Spring naar inhoud

- - - - -

Beetje overgeven, maar waarom?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#1 Geplaatst 03 december 2009 - 17:18

Onze Nino heeft hier daarnet twee keer na elkaar wat moeten overgeven maar ik vraag me eigenlijk af wat juist en waarom? Het was gewoon water met lichtgroene schijn. Ze krijgen sinds gisteren kattengrassnoepjes die natuurlijk groen zijn, misschien dat het daar aan ligt. Nu onlangs had had ik ook nog wel een paar keer gewoon overgegeven water zien liggen, dus ik denk dat dit ook wel van hem was, dan zou het niet alleen aan die snoepjes liggen.
Kan iemand me soms vertellen waarom katten, naast hun haarballen, af en toe overgeven (meestal water, soms ook wat verteerde brokjes erbij) zonder directe reden en er gewoon kiplekker bijlopen...

Guest_denis20_*
Guest_denis20_*

#2 Geplaatst 03 december 2009 - 17:54

ja dat kunnen ze wel eens overgeven hoor
mijn 18 jarige deed dat ook wel af en toe

nu had hij 14 dagen bijna terug ook overgeven en geel
en wilde niet meer eten en drinken
dus dat was een infectie

maar als ze blijven eten en drinken is niet dadelijk om je zorgen te maken

maar bel even de DA en zeg hem wat je gegeven hem en dan hoor je meteen

wat er is

hou ons op de hoogte

Bewerkt door denis20, 03 december 2009 - 17:55.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 03 december 2009 - 18:06

bij katten is het normaal om soms over te geven. De dierenarts heeft mij ooit gezegd dat je je pas zorgen moet maken als je kat meerdere keren per week overgeeft.
Wat ik hier doe als er een maag niet goed is wat kip of tonijn in eigen nat geven.

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#4 Geplaatst 03 december 2009 - 18:11

Lies zei:

Wat ik hier doe als er een maag niet goed is wat kip of tonijn in eigen nat geven.

Goed om weten!

Ik wist totaal niet dat het normaal is dat katten al een over kunnen geven. Ik maak me meestal ook geen zorgen als ze overgeven want meestal is het één keertje er wat uit en that's it.
Nino is totaal niet uit zijn doen ofzo, maar ik vond het nu raar dat het echt twee keer na elkaar was. Nu ligt hij weeral lekker te slapen in de kattenkamer.
Dus het zal wel loos alarm zijn, kga het even in het oog houden :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 03 december 2009 - 19:56

Dat gebeurt hier ook wel eens hoor. Inderdaad zolang het bij eens in de zoveel tijd een keertje blijft, hoef je je geen zorgen te maken.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 03 december 2009 - 20:04

Hier geeft Pim nog al eens over en dat is omdat hij 18j en half is en soms zijn eten opslokt, als ik hem natvoer geef en ik plet de brokjes niet dan mag ik er zeker van zijn dat het er binnen een tiental minuten terug uit ligt. Dus kleine hoeveelheden geef ik en ik plet alles. :) Af en toe geven ze eens speeksel over en vooral als ze anti haarbal snoepjes eten dus geef ik die niet meer.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 03 december 2009 - 21:18

Ik vind hier af en toe ook een plasje speeksel hoor. Zolang ze nog actief zijn en goed eten en drinken moet je je geen zorgen maken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_denis20_*
Guest_denis20_*

#8 Geplaatst 03 december 2009 - 21:21

ja ik plet ook alles nu voor mijn 18 jarige siamees

denk dat dat altijd beter is pletten ook bij jonge kittens

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 05 december 2009 - 17:44

Het is zeer normaal dat een kat af en toe eens wat overgeeft.