Spring naar inhoud

- - - - -

klacht bij cattery

• Log in om te reageren
153 reacties op dit onderwerp
Guest_wen_*
Guest_wen_*

#16 Geplaatst 04 december 2009 - 16:50

ze hebben me gezegd dat deze nog niet klaar was en dat ze hem gingen opsturen de week er na we zijn immiddels twee weken verder en nog geen stamboom.

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#17 Geplaatst 04 december 2009 - 16:53

waar kan ik hiervoor terecht?

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#18 Geplaatst 04 december 2009 - 16:55

Mijn dochter heeft 3 dove katten, de eerste is zwart met wat wit, dus ook niet typisch, maar wel degelijk doof. Zij hadden dat gemerkt toen mijn ex daar bezig was met een boormachine en het katje gewoon bleef zitten.
Natuurlijk willen jullie het katje houden, jullie zijn er wellicht aan gehecht, maar idd die cattery, het gaat om het principe he!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#19 Geplaatst 04 december 2009 - 17:01

Ik zou toch ook eerst al eens die BEARtest doen zodat je zeker bent, en het ook kan bewijzen dat het kitten doof is.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 04 december 2009 - 17:15

wen zei:

ze hebben me gezegd dat deze nog niet klaar was en dat ze hem gingen opsturen de week er na we zijn immiddels twee weken verder en nog geen stamboom.

Ik heb dit ook voorgehad met een stamboom, een half jaar later (en werkelijk 6 maanden later) heb ik hem uiteindelijk ontvangen na veel gezaag en gemail en gevraag er naar.

Bewerkt door Spanishke, 04 december 2009 - 17:15.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#21 Geplaatst 04 december 2009 - 19:25

Sorry, maar als ik de fokker zou zijn van dit kitje dan zou ik zelfs een BAERtest eisen.
Dat is de enige methode om te constateren of een kitten echt doof is of niet.
Een Baertest kan al gedaan worden met 6 weken.

Betreft het blijven zitten met stofzuigen e.d. Ik heb een kitten gehad/ gefokt die op een stofzuiger juist meereed. Hij ging er op zitten en dat terwijl hij aan staat en al en ging mee stofzuigen.
En nee hij was absoluut niet doof, hooguit oostindisch doof.
Heb hier genoeg die gewoon blijven liggen waar ze liggen als er geboord, gestofzuigd of ander soort herrie wordt gemaakt en die katten zijn niet doof.
Handje klap, fluiten e.d. het zegt me niks.
Een Baertest, dat is het enige betrouwbare.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 04 december 2009 - 20:39

De stamboom van onze Brit hebben we ook iets later gekregen. De fokster is die later zelf komen afleveren.

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#23 Geplaatst 04 december 2009 - 21:18

Dat de stamboom later komt, dit valt nogal eens voor. Dit komt door het te laat aanvragen of te wel onvoorziene omstandigen bij de vereniging. Ik heb dinsdag de stambomen aangevraagd om ze op het einde van de maand mee te geven aan de kittenkopers als ze de kittens krijgen.

Guest_Dré_*
Guest_Dré_*

#24 Geplaatst 04 december 2009 - 21:38

Tjah hier zit er ook eentje die selectief doof is ... reageert dan ook op niks ... handje klap, roepen, tieren, stofzuiger, naam ... niks reactie .... maar eh ze is helemaal niet doof hoor dus .... toch maar degelijk testen doen ben je zeker :geluk:

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#25 Geplaatst 04 december 2009 - 21:47

Fijn dat het katje zowiezo mag blijven :)
Mss toch even die test doen, dan zijn jullie zelf ook zeker...

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 04 december 2009 - 22:41

Ik zou ook die test doen,en dan indien nodig stappen ondernemen.Maar misschien was jouw email ook een beetje verwijtend? Dan moet je natuurlijk geen leuke mail terug verwachten ! In elk geval, ik weet niet exact wat er gebeurd is, neem de test af,en onderga volgende stappen... Succes ! :)
Geplaatste afbeelding

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#27 Geplaatst 04 december 2009 - 23:20

We hebben hier alleen een paar oostindisch dove katten.
Tot nu geen witte kittens gehad en dus geen standaard daarbij horende BEAR-test gedaan.
Zowiezo de test gaan doen zoals al vele reacties hier..
Ik zo zo'n test ook verlangen/ evt ook aan de kitteneigenaar vergoeden tesamen met een evt nader af te spreken (gedeeltelijke) teruggave van aankoopbedrag cq uitkiezen ander kitten. Als de doofheid naderhand is ontstaan zou de oorzaak achterhalen ervan erg prettig zijn voor de betrokken cattery(om herhaling te proberen te voorkomen)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#28 Geplaatst 04 december 2009 - 23:22

zeker en vast de test doen!

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 04 december 2009 - 23:44

Hoe oud is het kitten en hoelang is het bij jullie?
Heeft hij oorproblemen gehad? Mijt of ontsteking?

Ik zou toch op een rustige manier met de fokker spreken. Bellen komt al heel anders over dan een mail.
Misschien kun je dan voorleggen dat je de BEAR test gaat laten doen en afhankelijk van de uitkomst iets afspreken.
Ik als fokker zijnde ga niet af op een klap test van de DA, dit is niet voldoende en ik zou dan ook voorstellen om echt die test te gaan doen.

In belgie kun je hier www.kvgd-eersel.com  terecht. (Kliniek voor gezelschapsdieren Eersel, Maarten Kappen)
In nederland hier Welkom bij diergeneeskundige kliniek Dijkshoorn, (Nico Dijkshoorn in Zeist)

De kosten zijn ongeveer 45 euro.

Bewerkt door Havvanur, 04 december 2009 - 23:45.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 05 december 2009 - 01:13

oostindisch doof? wat is dat?