Spring naar inhoud

- - - - -

sproeien?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#1 Geplaatst 03 december 2009 - 22:14

Ik heb nu pas een week mijn 6-jarige gecastreerde asielkater.
Nu vroeg ik me af of er veel kans is dat hij ooit gaat sproeien?
Tot nu toe is hij het perfecte maatje voor mij.Gedraagt zich voorbeeldig,is superlief en aanhankelijk,maar ik lees toch veel op het net dat ze ineens kunnen beginnen sproeien :onzeker: Hij gaat ook niet buiten.
Hij is momenteel zo perfect :heart: dat ik het bijna te mooi vind.
Ken ook de reden niet dat de vorige eigenaar hem gedropt heeft. :louche:
Zijn er hier mensen die een kater heeft die nooit gesproeid heeft?
Voor jullie misschien domme vragen allemaal,maar ik ben nu eenmaal een groentje en ik wil het goed doen.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#2 Geplaatst 03 december 2009 - 22:16

Ik zit hier met 2 gecastreerde katers, Sloeberke hebben we van kleinsafaan, Sil pas sinds zijn 9jaar en ze hebben beide nog noooooit gesproeit ;)

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 december 2009 - 22:17

Ik heb ook een gecastreerde kater, die ik van jongs af aan heb, en die heeft ook nog nooit gesproeid.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 03 december 2009 - 22:17

Hier drie gecastreerde niet-sproeiende katers. :)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 03 december 2009 - 22:18

Van al mijn katers heeft er nooit ene in huis gesproeid, Tigri en Pimmeke doen het soms wel buiten in de tuin, maar hier zijn ook redelijk veel katten op de wijk dus zij bakenen hun terrein af. Ik zie niet goed in waarom hij nu nog zou sproeien of er moest een medische reden zijn. Veel succes met je kater, mogen we ook zijn naam weten? :) En mss een fotootje, want wij zijn niet curieus. [-(

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#6 Geplaatst 03 december 2009 - 22:29

In het asiel zeiden ze dat zijn naam Minou was,wat ik redelijk belachelijk vond voor een mannetje :oops: Mijn dochter noemde hem Snowball,maar t'is al eender hoe ik hem noem,hij volgt me toch overal,de lieverd.T'is gewoon dat ik me altijd afvraag WAAROM ze hem daar hebben gelaten.Hij is toch al zes...maar tot noe toe heb ik me nog geen moment beklaagd dat hij er is.Die foto komt eraan.Spijtig genoeg weet ik niet hoe hem te posten(niet alleen groentje op gebied van katten :onzeker: )
Ik ben blij dat jullie allemaal zo positief zijn,maakt me al geruster.

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#7 Geplaatst 03 december 2009 - 22:40

denk niet dat hij ooit gaat sproeien , onze 3 open katers doen dat ook niet , maar kan nog komen , hoop van niet , :evil:

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 03 december 2009 - 22:46

Ik heb een gecastreerde kater van 2,5 jaar, hij heeft niet gesproeid tot ik hem aan de lijn buiten liet en sindsdien besproeidt hij elk boompje en struikje wel 10 keer op een dag! Van de week was het nog lachen :LOL: Hij ziet een vreemde kat, hij draait zich onmiddelijk om, loopt naar een struikje en begint onmiddelijk de boel onder te sproeien :d
Binnen deed hij niets tot net voor de zomer van dit jaar... Heb al meerdere malen een plasje gevonden en altijd voor de venster waar ze naar de tuin kunnen kijken/gaan. Mijn gedacht is dat hij dat doet omdat hij gefrustreerd is omdat hij niet naar buiten mag wanneer hij wil, terwijl ik hem toch bijna onmiddelijk naar buiten laat als ik opsta. Ik had al vanalles geprobeerd, van kuisen met Biotex tot zilverpapier leggen, kattenbak op de plaats zetten,... Niets hielp, totdat we een onozel keukenpapiertje doordrenkt met azijn op de plaats hebben gelegd, nu doet hij het daar niet meer.
Al maar goed, want dat was niet leuk hoor, (pa en mijn vriend die serieus lastig werden en zo...)

(Dat van binnen weet ik eigenlijk niet goed of dat sproeien of plassen is, ik kan hem nooit betrappen... Er zijn geen vreemde katten de binnen kunnen en de kattenbak is altijd proper)

Bewerkt door cheryl, 03 december 2009 - 22:48.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 03 december 2009 - 22:48

Wij hebben vijf gecastreerde katers, er heeft nog nooit eentje gesproeid.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 04 december 2009 - 16:06

Normaal is de kans klein dat hij gaat sproeien eenmaal hij gecastreerd is hoor. Tenzij hij duidelijk wil maken dat het zijn terrein is als er andere katers tegen je huis zouden sproeien aan de buitenkant. Dat zou wel eens aanleiding kunnen geven tot sproeigedrag.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 04 december 2009 - 16:52

Hier wonen er ook twee gecastreerde niet-sproeiende binnenkaters. Ze zijn wel nog jong, Boris is nu 1 jaar en (bijna) 4 maanden en Santos is 7 maanden.

Geplaatste afbeelding

Guest_michiel_*
Guest_michiel_*

#12 Geplaatst 04 december 2009 - 17:01

ik ben er niet super goed in maar ik denk dat ze niet sproeien als ze voor bepaalde leeftijd gecastreert zijn bij ons doen ze het niet alleen pim probeert soms maar het gaat niet bij hem

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 04 december 2009 - 17:44

Mensen droppen katten om de domste redenen in asielen. dat heeft dikwijls niks met de kat zelf te maken. veel katten komen in asielen terecht na het overlijden van de baasjes en de erfgenamen willen wel het geld, maar niet de kat. Ook drukkere baan, verhuis (oei oei oei nieuw meubels...), echtscheiding zijn veel voorkomende redenen. of nog eentje: dat de kat niet elke avond terug is en het baasje niet kan slapen van ongerustheid.... of om hun mamapoes te ruilen voor een van haar kittens...

dus je moet je niet zo vlug ongerust maken dat je de reden niet weet.

Bewerkt door wea, 04 december 2009 - 17:45.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 06 december 2009 - 09:20

Hier 4 gecastreerde niet-sproeiende katers. :)

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#15 Geplaatst 10 december 2009 - 11:46

Aaargh :cry: Hierjuist was mijne lieverd verschoten van iets en ineens wiebelde zijn kont en staart?(niet recht omhoog).Dit is toch geen begin van sproeien?Hij heeft het niet gedaan maar was wel raar,hoor.Was niet rillen maar echt wiebelen. :onzeker: Met zijn kont gericht naar mijn man :louche: