Spring naar inhoud

- - - - -

klacht bij cattery

• Log in om te reageren
153 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 05 december 2009 - 01:22

xantippe zei:

oostindisch doof? wat is dat?

Dat je alleen hoort wat je wil horen, de rest niet...

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#32 Geplaatst 05 december 2009 - 01:23

xantippe zei:

oostindisch doof? wat is dat?

da's zoals een man die zijn vrouw hoort vragen , schat , ik ga winkelen , mag ik je bankkaart effe lenen ,
krijgt hij ook oostindische doofheid :louche:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 05 december 2009 - 01:24

Pietje zei:

da's zoals een man die zijn vrouw hoort vragen , schat , ik ga winkelen , mag ik je bankkaart effe lenen ,
krijgt hij ook oostindische doofheid :louche:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 05 december 2009 - 01:26

en waarom heet dat oostindisch?

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 05 december 2009 - 01:31

xantippe zei:

en waarom heet dat oostindisch?

Iemand die Oost-Indisch doof is, houdt zich doof. Als hij geroepen wordt of verzocht wordt iets te doen, doet hij of hij niets hoort. Die tactiek komt iedereen natuurlijk wel eens van pas. Het is overigens een hele oude uitdrukking die al in de negentiende eeuw voorkwam.

Taaldeskundigen hebben diverse verklaringen voor de herkomst van de uitdrukking. Een gangbare verklaring is dat men de onhebbelijkheid van niet (willen) luisteren het meest van toepassing vond op de Oost-Indiërs, aangezien de mensen in die streek door de warmte van nature nogal traag zouden zijn en moeilijk in beweging te krijgen waren. Ze hielden zich daarom doof.

Een tweede verklaring verwijst naar een eigenaardige gewoonte die Indische vorsten aan de dag legden. Als ze vertegenwoordigers van westerse regeringen op bezoek kregen, deden ze wel eens of ze de betogen niet begrepen of verstonden. Ze hoorden dus wel, maar luisterden niet. Er zijn ook deskundigen die een andere, derde verklaring het meest aannemelijk vinden en wel dat de uitdrukking is ontstaan doordat de oosterlingen niets begrepen van wat de Nederlanders tegen hen zeiden en er daarom niet op reageerden.

Er zijn nog meer verklaringen die door taaldeskundigen serieus genomen worden. De eerste is dat matrozen, reizigers of fortuinmakers die uit Oost-Indië naar Nederland terugkeerden, zich arm of doof - of beide tegelijk - hielden om hun families op de proef te stellen. Wie zich arm voordeed, heette ‘Oost-Indisch arm’ te zijn, wie doofheid voorwendde ‘Oost-Indisch doof’.

En last but not least de volgende verklaring: de uitdrukking zou te maken hebben met de gewoonte van inlandse bedienden om hun werk zoveel mogelijk op hun kameraden af te schuiven. Het zou vroeger een Indische gewoonte zijn geweest om niet te reageren op een opdracht, in de hoop dat de opdracht dan aan een collega verstrekt werd.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 05 december 2009 - 12:26

Havvanur zei:

In belgie kun je hier www.kvgd-eersel.comterecht. (Kliniek voor gezelschapsdieren Eersel, Maarten Kappen)
In nederland hier Welkom bij diergeneeskundige kliniek Dijkshoorn, (Nico Dijkshoorn in Zeist)

De kosten zijn ongeveer 45 euro.

Kan je die testen enkel op die plaatsen laten doen ? Want volgens de DA waar mijn moeder gaat is Nette ook doof, maar zij kan dan niet die bear-test gedaan hebben ? Ik heb soms namelijk toch de indruk dat Nette iets hoort :catscratchhead . Als ze zit te eten en er is beneden lawaai, dan stopt ze even en kijkt op...

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 05 december 2009 - 12:30

PeggyJ zei:

Kan je die testen enkel op die plaatsen laten doen ? Want volgens de DA waar mijn moeder gaat is Nette ook doof, maar zij kan dan niet die bear-test gedaan hebben ? Ik heb soms namelijk toch de indruk dat Nette iets hoort :catscratchhead . Als ze zit te eten en er is beneden lawaai, dan stopt ze even en kijkt op...

Soms kan het ook dat ze langs 1 kant doof zijn of dat ze toch nog iets horen, maar niet alles wat een gewone kat wel zou horen. Om echt zeker te zijn moet je inderdaad zo'n speciale BAER-test laten doen.

Bewerkt door Karolientje, 05 december 2009 - 12:45.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 05 december 2009 - 12:36

En niet elke DA kan die bear-test doen ? Dat kan enkel op voorgenoemde 2 plaatsen ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 05 december 2009 - 12:43

Het is een BAERtest, geen BEARtest. BAER staat namelijk voor: Bileteral Auditory Evoked Response.

@ Peggy: Er zijn inderdaad maar weinig dierenartsen die dat kunnen. Mijn hond heeft als pup een BAERtest gehad bij Maarten Kappen in Eersel.

Bewerkt door Ester, 05 december 2009 - 12:44.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 05 december 2009 - 12:48

ehh tikfoutje hè Ester :wi

Ik denk niet dat je ze op andere plaatsen kan doen nee. Het is een speciale test ontwikkeld door dr. Nico Dijkshoorn.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 05 december 2009 - 12:53

Havvanur zei:

ehh tikfoutje hè Ester :wi

Mijn berichtje was niet bedoeld voor iemand persoonlijk, maar het wordt zo vaak consequent fout geschreven overal, dat ik uitleg waar de afkorting voor staat. ;)
Zelfs op de sites van legio katten- en hondenfokkers staat het fout geschreven en dat vind ik erg slordig.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#42 Geplaatst 05 december 2009 - 14:16

Er zijn idd maar een paar adressen waar deze test gedaan wordt, en zeker niet bij een gemiddelde d.a.
De kat gaat onder zeil ( krijgt een roesje), daarna zal er in het midden van het koppie een electrode geplaats worden, vervolgens gaat er een electrode op 1 van de oortjes.
Hier gaat een toongolf doorheen, de hersenen zullen dan al dan niet activiteit gaan meten.
Bij geen activiteit dan wordt gesproken voor dat oor doof.
Vervolgens gebeurt dit ook met het andere oor.
Bij activiteit, is het horend, bij geen activiteit is het doof.
1 zijdig horende katten zijn gewoon horende katten, alleen niet geschikt voor de fok.
2 zijdig horende katten, niks mis mee.
2 zijdig dove katten, dan is de kat echt doof.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 05 december 2009 - 14:23

De kat krijgt 3 elektroden op zijn kopje (hele kleine naaldjes)
Daarna om de beurt een een oordopje in het oor waar de klikgeluiden doorkomen.

Op deze link kun je een foto zien met de elektroden. Cattery Havvanur

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 05 december 2009 - 14:28

Hé bedankt voor jullie duidelijke uitleg :LOL: . Ik wilde het zoiezo al eens navragen bij mijn DA als ik met Nette daar zou moeten zijn. Maar ook zij zal deze test dan waarschijnlijk niet kunnen uitvoeren.
Geplaatste afbeelding

Guest_MEGHANN_*
Guest_MEGHANN_*

#45 Geplaatst 05 december 2009 - 14:51

Je hebt wel meer katten die doen alsof ze je niet horen.Ik heb het ook aan de hand gehad met mijn kitten,stofzuiger lawaai hij reageert er gewoon niet op.Maar als ik de anderen roep voor iets lekkers,ook al ligt hij te slapen is hij onmiddelijk daar.Wat die stamboom betreft,die moet samen met het kitten afgegeven worden.Nooit je kitten meenemen voordat je je stamboom hebt,iedere serieuze kweker is daar heel correct in.
groetjes meghann