Spring naar inhoud

- - - - -

mensen worden steeds associaler op de weg

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#1 Geplaatst 03 december 2009 - 22:53

ik moet nu dagelijks 140km naar mijn werk en begin me meer en meer te ergeren aan sommige chauffeurs het laatst stopte ik aan een zebrapad om een vrouw met een buggy over te laten steken en nog vond iemand het nodig me daar in te halen en de vrouw praktisch van de weg te rijden.en vandaag heeft een chauffeur met een omgebouwd strijkijzer mijn zijspiegel van mijn auto gereden. want het was ook nodig om tegen zwaar overdreven snelheid in de bocht uit te wijken op mijn rijstrook. en alsof dat nog niet erg genoeg is pleegde hij ook nog vlucht misdrijf dus ik zit weer met de stukken. en alsof dat nog niet genoeg was claxoneerde iedereen ook nog eens als ik vandaag niet snel genoeg vertrok als het licht op groen sprong. :louche:

pffff wat ik ervoor zou geven om kort bij huis te kunnen gaan werken met de fiets :(

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 december 2009 - 23:03

Inderdaad, er zijn enorm veel zotten op de baan!

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 december 2009 - 23:12

Pff ik ken dat...

Wat mij heel fel opvalt aan de mensen is, dat ze onbeschofter, respectlozer worden met de dag en helemaal niet behulpzaam meer zijn! Ik werk in een (speelgoed)winkel en wat ik daar allemaal zie en mee maak... Ongelofelijk.
Gisteren nog, valt er een oudere vrouw van de trap, ze miste het laatste treedje, valt net langs een gast van in de 30 neer en die kijk zo naar haar van "wat doet ge nu" boegeert ni om haar op te helpen en gaat gewoon door :evil:
Zo kan ik nog 100den verhalen vertellen, ook van mensen die mij persoonlijk aanvallen als het gaat om iets van de winkel, waar ik totaal ni aan kan doen, dat zijn regels van de leverancier of bazin uit waar ik mij aan moet houden.
Maar ja, nog ff volhouden, 't is nog ff een drukke periode (sint, kerst en nieuwjaar) en dan wordt het weer wat rustiger voor mij :x

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 04 december 2009 - 07:36

Ik heb het geluk dat ik zelfs te voet naar mn werk kan - 10 minuutjes wandelen en ik ben er. Voor ons huisje zoeken we sowieso wel iets wat niet te ver is van een treinstation, want ik wil niet elke dag met de auto gaan werken. Bovendien ligt het kantoorgebouw waar ik werk vlak naast het treinstation, dus ik kan niet makkelijker gaan dan met de trein Want inderdaad... hoe het er op de weg aan toe gaat... Vreselijk bij momenten!

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#5 Geplaatst 04 december 2009 - 07:50

Ik ga met de trein naar het werk en voorlopig heb ik daar geen klagen over. Ok, af en toe wel eens wat vertraging (al moet ik zeggen dat dat in mijn geval heel goed meevalt) maarja, liever dat dan in de file staan... Zalig toch: 's morgens lekker warm uw gazetje lezen op de trein :)

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#6 Geplaatst 04 december 2009 - 08:28

Ik ben ooit huilend van de verkeersstress op mijn werk toegekomen. Bijna élke dag was er wel een ongeval. Ik had een week thuis gezeten, de eerste dag dat ik terug ging werken, wéér een ongeval op diezelfde plaats.
Ik heb ook dikwijls gedacht, ik solliciteer hier in de supermarkt om het hoekje, niks geen verkeer meer.
En de zotten op de baan, ik zou ze niet de kost willen geven.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 december 2009 - 08:54

Jah, het gevolg van onze maatschappij. Alles moet vlug kunnen gaan en als dat niet zo gebeurt, worden mensen afgestraft en dat maakt heel wat zotte mensen :(
Geplaatste afbeelding

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#8 Geplaatst 04 december 2009 - 09:45

jaja..ken het gevoel zeker..probeer maar eens in Brussel te rijden van E40 tot aan Schumanplein...door ellenlange tunnel waar iedereen aan elkaars achterste plakt maar er toch nog gekken zijn die zonder richtingaanwijzer zich van ene naar andere vak gooien, of gezellig hun krantje lezen achter het stuur, of zich schminken in achteruitkijkspiegel :evil: ...Vanmorgen reed er gek achter me, kleefde aan mijn bumper en zat gezellig een blikje BIER te drinken met in andere hand GSM... heb hem bijna vanachter zijn stuur gesleurden eens goed de les gelezen, maar voor eigen veiligheid maar stil blijven zitten (vloekend uiteraard) achter mijn stuur :LOL:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#9 Geplaatst 04 december 2009 - 09:58

Ingrid zei:

jaja..ken het gevoel zeker..probeer maar eens in Brussel te rijden van E40 tot aan Schumanplein...door ellenlange tunnel waar iedereen aan elkaars achterste plakt maar er toch nog gekken zijn die zonder richtingaanwijzer zich van ene naar andere vak gooien, of gezellig hun krantje lezen achter het stuur, of zich schminken in achteruitkijkspiegel :evil: ...Vanmorgen reed er gek achter me, kleefde aan mijn bumper en zat gezellig een blikje BIER te drinken met in andere hand GSM... heb hem bijna vanachter zijn stuur gesleurden eens goed de les gelezen, maar voor eigen veiligheid maar stil blijven zitten (vloekend uiteraard) achter mijn stuur :LOL:

idd, toen wij onlangs naar Vorst Nationaal gingen had ik het gevoel of ik in een zelfmoordcommando reed. man man man, wat is dat daar in Brussel!!
Ik ben nu wel wat gewend op de weg, maar dit??

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#10 Geplaatst 04 december 2009 - 10:15

Fairy zei:

idd, toen wij onlangs naar Vorst Nationaal gingen had ik het gevoel of ik in een zelfmoordcommando reed. man man man, wat is dat daar in Brussel!!
Ik ben nu wel wat gewend op de weg, maar dit??

yep :x en in dat zelfmoordcommando rijd ik twee keer per dag :LOL: en tot nu (ik hou hout vast) zonder kleerscheuren of blikschade :LOL:

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 04 december 2009 - 10:20

ingird, ik heb uit de grond van mijn hart compassie met de mensen die dagelijks met de auto naar het Brusselse moeten, onvoorstelbaar hoe ze daar rijden.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#12 Geplaatst 04 december 2009 - 10:24

er is maar één manier om in zulk een hel te rijden, ogen dicht en hopen op het beste :d

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 04 december 2009 - 10:26

Openbaar vervoer is ook niet alles hoor! overlaatst gingen wij op friet halen op een avond en komt daar een buschauffeur binnen. En die man van de frituur zegt (hij kende die blijkbaar wel): "ne cola?" en die buschauffeur zegt: "nee nee, geef ma twee pintjes, tis mijn laatste rit" :s :s :s écht waar!!! :evil:

Maar autochauffeurs zijn ook soms echt erg... ik ben is voorgestoken geweest in bebouwde kom waar ikzelf al te snel reed, en daar staan veel geparkeerde auto's enz he! er zijn tegenwoordig echt veel zotte op de baan. Of mensen die hun verkeersregels écht is opnieuw moeten leren! VOORRANG VAN RECHTS?!!!! soms hebben ze er nog nooit van gehoord; ik rij nu bijna een jaar met de auto hé, en hoeveel keer dat ik al bijna een ongeval heb gehad door gewoon mijn voorrang te nemen?! ene keer zelfs dat ik van rechts kwam, en een auto kwam uit een straat links van mij, dus ja die moet mij sowieso doorlaten hé. dieje is gewoon knal op mij gereden!! "ja ik was aant prate met mijne zoon, verstrooid" jaaa amai...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 04 december 2009 - 10:34

Ik ben nog steeds niet aan mijn rijbewijs geraakt, mijn voorlopig van 3 jaar is ondertussen verlopen. Ik rij nochtans niet slecht met de auto maar ik sla vaak in paniek in dat drukke verkeer. Mensen rijden hier zo agressief. Ik heb echt een grondige hekel aan autorijden. Nochtans zou ik wel graag mijn rijbewijs willen hebben want met de fiets en openbaar vervoer, zeker in de winter is ook niet alles. Mijn wederhelft rijdt al 11 jaar met de auto en zegt toch ook dat het niet meer zo aangenaam is op de baan als vroeger.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#15 Geplaatst 04 december 2009 - 11:16

zolang ik geen auto nodig heb moet ik er ook geen hebben, niks dan last!