Spring naar inhoud

- - - - -

mensen worden steeds associaler op de weg

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 04 december 2009 - 17:16

dafne zei:

Men is trouwens niet alleen asociaal op de weg, maar ook op parkings... Zeg nu zelf: hoeveel mensen zie je nog die zich moeite doen om zich RECHT tussen de lijnen te parkeren?
Nee hoor, te veel moeite, zwier die auto der maar in en zolang ze zelf maar in en uit kunnen stappen is't goed. Dat er geen plaats meer is om naast hun nog deftig te parkeren of je deuren te openen, daar trekken ze zich niks van aan.

Oh ja amai! groot gelijk! ik parkeer mij hier altijd op zoon grote parking omdat ik int stad woon, maar hier wonen veel oude mensen, man man man... echt elke keer als ik naar mijn auto wil gaan krijg ik het al "allee wat ga ik nu moete forceren om uit men plaats te geraken?"
En over die - sorry voor de woorden soms - ouw mensen met hun 5-tekens plak, daar krijg ik het helemaal van: als ge 70 moogt, rijdt dan 70! en ni 60! en dan ALS ge is 90 moogt, dan rijden ze maar 70! grrrr en als ge dan 50 moet, dan rijden ze 40 en 30, ja ook 40 want das ni van hunnen tijd hé... echt waar he, die zouden ze is opnieuw hun rijbewijs moete laten doen. want voorrang van rechts is voor hen ook een volledig raadsel!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 04 december 2009 - 17:21

Karolientje zei:

Als er zoiets nog eens voorvalt, bezorg me dan het busnummer, tijdstip en lijnnummer eens. :twisted:

Hebben jullie het busnummer ook nodig? Wij hebben voldoende met het lijnnummer en het tijdstip
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#33 Geplaatst 04 december 2009 - 17:25

dafne zei:

Men is trouwens niet alleen asociaal op de weg, maar ook op parkings... Zeg nu zelf: hoeveel mensen zie je nog die zich moeite doen om zich RECHT tussen de lijnen te parkeren?
Nee hoor, te veel moeite, zwier die auto der maar in en zolang ze zelf maar in en uit kunnen stappen is't goed. Dat er geen plaats meer is om naast hun nog deftig te parkeren of je deuren te openen, daar trekken ze zich niks van aan.

awel, die krijgen van mij dus een briefje tussen hun ruitenwisser met de tekst :

"fantastisch geparkeerd, lekker associaal"

je hebt dan parkeerplekken zonder lijnen, dan zie je dus mensen die net genoeg plaats laten tussen twee auto's dat er GEEN auto tussen kan, grrrr.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 05 december 2009 - 20:47

Pfff ik merk het ook nu ik elke dag met de auto naar mijn stage rij. Vooral 's avonds na het werk rijden er echt maniakken rond :o . In een scherpe bocht gewoon in het midden van de weg blijven rijden, terwijl je een tegenligger hebt bijvoorbeeld. Of de voorrangsregels op een kruispunt gewoon negeren. Mensen denken dat de weg van hun alleen is... Ze willen allemaal snel thuis zijn zeker? Ik ook, maar dat betekent niet dat je niet meer moet uitkijken of rekening houden met elkaar. Ik moet maar ongeveer 20 minuutjes rijden, maar je komt toch wat tegen hoor...

@aldhissla: ik doe ook altijd gewoon alles wat mag. Ik rijd 30 waar je 30 mag, sommige mensen vinden je dan idd een oma, maar ik wil geen kinderen omrijden omdat ik zonodig sneller wou rijden. Het heeft 3 jaar geduurd voor ik op de autosnelweg durfde te rijden :oops: (heb mijn rijbewijs nu iets meer dan 3 jaar). Voel er mij nu nog niet op mijn gemak.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#35 Geplaatst 06 december 2009 - 10:25

Frances zei:

als ge 70 moogt, rijdt dan 70! en ni 60! en dan ALS ge is 90 moogt, dan rijden ze maar 70! grrrr en als ge dan 50 moet, dan rijden ze 40 en 30

Dan had je je gisteren waarschijnlijk doodgeërgerd aan mij :ha Ik had gisteren mijn eerste rijles en na 5 min. uitleg over welke pedaal wat is, en welk knopje wat doet, moest ik al de baan op :help: En ik reed dus vaak te traag, tot grote ergernis van de auto's achter mij. :ha Nu ja, er staat wel in koeien van letters 'rijschool' op die auto hè, dan mogen ze toch wel iets of wat geduld hebben vond ik. Maar dat hebben ze niet. Zeker niet toen ik stilviel, kreeg ik direct een hoop getuut achter mij. Ik deed dat niet express hè :roll:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 06 december 2009 - 10:27

Spanishke zei:

Hebben jullie het busnummer ook nodig? Wij hebben voldoende met het lijnnummer en het tijdstip

Wij hebben het busnummer nodig om onderscheid te maken tussen de bussen van de pachters en die van onszelf. In principe kun je dat zelf opzoeken, maar het gaat veel sneller als je het busnr erbij hebt. Onze in-house klachtendienst bvb vraagt toch dat je liefst het busnummer ook noteert.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 06 december 2009 - 10:31

Pixel zei:

Dan had je je gisteren waarschijnlijk doodgeërgerd aan mij :ha Ik had gisteren mijn eerste rijles en na 5 min. uitleg over welke pedaal wat is, en welk knopje wat doet, moest ik al de baan op :help: En ik reed dus vaak te traag, tot grote ergernis van de auto's achter mij. :ha Nu ja, er staat wel in koeien van letters 'rijschool' op die auto hè, dan mogen ze toch wel iets of wat geduld hebben vond ik. Maar dat hebben ze niet. Zeker niet toen ik stilviel, kreeg ik direct een hoop getuut achter mij. Ik deed dat niet express hè :roll:

Ja oké, maar ik heb respect voor rijschool of L! ik heb daar zelf ook mee gereden en ik weet wat dat is hé. Dus daar zal ik echt nooit op toeteren ofzo. Iedereen heeft moeten leren rijden, toch?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 06 december 2009 - 10:37

Pixel zei:

oh zwijg me daarvan! Ik moest voor mijn eerste rijles onlangs op een regenachtige, donkere avond al direct het volle spitsuur in in het bedrijvenpark in Haasrode. Raprap uitleg gekregen over de auto, en hoppa, smijt je dr maar in! *slik* Nu viel het wel nog mee en ging het rijden wel vlotjes (vlotter dan ik zelf had verwacht), maar da's toch wel ff beangstigend. Ben in ieder geval toch niet stilgevallen ofzo, dus hebben er gelukkig geen gehaaste mensen zich aan mij moeten ergeren. :lachen:

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 06 december 2009 - 10:39

Wat betreft de Lijn en ook de bussen van de MIVB heb ik wel enkele dingen te zeggen.  Vroeger gingen wij met de kinderen van mijn werk regelmatig op uitstap, daar zaten ook redelijk jonge kinderen tussen en voor hen moesten we dan een buggy meenemen.  Hoeveel bussen dat ons gewoon niet lieten staan, omdat we met teveel buggy's op stap waren, of de buschauffeur die hier ook een opmerking over maakte.  Ik begrijp hen voor een stuk wel (een buggy neemt veel plaats in), maar wat moeten wij doen? Een uur te voet gaan naar het station door het centrum van Brussel? We probeerden wel zoveel mogelijk buggy's op te plooien in de bus, maar soms hadden wij 3 a 4 kinderen per persoon waar we toezicht op moesten houden.  Uiteindelijk mochten we dan regelmatig een bus huren en was dit probleem wel opgelost (maar zo'n bus huren is ook niet goedkoop).