Spring naar inhoud

- - - - -

Spelend bijten en krabben?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#1 Geplaatst 04 december 2009 - 12:59

Hoe moet ik dit afleren.  Mijn kat komt bij mij zitten en wilt aandacht krijgen en dan streel je haar en speel je er wat mee, maar na een tijdje begint ze gewoon te bijten...

Ook als je neerligt bv in de zetel en je zit tv te kijken en ineens beweeg je uw arm dan springt ze naar je arm en dan bijt ze daarin...

Ze doet het niet altijd hoor, maar het valt mij op dat het de laatste tijd meer en meer gebeurt....  

Is dit spelen?   Hoe leer ik haar dat ze niet mag bijten of krabben?

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#2 Geplaatst 04 december 2009 - 13:01

Dit is volgens mij nogaltijd spelen hoor, maar als je het wil afleren stop je gewoon direct met spelen vanaf als ze bijt of haar nagels gebruikt, even later kan je haar dan nog een kans geven en als ze dit terug doet terug direct stoppen. Na een tijd zal ze wel doorhebben dat je niet met haar speelt als ze dit doet en dan stopt ze wel ;)

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#3 Geplaatst 04 december 2009 - 13:19

Ok, maar dat doe ik nu al.  Vanaf ze begint te bijten zet ik ze van mij en zeg ik dat ik niet met stoute poesjes speel en wacht ik tot ze vanzelf terugkomt.  
Is dat ok?

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#4 Geplaatst 04 december 2009 - 13:20

Lalientje zei:

Ok, maar dat doe ik nu al.  Vanaf ze begint te bijten zet ik ze van mij en zeg ik dat ik niet met stoute poesjes speel en wacht ik tot ze vanzelf terugkomt.  
Is dat ok?

volgens mij wel hoor :) Bij Sloeberke heeft dit toch gewerkt :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 04 december 2009 - 13:22

Bébé doet dat hier ook, maar hij is dan ook heel speels. Ik zeg ook tegen hem kordaat dat hij het niet mag en neem mijn hand dan weg. Het is van lange duur om ze dit af te leren, maar de aanhouder wint!!! :thumb:

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#6 Geplaatst 04 december 2009 - 13:25

Ok dan zal ik zo nog maar wat blijven voortdoen... in begin doet dat niet zoveel zeer omdat ze nog niet zo scherpe tanden en klauwen heeft, maar nu begint dat wel zeer te doen hoor.
Amaai niet, mijn handen staan vol blessures op dit moment (ook wel van haar te kammen met een vlooienkam) maar ook gewoon van dat ze op bepaalde momenten wilt spelen.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 december 2009 - 15:01

Over de pootjes wrijven met de richting mee, zodat de nagels naar binnen gaan.  Dat hebben wij elke keer gedaan wanneer ze haar nagels gebruikte.  Zo leerde onze kat dit af.  Voor zover ik al heb mogen ervaren, lijkt dit me nog steeds spelen hoor.
Veel speelgenot! :goofy:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 december 2009 - 15:53

Hier doen ze het ook hoor. Als ze bijten roep ik auw en hou mijn hand stil en dan stoppen ze meestal wel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#9 Geplaatst 04 december 2009 - 15:56

ok, thx :)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 05 december 2009 - 01:33

ik denk dat je dit wel moet aanpakken hoor, want het is iets dat je poes echt wel moet leren. Dus kordaat zijn: auw of nee zeggen, stoppen met spelen en hem helemaal negeren.

dus ook niet: nee dat mag je niet doen, nu ben je niet braaf.. :LOL:

't effe hard en effe doorbijten maar het moet gebeuren want bij een volwassen poes is dat bijten en krabben helemaal niet zo leuk meer zoals je zelf ook al zegt.

success!!!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 05 december 2009 - 11:19

Bij ons jongens valt het niet af te leren, en het is eigenlijk niet iets waar we ons aan storen. :)