Mag dit ook zomaar?
#1 Geplaatst 03 december 2009 - 22:20
Ik had destijds een atoma schrift gekocht waar ik allerlei in noteerde. Omdat ik halsoverkop vertrok lag dat daar nog natuurlijk. Dat wou ik wél terug hebben. Heb ik dus ook teruggekregen, maar....ze hadden al mijn notities eruit gescheurd.
Nu vraag ik mij af, het is toch een persoonlijk schrift, mogen zij daar zomaar in snollen?? Tenslotte konden daar ook totaal andere dingen in staan die niks met Telenet te maken hadden, privé tel nrs van collega's bv.
#2 Geplaatst 03 december 2009 - 22:22
#5 Geplaatst 04 december 2009 - 08:14

#7 Geplaatst 04 december 2009 - 08:30
Karolientje zei:
Als het nu een map was van hen zou ik het nog logisch vinden, maar dit was een door mij gekocht schrift, het had dus evengoed een agenda kunnen zijn. Maar ja, bij Sitel bestaat dus geen privacy.
#8 Geplaatst 04 december 2009 - 08:33
Fairy zei:
Blijkbaar... eigenlijk toch wel erg! Ik heb hier op t werk 1 persoonlijk notitieschrift, maar dat neem ik ook elke avond mee naar huis, ik laat dat nooit op mn werk liggen. Mijn collega's vertrouw ik wel maar mijn verantwoordelijke gaat ook af en toe eens tussen de papieren rommelen op onze bureaus. Al een geluk dat andermans e-mail lezen als schending van de privacy wordt beschouwd, anders zou die daar ook nog toe in staat zijn. *zucht* Niet dat ze het op zich kwaad bedoelt hoor, maar ze is gewoon zo'n controlefreak dat ze altijd alles wil en moet weten.

Bewerkt door Karolientje, 04 december 2009 - 08:33.

#9 Geplaatst 04 december 2009 - 08:33
Toen we hier een collega hebben moeten ontslaan hebben wij hem de tijd gegeven om zijn spullen op te halen.
Wat we nu nog vinden bekijken we en gaat de vuilbak in als het niets belangrijk is.
#10 Geplaatst 04 december 2009 - 08:50
Als bij ons iemand vertrekt, krijgt zij ook haar schrift niet mee. Indien het een persoonlijk schrift is, halen wij ook de info eruit. Wij wensen niet dat ze alle goede kandidaten en prijsafspraken meenemen naar een concurrent

Nu moet je wel weten dat wij schriften gebruiken om goede kandidaten in te noteren en alle info betreffende klanten ofzo. Er staan daar geen persoonlijke privézaken in.
Bewerkt door Mieke'tje, 04 december 2009 - 08:52.

#13 Geplaatst 04 december 2009 - 15:31

#14 Geplaatst 05 december 2009 - 18:14
Als ze dus bladen uit dat schriftje hebben gescheurd, dan is dat in principe een overtreding van de wet op privacy. Maar.... jij moet je er ook toe verbinden om geen bedrijfsinformatie het bedrijf uit te nemen als je vertrekt. Dus in die zin zou je dan weer ongelijk hebben om een schriftje mee het gebouw uit te nemen. Maw, ik denk niet dat je er echt over kunt klagen...
Bewerkt door Vosse, 05 december 2009 - 18:15.
#15 Geplaatst 05 december 2009 - 20:01
Fairy zei:
Dat is helemaal juist jammer genoeg. Op administratief vlak zijn ze nooit echt sterk geweest, wat betreft de regels er rond eigenlijk vooral. Ze doen wat ze willen dus ik vrees dat je er niet veel kunt tegen beginnen... Als wij een attest moeten afgeven vd trein die vertraging had, smijten ze dat hetzelfde halfuur nog in de vuilbak en een doktersattest raakt spoorloos of hebben ze zogezegd nooit gehad enz. en natuurlijk enkel als het in hun voordeel speelt
Bewerkt door Spanishke, 05 december 2009 - 20:01.