Spring naar inhoud

- - - - -

Weet niet hoe ik eraan moet beginnen

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Guest_Miekske_*
Guest_Miekske_*

#1 Geplaatst 04 december 2009 - 08:06

Weeral weet ik niet goed waar ik dit moet posten. Ons muisje is sinds dinsdag niet meer binnen gekomen en leek spoorloos. Is niet de eerste keer dat dit gebeurt dus dacht wel dat ze de volgende dag aan de deur zou staan. Nog steeds geen Iny te zien.

Gisteren de speur actie begonnen met een héél vreemd, pijnlijk en moeilijk resultaat. Als ik thuis aan de achterdeur sta en op hem roep hoor ik hem miauwen. Maar thuis (kelder, gewone kamers, zolder) is niets te zien.

Ik vermoed dat het geluid van "links achter" komt, maar bij de buren is ook niets te zien. Het vervelende is dat ik enkel op dat plaatsje hem goed hoor miauwen.

Ik heb er nu geen flauw idee van hoe lang hij daar kan overleven.
Iny miauwt nog vrij 'flink' dus denk niet dat hij gewond is en hoop dat hij gewoon vast zit ...

Het was verschrikkelijk moeilijk om mijn schatje zo een nacht en nu weer een halve dag te moeten achter laten. Ik hoor hem wel, maar vind hem niet.

Hoe moet ik aan die zoekactie beginnen? Hoe kan ik makkelijker achterhalen vanwaar het geluid komt?? :cry:

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#2 Geplaatst 04 december 2009 - 08:37

Zit hij niet vast in de garage of het tuinhuis van de buren of zo?
Phew, ik zou geen rust hebben voor ik hem terug bij mij had...
Hopelijk is hij nergens in de spouw (spauw?) van een muur gekropen of zo, want dan kan je nog beginnen breken.
Een kat kan wel een tijdje zonder eten denk ik, maar zonder drinken is wat anders he...

Ik hoop dat je hem snel terugvindt!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#3 Geplaatst 04 december 2009 - 08:45

Dat is enorm frustrerend om mee te maken.
Blijven roepen en hopen dat hij blijft antwoorden zodat je hem beter kan lokaliseren. Kan je geen hond inschakelen om hem te vinden?

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#4 Geplaatst 04 december 2009 - 08:51

De brandweer bellen? Heb je al met de buren gepraat? IK zou zot worden!!!
Sterkte!!!

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#5 Geplaatst 04 december 2009 - 08:54

ik dacht ook aan brandweer bellen of dierenbescherming (op animals planet tv zender zie je dat soms dat zij ook te hulp brengen, maar of dat hier het geval is ?) Anders met meerdere mensen zien waar het geluid echt vandaan komt, kan het geen echo mauw zijn ?  misschien ver gezocht maar je weet nooit, in ieder geval ik hoop dat ik hier straks kom lezen dat je muisje terug hebt, ik zou letterlijk gek worden, kzou niet kunnen slapen, hoop het zo voor je, duimpjes duimen hier, veel succes !

Guest_Miekske_*
Guest_Miekske_*

#6 Geplaatst 04 december 2009 - 09:11

Ben gelukkig niet de enige die het gemiauw gehoord heeft, mijn vriend gelukkig ook. Straks allebei optijd naar huis zodat we rustig kunnen zoeken zolang het nog licht is. In het donkter is het helemaal niet te doen.

Ik hoor het gemiauw op één plaats en denk van daaruit dat de kat niet veel verder dan 10m kan zitten, wel?  De wind en de muren van het huis is wel misleidend om te bepalen war het vandaan komt (links/rechts, voor/achter)
Ik weet echt niet meer wat doen als ik hem straks niet terugvind :'(

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#7 Geplaatst 04 december 2009 - 09:25

Miekske zei:

Ik weet echt niet meer wat doen als ik hem straks niet terugvind :'(

We duimen hier allemaal mee dat je hem straks terug in je armen kunt nemen !

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 04 december 2009 - 10:07

Ik zou ook het eerst bij de buren aanbellen, misschien zit hij daar ergens perongeluk opgesloten, sterkte en succes.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 04 december 2009 - 10:21

Blijven zoeken! De moed niet opgeven. Hopelijk vind je hem snel, het beestje zal ocharme wel kou lijden.

Guest_Miekske_*
Guest_Miekske_*

#10 Geplaatst 04 december 2009 - 10:40

Bij de buren hebben we al aangebeld. In de kelder daar zit ie niet, misschien in de kruipkelder, maar daar moet mijn vriend straks maar eens in proberen te kruipen. Als ie daarin zit blijf ik samen met ons Iny daarin steken met mijn dikke buik nu :oops:

Ik geef de moed zeker nog niet op, maar het is zo pijnlijk om te moeten gaan slapen, wetende dat je schatje daar zit. Zelfde voor deze morgend naar het werk te vertrekken maar ik kon nu echt niet thuis blijven.

Bij iedere miauw die hij uitbrengt, kan ik zelf beginnen janken :cry:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#11 Geplaatst 04 december 2009 - 10:41

Dat is echt heel frustrerend! Zou ik ook wel zot van worden!!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 04 december 2009 - 11:20

Amai, ik zou ook in alle staten zijn. Ik zou alvast een grote lamp zoeken (zo'n werklamp, zaklamp,..). Zodat je in het donker toch kunt blijven zoeken....

Moeilijk...

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 04 december 2009 - 12:54

Miekske zei:

Bij de buren hebben we al aangebeld. In de kelder daar zit ie niet, misschien in de kruipkelder, maar daar moet mijn vriend straks maar eens in proberen te kruipen. Als ie daarin zit blijf ik samen met ons Iny daarin steken met mijn dikke buik nu :oops:

Ik geef de moed zeker nog niet op, maar het is zo pijnlijk om te moeten gaan slapen, wetende dat je schatje daar zit. Zelfde voor deze morgend naar het werk te vertrekken maar ik kon nu echt niet thuis blijven.

Bij iedere miauw die hij uitbrengt, kan ik zelf beginnen janken :cry:

:cry: Dat is erg frustrerend ja, heel veel sterkte :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#14 Geplaatst 04 december 2009 - 12:59

Wat erg zeg, ik zou ook in alle staten zijn,
Hopelijk kan je hem straks vinden.
:thumb: :thumb:
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#15 Geplaatst 04 december 2009 - 16:00

Ik zou nemeer kunnen werken denk ik.... heel veel moed om straks je poes te zoeken en ik zou zeggen:  Hou ons op de hoogte !!!!   Veel succes