Spring naar inhoud

- - - - -

klacht bij cattery

• Log in om te reageren
153 reacties op dit onderwerp
Guest_wen_*
Guest_wen_*

#1 Geplaatst 04 december 2009 - 16:08

dag allemaal ,

We hebben kitten gekocht bij een bekende cattery we hebben 500 euro betaald, nu blijkt achteraf de kitten doof te zijn. we hebben contact opgenomen met de cattery en krijgen geen reactie. Wat kan ik dit geval doen. Kan er iemand mij verder helpen .

Met vriendelijke groeten

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 04 december 2009 - 16:19

ik zou er desnoods even heenrijden om je verhaal te doen.
De doofheid kan je helaas niet laten herstellen. was de cattery op de hoogte ervan toen ze je het kitten verkochten? ze hadden je dan wel mogen informeren daarover.
Nu is doofheid geen onoverkomelijk probleem als de kat verder volledig gezond is.
Je moet maar zo denken " er zijn ook plaatsen waar ze dove kittens gewoon 'opruimen' " :(

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#3 Geplaatst 04 december 2009 - 16:30

uiteindelijk kan je ze aanklagen bij de wetgeving van verborgen gebrekenen dan kan je je geld terugeisen of een ander katje kiezen, of je huidig katje houden en deel van het bedrag terugeisen.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 04 december 2009 - 16:30

Wil je de kitten niet houden omdat hij doof is? Of wil je enkel je geld terug?

Het valt niet goed te praten dat de cattery niet antwoordt, maar ik zou het kittentje wel houden. Er eens heen rijden is misschien een oplossing.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#5 Geplaatst 04 december 2009 - 16:31

ik zou een deel van je geld eventueel terugeisen, maar ik zou het kittentje dus ook houden, het verdient ook een eerlijke kans eh ;)

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#6 Geplaatst 04 december 2009 - 16:32

We hebben met de cattery contact gehad en ze zijn heel vijandig ze zeggen dat we er alleen maar centen willen uit slaan. Ze hebben ons een voorstel gedaan het kitten terug te geven en een ander kitten te komen halen maar dat willen wij niet . We zijn blij met onze kleine spruit. We hebben ook haar stamboom niet gekregen. Het gaat mij niet op de 500 euro maar vindt wel dat ze hun verantwoordelijkheid moeten opnemen.
Ik ben eigelijk een beetje radeloos.
En snap niet dat mensen die graag dieren zien zo met mensen kunnen omgaan. Dat heeft mij flink tegen de borst gestoten.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 04 december 2009 - 16:33

wat voor ras en kleur is het kitten?

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#8 Geplaatst 04 december 2009 - 16:34

Wij willen zeker het kitten houden we zien haar doos graag we willen alleen een deel van ons geld terug

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#9 Geplaatst 04 december 2009 - 16:35

het is een britse korthaar tabby golden

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#10 Geplaatst 04 december 2009 - 16:35

ik snap jullie goed genoeg hoor, het gaat niet om de doofheid van het kitten, gewoon het principe dat zoiets niet zomaar mag gebeuren ;) en als niemand ooit lastig doet, wat houdt de cattery tegen om verder te doen?

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#11 Geplaatst 04 december 2009 - 16:38

ik vond dat ik verplicht was hen in te lichten dat het kitten doof was om in de toekomst teleurstellingen te voorkomen .
En omdat deze mensen zo agressief zijn wil ik hier gewoon mee verder gaan.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 04 december 2009 - 16:40

wen zei:

het is een britse korthaar tabby golden

nou ik vraag me af of dit kitten doof is bij wit komt het iets vaker voor maar bij de andere kleuren is doofheid een zeldzaamheid, maar kan, het kan oook tgv ziekte

ik zou je willen aanraden om een BAER test te laten afnemen!

Waarom denk je dat het doof is?

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 04 december 2009 - 16:43

wat goed dat je het kitten gaat houden en het een eerlijke kans geeft.
Ze zeggen wel 'breng het terug en ik geef je een andere' maar wie weet wat ze dan met jou dove kittentje gaan doen :-(
Ofwel verkopen ze het gewoon weer verder aan iemand anders.
Ik vind het ook vreemd dat ze je geen stamboom hebben meegegeven? Hebben ze je die op z'n minst wel laten zien?

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#14 Geplaatst 04 december 2009 - 16:46

we zijn naar de dierenarts geweest moest haar door gewoon in haar bakje op tafel zetten de dierenarts had een voetbal fluitje, ze blies hierop en kitten reageert niet. Thuis had ik al gemerkt ik heb nog twee andere poezen als ik de stofzuiger aanzet gaan deze beide vluchten ons kitten niet die blijft gewoon zitten. We hebben ook een schrijven gekregen van onze dierenarts dat een bear test echt niet nodige is ze is wel degelijk doof .

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 04 december 2009 - 16:49

wen zei:

we zijn naar de dierenarts geweest moest haar door gewoon in haar bakje op tafel zetten de dierenarts had een voetbal fluitje, ze blies hierop en kitten reageert niet. Thuis had ik al gemerkt ik heb nog twee andere poezen als ik de stofzuiger aanzet gaan deze beide vluchten ons kitten niet die blijft gewoon zitten. We hebben ook een schrijven gekregen van onze dierenarts dat een bear test echt niet nodige is ze is wel degelijk doof .

tsja dit is dus de handje klap techniek of vergelijkbaar

zegt me niks!!!

ook om aan te tonen richting de fokker dat het kitten doof is zegt de BAER test meer dan fluiten of handje klap.
Sommige katten zijn niet bang voor de stofzuiger.

succes