Spring naar inhoud

- - - - -

Kenners Nijntjes- Flapje niest

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1 Geplaatst 04 december 2009 - 09:11

Voor de kenners van konijntjes hier op het forum: Onze Flappeman niest af en toe, kan dit kwaad?
Is nu natuurlijk wel slecht weer buiten, mss zit hij te veel of te lang in de regen ofzo...
Even situatie schetsen van zen woonst: Zijn hokje is winddicht gemaakt en staat in het tuinhuis. Deurtje van hokje is open en deur van tuinhuis staat op een kiertje zodat hij zelf kan kiezen of hij binnen of buiten zit.
's morgens komt hij ongeveer 30min. naar binnen en 's avonds komt hij ook af en toe eens naar binnen om geknuffeld te worden.
Tips?

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 04 december 2009 - 09:27

Mijn konijn heb ik als kind moeten laten inslapen omdat het niesziekte had. :catscratchhead Ik ben geen kenner, maar konijnen kunnen dat dus ook krijgen. Ik zou het toch maar in de gaten houden.  

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 04 december 2009 - 09:28

Goh... Bij ons ontsnapt er ook wel eens af en toe een niesje, maar da's gewoonlijk van het stof dat in het hooi of stro zit. Maar zelf heb ik wel alleen maar binnenhuiskonijntjes, ervaring met buitenkonijnen heb ik niet echt...
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#4 Geplaatst 04 december 2009 - 10:18

onmiddellijk naar de DA met dat schattige Flapje.
Niezen bij konijnen kan zeer ernstige gevolgen hebben.
Zit er snot aan z'n neus, zijn z'n pootjes vies van het snot af te vegen dan heb je te maken met wat ze idd "snot" noemen, Pasteurella is dit.

knagers.nl - Snot

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#5 Geplaatst 04 december 2009 - 10:59

Zal vanavond eens zen neus en pootjes controleren, voor zover ik gisteren kon zien, was zijn neus niet snotterig.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 04 december 2009 - 11:02

Je moet ook niet altijd te snel panikeren. Niezen kan inderdaad wijzen op ziek zijn, maar hoeft ook niet altijd hoor. Maar als je het niet vertrouwt, dan kun je best wel eens advies vragen aan de DA of eens langsgaan met Flapje.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#7 Geplaatst 04 december 2009 - 11:11

Karolientje zei:

Je moet ook niet altijd te snel panikeren. Niezen kan inderdaad wijzen op ziek zijn, maar hoeft ook niet altijd hoor. Maar als je het niet vertrouwt, dan kun je best wel eens advies vragen aan de DA of eens langsgaan met Flapje.

Idd, zal hem vnv eens helemaal inspecteren en es zien of hij het nog doet, kan dan altijd eerst eens bellen naar de DA.  

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 04 december 2009 - 11:17

:geluk: :geluk: :geluk:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 04 december 2009 - 11:58

Beterschap voor Flappie!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 04 december 2009 - 19:30

:geluk: :geluk: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#11 Geplaatst 04 december 2009 - 19:44

Heb net Flapje aan een volledige controle onderworpen.
Zen neusje is niet vochtig, komt geen snot uit, pootjes zijn proper, vachtje en ogen blinken mooi. Denk dat het gewoon een simpel niesje zal geweest zijn...gelukkig maar :) . Ik hou het toch in de gaten :) .

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 04 december 2009 - 22:06

Super! Er zal vast wel niks aan de hand zijn hoor. Te snel in paniek schieten is natuurlijk ook nergens goed voor. ;) Maar wel goed dat je een oogje in t zeil houdt.

Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#13 Geplaatst 06 december 2009 - 11:04

Niest hij nog?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 06 december 2009 - 11:21

Gelukkig!!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#15 Geplaatst 06 december 2009 - 11:23

ik zou het wel goed in het oog houden ;) veel beterschap voor Flapje :)