine pruts niet mag O:) . Zorg gewoon dat er steeds eten staat zodat hij kan eten als hij zin heeft.
En dat met die doek: ga eerst over hem en dan pas over de kleine pruts en dwing hem niet maar doe het al strelend...
Maar ga zeker naar de apotheker om die Feliwayverstuiver. Hier steek ik dat altijd een week op voorhand in.
En hij zal zelf ook wel geschrokken zijn dat hij jou heeft gekrabd hoor.

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#19 Geplaatst 03 december 2009 - 19:58

Het komt wel goed :)
Misschien kan je eens proberen met een speelhengel te spelen met beide katten?
Zo denkt amon misschien dat het 'fijn is om een zusje te hebben' snap je?

:hug: veel succes!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#20 Geplaatst 03 december 2009 - 20:28

Met wat geduld komt dit allemaal in orde en liggen ze binnenkort in elkaars armen te spinnen :)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 03 december 2009 - 20:30

UPDATE : Amon heeft wat gegeten, terwijl ik Nona vasthield en op een afstand keek. Toen hij zich omdraaide en ons zag gebeurde dit...
SL373476.JPG

SL373477.JPG
Hij blies een keer goed, gromde en kroop toen terug onder de tafel. Eerst gromde hij constant, ook als Nona niet in de buurt was. Daarna als hij ze zag. Nu heeft Nona al vrij dicht bij de tafel gespeeld en alleen als ze te dicht komt gromt en blaast hij. Niet meer als hij ze ziet. Hij is rustiger.

Als ze zo dicht zijn blijven ze allebei stokstijf... Wat denken jullie? Gaat dit de goede kant op? SL373449.JPG
Heb met de stok gespeeld met Nona, maar Amon kwam niet onder de tafel uit hoor. :oops:

Ik ga morgen eens kijken voor Feliway!

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 03 december 2009 - 21:26

Gun jullie allemaal wat tijd, het is voor jullie allemaal een stress situatie.  Het zal uiteindelijk wel in orde komen.
:thumb: :thumb: :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 03 december 2009 - 21:36

Probeer vooral zelf een beetje rust te vinden in de situatie. Katten voelen het aan als jij stress hebt en zin hierdoor zelf ook gestresseerd, neem desnoods zelf ook rescue druppels van bach, dat neemt de stress weg. Probeer vooral niets te forceren en alles komt wel op zin pootjes terecht.
Nette is hier sinds vorige woensdag, en er wordt ook nog wel eens geblazen hoor, spelen doen ze ook nog niet echt samen, maar zolang ze elkaar niet verwonden, zou ik hun gewoon rustig laten doen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#24 Geplaatst 03 december 2009 - 21:59

zelfs Elliot gromde en blies naar Elias, terwijl ze beiden ocharme even pietepeuterig klein waren. Dat had ik dus niet verwacht.
Maar ik heb nog nooit wakker gelegen van een blazende kat hoor, moet je echt niet doen, bij sommige duurt het langer dan andere voor ze vriendjes zijn, maar komt zeker goed.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 03 december 2009 - 22:09

"Patience is a virtue" ;)

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 03 december 2009 - 22:21

UPDATE :
Amon kwam voor de tweede keer vanonder de tafel. Hij snuffelde wat rond en miauwde. Hij naderde Nona, die hoog op de bureau zat, vrij dicht ... tot op één meter. Hij blies een keer en ging dan zitten. Na elkaar lang aan te staren, kroop hij terug onder tafel.
Nu heb ik Nona in de badkamer te slapen gelegd, ze was moe. Amon heeft rustig gegeten (al grommend wel :o terwijl Nona er niet was) en nu ligt hij op de zetel. Nog eens toenadering zoeken... want ik mis hem zo :cry:

Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#27 Geplaatst 03 december 2009 - 22:21

Bij schoonzus is er ook een kleintje toegekomen 2 weken geleden bij haar 2-jarige kat.
Grote kat blies op de kleine,en idd,net zoals bij jou viel hij zijn baasje aan(men schoonzus)Waarschijnlijk omdat de geur van de kitten rond haar hing.Een week later konden ze elkaar al voorbij lopen met alleen beetje geblaas en aan mijn schoonzus liet hij helemaal gerust.Nu spelen ze al samen.
Moet wel zeggen dat toen hij op haar blies of haar krabde,ze hem bij zijn nekvel greep.Weet niet of dit een goede methode is,maar allee,t'is dik in orde. :d Ben er zeker van dat dit vlug zal beteren.Volhouden

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 03 december 2009 - 22:22

Dat komt wel goed hoor, maar panikeer niet te snel en voel je ook niet te schuldig. :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#29 Geplaatst 03 december 2009 - 22:25

Relaxxxxxxx, het komt echt wel goed hoor.
Toen Lola hier kwam toen zocht kiki wel toenadering maar dat kleine mini ding dat ging me toch tekeer, echt niet te geloven. Na een week lagen ze samen te slapen, even erna probeerde lola zelfs bij Kiki te drinken, nu zijn het echt de beste maatjes :)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 04 december 2009 - 09:33

UPDATE : Amon is gisteren zelf bij me in de zetel komen liggen. Zonder gegrom!!! :loveshower: En daarna lag hij in mijn armen te spinnen en hij is de hele nacht bij mij gebleven. Daarnet liepen hij en Nona weer in de living. Amon is een pak rustiger. Hij gromt veel minder. Nona zocht toenadering. Amon blies één keer. Meer niet. Ze zaten vlak naast elkaar. Nu zit Nona op de leuning van de zetel en Amon is uit zichzelf naar daar gewandeld en staat op de vloer te miauwen en naar haar te kijken. Hij gaat zich niet meer verstoppen. Hij is nu ook nieuwsgierig. Ik ben al ENORM blij tov gisteren, toen was ik op van de stress :( .

Geplaatste afbeelding